Suuttimet 1.8 TD koneeseen?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

foc-ay
Viestit: 378
Liittynyt: Ma Heinäkuu 18. 11:40:38 2005
Paikkakunta: HELSINKI

Suuttimet 1.8 TD koneeseen?

Viesti Kirjoittaja foc-ay » Ma Marraskuu 12. 17:47:35 2007

on päässy niin käymään että yks suutin vuotaa, ajattelin vaihdella kaikki, samalla nyt tietty si vaikkasta hehkut.

Kysymys nyt onkin, onko 70hp ja 90hp suuttimissa eroa?

Ja josko kannattais hommata sitte vielä paremmat ns. race suuttimet, mistä semmoset ostaa?

josko sitä joskus uskaltais perehtyä paremmin tuohon tekniikkaan ni ei jäis si ainaskaan noista suuttimista kiinni?!?

Kiitos ja anteeksi jo näin etukäteen...
:lol:
...onhan noita

Ford Focus STW -01 2.0SE Automatic

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Ti Marraskuu 13. 20:07:29 2007

99% varmuudella on samat koska kyseessä on esikammio kone

foc-ay
Viestit: 378
Liittynyt: Ma Heinäkuu 18. 11:40:38 2005
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja foc-ay » Ke Marraskuu 14. 1:30:27 2007

tattista, nyt voinen sitten tilailla nuo...
...onhan noita

Ford Focus STW -01 2.0SE Automatic

Vilkki
Viestit: 173
Liittynyt: Ke Heinäkuu 16. 5:22:40 2003

Viesti Kirjoittaja Vilkki » Ke Marraskuu 14. 9:05:54 2007

Escortin ja mondeon koneissa on yhdessä suuttimessa joku anturi. Sierrassa ei ole. Sopii paikoilleen ja toimii aivan samalla tavalla.

Suuttimen alle muistat laittaa sen kupariprikan jotta ei sieltä vuoda. Ja vain yhden eli muistat myös poistaa vanhan.

Mulla olis ylimääräistä diesel tekniikkaa jos kiinnostaa. Lähtee hyvin edullisesti kaikki. Niillä voi sitten harjoitella ja tutkia kotioloissa rauhassa.

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » Ke Marraskuu 14. 21:15:29 2007

Vilkki kirjoitti:Escortin ja mondeon koneissa on yhdessä suuttimessa joku anturi.
eipä mulla ainakaan ollut Escortin suuttimissa yhdessäkään mitään anturia,saattaa olla vuosimallijuttu:mun oli -96 1.8diesel ja -97->näkyvät olevan 1.8endura-de diesel,noissa uudemmissahan on ilmanputsarilta tulevassa ilmaputkessa jonkinlainen "ilmamääränmittari" tjsp...

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ke Marraskuu 14. 21:19:22 2007

kertokaahan sit samalla suutinkärkien hintoja kun kerran joudutte niitä ostelemaan. saattaa olla itelläkin edessä joskus.

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Ke Marraskuu 14. 23:07:32 2007

se anturi haistelee paljoko on suutin auki ja näyttää löpön kulutuksen, ellei sit haistele muuten vaan.

DiiJayJay
Viestit: 1207
Liittynyt: Su Toukokuu 25. 14:57:04 2003
Paikkakunta: Kuusamo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja DiiJayJay » La Marraskuu 17. 0:25:23 2007

Suuttimissa itselläkin vika kun ääntää kuin traktori kylmänä ja käy huonosti? nimim. mikä vitun diisseli? :oops:

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » La Marraskuu 17. 19:09:16 2007

DiiJayJay kirjoitti:Suuttimissa itselläkin vika kun ääntää kuin traktori kylmänä ja käy huonosti? nimim. mikä vitun diisseli? :oops:
sieltä on hyvä lähtee vikaa hakemaan. Avautumis paineet jos on persiillään tai suuria heittoja keskenään tekee kylmänä just tota. Kieroksilla sit asettuu.

DiiJayJay
Viestit: 1207
Liittynyt: Su Toukokuu 25. 14:57:04 2003
Paikkakunta: Kuusamo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja DiiJayJay » Ma Marraskuu 19. 22:34:31 2007

ytte kirjoitti:
DiiJayJay kirjoitti:Suuttimissa itselläkin vika kun ääntää kuin traktori kylmänä ja käy huonosti? nimim. mikä vitun diisseli? :oops:
sieltä on hyvä lähtee vikaa hakemaan. Avautumis paineet jos on persiillään tai suuria heittoja keskenään tekee kylmänä just tota. Kieroksilla sit asettuu.
Sielläpä se vika sit taitaa olla.

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Joulukuu 2. 19:39:40 2007

ytte kirjoitti:se anturi haistelee paljoko on suutin auki ja näyttää löpön kulutuksen, ellei sit haistele muuten vaan.
Ruiskutusennakon valvontaa varten se siinä on, voi olla että sitä käytetään jossain tapauksissa myös ruiskutusajan mittaamiseen.
Muistaakseni se on kolmossylinterin suuttimessa ja sitä ei missään nimessä saa siirtää eri sylinteriin, eikä sitä poiskaan voi jättää.
Jäsen #606

Vastaa Viestiin