Moro kaikille! Ensimmäinen viestini kaiketi tällä foorumilla.
On pientä ongelmaa löytää nopeusmittarin sähköanturi ja tässä koko tarina.
Eli scorpio 2.9i ghia automaatti -87 , vaihdoin automaattilootan pois ja laitoin type 9:n tilalle. Type 9 oli vaijerillisella nopeusmittarilla joten ostin jostain foorumilta sähkömittarilliseen hännän eli vaihdoin hännän type 9 lootaan. Ajattelin että mittarianturin löytää varmaan myöhemmin. Nyt kun on kaikki muu kasassa eli laitoin 2.8 colognen kytkimen ja sierrasta polkimet + vaijerin. Kardaanin jatkoin lootikon boorin kohdasta hitsaamalla siihen toisen booriosan jatkoksi.
Nytte on sitte tämä mittarianturiongelma jäljellä, Scorpiossa on siis sähköinen nopeusmittari ja kaiketi kulutusmittari ja vakionopeussäädinkin käyttää tätä sähköistä tietoa hyväkseen. Nyt tarttis löytää type 9:iin anturi. Automaatin anturi (sähköinen A4LD:stä) ei halkaisijan mukaan suoraan sovi. ehkä jollain väliholkilla jos muuten toimii(tätä pitää vielä tutkia jos muuta ei löydy). Sitte olis yksi uusi anturi ja se pitäs olla type ysiin mutta ei sovi koska kiinnitysreiän koko on ihan eri, anturissa halk noin 20 mm silmällä mitattuna ja lootikossa joku 30 -40 mm. Kiinostaa myös se että mihin tämä uusi anturi sopii kun foordien kanssa tulee veivattua.Olisko kellään jotain ohjelmaa koneella mistä näkee fordin numeroiden perusteella että mihin tämä uusi anturi oikeesti sopii.
Tarvis löytää räjäytyskuva type 9:stä jossa on sähköinen mittarianturi ja josta ehkä näkisi että kuuluuko siinä välissä olla joku holkki.
Lootikossa olevasta reiästä vielä sen verran että otin taunuksen v6 lootikosta (vanhasta nelivaihteisesta) semmosen peltikupin irti mistä vaihdetaan nopeusmittarin muoviratas ja sama kuppi sopi tulpaksi tähän type 9 sähkömittarianturin reikään.
type 9 sähköanturin paketissa seuraavia numeroita:
cluster no: 842326
finis : 1021991
ford: x-57-23-a-01
inv: 746356
-vk-
type 9 sähkömittarianturi -ongelma
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 73
- Liittynyt: Ti Tammikuu 1. 13:04:35 2008
- Paikkakunta: Mouhijärvi
- Viesti:
type 9 sähkömittarianturi -ongelma
projektit:
taunus coupe gt -72,
taunus stw -77 2.8 v6,
P100
transit -92
olympia maamoottori.
vw tdi
valametti
wiikströmmi
yms..
taunus coupe gt -72,
taunus stw -77 2.8 v6,
P100
transit -92
olympia maamoottori.
vw tdi
valametti
wiikströmmi
yms..
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Re: type 9 sähkömittarianturi -ongelma
Mikrokissan mukaan Scorppi A4LD automaatin anturi.gaagamel kirjoitti:Moro kaikille! Ensimmäinen viestini kaiketi tällä foorumilla.
On pientä ongelmaa löytää nopeusmittarin sähköanturi ja tässä koko tarina.
Eli scorpio 2.9i ghia automaatti -87 , vaihdoin automaattilootan pois ja laitoin type 9:n tilalle. Type 9 oli vaijerillisella nopeusmittarilla joten ostin jostain foorumilta sähkömittarilliseen hännän eli vaihdoin hännän type 9 lootaan. Ajattelin että mittarianturin löytää varmaan myöhemmin. Nyt kun on kaikki muu kasassa eli laitoin 2.8 colognen kytkimen ja sierrasta polkimet + vaijerin. Kardaanin jatkoin lootikon boorin kohdasta hitsaamalla siihen toisen booriosan jatkoksi.
