Scorpioiden mittaristoista
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 6809
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
- Paikkakunta: kuopio
Scorpioiden mittaristoista
Eli tässä mun uudessa hankinnassa (vm92 2.0dohc) scorpparissa on mittaristossa häikkää vähän jokaisessa mittarissa....
Eli nopeus ei pidä paikkaansa (onko sähkönen?), lämpömittari on jumahtanu paikalleen ja kilometritkään ei rullaa, eli eli mistä muusta scorppiosta käy mittaristo tohon karvahattumalliin ???
kyseessä siis tämän näkönen mittaristo
http://i103.photobucket.com/albums/m149 ... 1185386061
Eli nopeus ei pidä paikkaansa (onko sähkönen?), lämpömittari on jumahtanu paikalleen ja kilometritkään ei rullaa, eli eli mistä muusta scorppiosta käy mittaristo tohon karvahattumalliin ???
kyseessä siis tämän näkönen mittaristo
http://i103.photobucket.com/albums/m149 ... 1185386061
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Scorpioihin on muutamaa erilaista mittaristoa. Eroa on lähes kaikessa, joten jos meinaa irto-osia vaihtaa, niin sieltä perseen puolelta pitää katsoa että on samanlainen. Johdotuksetkin eroaa, joten jos tuo on väärästä mallista, niin pientä nypläystä pitää tehdä.
Lienee tuo 91/92 mallia kun on vielä vanhanmallisella mittaristolla tuo.
Lienee tuo 91/92 mallia kun on vielä vanhanmallisella mittaristolla tuo.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Mittari näyttää vanhemman malliselta. Tosin se hieman uudempi, jossa bensamittari näyttää koko ajan. Nopeusmittari on sähköinen ja siellä on itse asiassa moottori, joka pyörittää mittaria ihan kuin olisi vaijeri. Mikähän idea tässäkin on ollut... nopeusmittarit lienevät kaikissa muuten samat paitsi Cosworth 24v:ssä asteikko 260 km/h asti (muissa 240 km/h).
Kierroslukumittarin neulan juuressa oleva numero on 4 = rivinelonen, 6 = V6. En tiedä on OHC:n ja DOHC:n välillä eroa.
Nuo kolme pääosaa saa purettua erikseen irti, jos haluaa tehdä sekasikiön ja kokeilla toimiiko. Bensamittari lähti minulla taannoin pelaamaan täysin, kun heiluttelin sormella kunnolla neulaa max-min välillä (oli vanhan mallin mittari, joka nousi ja laski virtalukon virran mukaan). Siinä on bensan vähäisen määrän varoitusvalo min kohdan vieressä (2.8i vm. -86), kun taas uudemmissa on oikealla alhaalla varoitusvalopatteriston vasemmassa laidassa (24v vm. -91).
Kierroslukumittarin neulan juuressa oleva numero on 4 = rivinelonen, 6 = V6. En tiedä on OHC:n ja DOHC:n välillä eroa.
Nuo kolme pääosaa saa purettua erikseen irti, jos haluaa tehdä sekasikiön ja kokeilla toimiiko. Bensamittari lähti minulla taannoin pelaamaan täysin, kun heiluttelin sormella kunnolla neulaa max-min välillä (oli vanhan mallin mittari, joka nousi ja laski virtalukon virran mukaan). Siinä on bensan vähäisen määrän varoitusvalo min kohdan vieressä (2.8i vm. -86), kun taas uudemmissa on oikealla alhaalla varoitusvalopatteriston vasemmassa laidassa (24v vm. -91).
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Juu ne 3 osaa saa irti, mutta mittariston rungot ovat erilaiset. Esim. 85-89 on yhden mallista, sitten tulee sedanit ja rakenne muuttuu hiukan, facelift muuttuu taas. Vanhimman tunnistaa muttereilla kiinnitetyistä kierrrosluku, sekä bensa ja lämpömittarista, 90-91 malleissa mittarien liitokset on ihan tökkäämällä piirilevymuovissa ja mittarit kiinni erillisillä ruuveilla. Minulla on tuossa kolmea mallia ja niitä yritin sekoitella, mutta olisi mennyt vähän turhan hankalaksi.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
- Viestit: 6809
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
- Paikkakunta: kuopio
Kiitosta vastauksista.
Tuo mittari asia rupee (ehkä) ratkeemaan kuhan tuo Arska kerkii katella omia mittareitaan....
Mut seuraavaks törmäsin tämmöseen viritykseen kun olin irrottamassa mittaristoo.
http://i103.photobucket.com/albums/m149 ... 1185967481
Minkä johto on tuo kelta/ruskee missä on rosvoliitin
Tuossa kuvassa toi liitin on väärinpäin eli se on ylhäältä laskettuna viides (5) piuha ja tuo punanen johto menee mankan taakse mutta ei oo missään kiinni
eli jos jollain olis kytkentäkaavioo tai sattus tietämään muuten vaan ni olis hieno juttu
Tuo mittari asia rupee (ehkä) ratkeemaan kuhan tuo Arska kerkii katella omia mittareitaan....
Mut seuraavaks törmäsin tämmöseen viritykseen kun olin irrottamassa mittaristoo.
http://i103.photobucket.com/albums/m149 ... 1185967481
Minkä johto on tuo kelta/ruskee missä on rosvoliitin

Tuossa kuvassa toi liitin on väärinpäin eli se on ylhäältä laskettuna viides (5) piuha ja tuo punanen johto menee mankan taakse mutta ei oo missään kiinni

eli jos jollain olis kytkentäkaavioo tai sattus tietämään muuten vaan ni olis hieno juttu

-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
tuolla on jotaan kytkentäkaavioita -> http://www.siipicossu.com/manuaaleja/1245-13w.pdfhenu kirjoitti:
eli jos jollain olis kytkentäkaavioo tai sattus tietämään muuten vaan ni olis hieno juttu
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 6809
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
- Paikkakunta: kuopio
No jos yhtään älysin oikein ni ilmeisesti jotenkii liityy käsijarrun merkkivaloonHesus kirjoitti:tuolla on jotaan kytkentäkaavioita -> http://www.siipicossu.com/manuaaleja/1245-13w.pdfhenu kirjoitti:
eli jos jollain olis kytkentäkaavioo tai sattus tietämään muuten vaan ni olis hieno juttu

herää vaan kysymys et miks siitä olis otettu rosvolla sähköjä