Nytte on sitte tämä mittarianturiongelma jäljellä, Scorpiossa on siis sähköinen nopeusmittari ja kaiketi kulutusmittari ja vakionopeussäädinkin käyttää tätä sähköistä tietoa hyväkseen. Nyt tarttis löytää type 9:iin anturi. Automaatin anturi (sähköinen A4LD:stä) ei halkaisijan mukaan suoraan sovi. ehkä jollain väliholkilla jos muuten toimii(tätä pitää vielä tutkia jos muuta ei löydy). Sitte olis yksi uusi anturi ja se pitäs olla type ysiin mutta ei sovi koska kiinnitysreiän koko on ihan eri, anturissa halk noin 20 mm silmällä mitattuna ja lootikossa joku 30 -40 mm. Kiinostaa myös se että mihin tämä uusi anturi sopii kun foordien kanssa tulee veivattua.Olisko kellään jotain ohjelmaa koneella mistä näkee fordin numeroiden perusteella että mihin tämä uusi anturi oikeesti sopii.
Tarvis löytää räjäytyskuva type 9:stä jossa on sähköinen mittarianturi ja josta ehkä näkisi että kuuluuko siinä välissä olla joku holkki.
Lootikossa olevasta reiästä vielä sen verran että otin taunuksen v6 lootikosta (vanhasta nelivaihteisesta) semmosen peltikupin irti mistä vaihdetaan nopeusmittarin muoviratas ja sama kuppi sopi tulpaksi tähän type 9 sähkömittarianturin reikään.
type 9 sähköanturin paketissa seuraavia numeroita:
cluster no: 842326
finis : 1021991
ford: x-57-23-a-01
inv: 746356
-vk-
Joskus 7-8 vuotta sitten teimme kaverin Capriin Essex + Type-9 tekniikka paketin ja laatikko tuli paikallisen purkaamon kolari V6 Scorpiosta. Siinä oli moinen anturi ja sen vaihtaminen mekaaniseen oli työn ja tuskan takana. Oikeita osia ei tahtonut tulla mistään. En muista jäikö tuo anturi ehjäksi ja onko se enää tallessa. Epäilen suuresti. Voin kysyä.
EDIT (Suomeksi "muokkaus"): Muutama pölyinen ja huuruinen txt-viestien vaihto selvensi asiaa... Anturi meni auton mukana, kun kaverin hommaamat mekaaniset osat ei sopineet tai jotain puuttui. Eli laitettiin tulpaksi takaisin ja annettiin olla.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 73
- Liittynyt: Ti Tammikuu 1. 13:04:35 2008
- Paikkakunta: Mouhijärvi
- Viesti:
type 9 konversio-ongelmat jatkuu
110 eur löytyy manuaalin anturia foordilta. Tuli ostettua yksi scorpio varaosiksi niin saa muitakin osia esim. kardaanin niin saa ottaa tuon hitsaamalla jatketun pois. Tänään pitäs hakea
Tuossa käyttöscorpiossa on kytkimessä outo vika. Kun vaijeria säätää automaattisäädöllä niin kytkin joko se ei irrota tai se luistaa. Jotku osat ei sovi yhteen tai sitte on jotain vikaa.
kone on siis 2.9i ja vauhtipyörä-asetelma-kytkinlevy-vaihdelootikko-painelaakeri-irrotushaarukka on taunuksesta(lootikko alunperin sierrasta). Polkimet ja kytkinvaijeri on sierrasta. Pitää kokeilla porata vaijerille reikä irrotushaarukkaan lähemmäs kytkinkoppaa niin välityssuhde muuttuu. tosin en usko että auttaa niin paljoa. Voipi olla että kytkinakseli jäin vähä likaiseksi kun varastosta otin lootikon, ehkä irrotusvaikeus johtuu jostain semmosesta.
-vk-
Tuossa käyttöscorpiossa on kytkimessä outo vika. Kun vaijeria säätää automaattisäädöllä niin kytkin joko se ei irrota tai se luistaa. Jotku osat ei sovi yhteen tai sitte on jotain vikaa.
kone on siis 2.9i ja vauhtipyörä-asetelma-kytkinlevy-vaihdelootikko-painelaakeri-irrotushaarukka on taunuksesta(lootikko alunperin sierrasta). Polkimet ja kytkinvaijeri on sierrasta. Pitää kokeilla porata vaijerille reikä irrotushaarukkaan lähemmäs kytkinkoppaa niin välityssuhde muuttuu. tosin en usko että auttaa niin paljoa. Voipi olla että kytkinakseli jäin vähä likaiseksi kun varastosta otin lootikon, ehkä irrotusvaikeus johtuu jostain semmosesta.
-vk-
projektit:
taunus coupe gt -72,
taunus stw -77 2.8 v6,
P100
transit -92
olympia maamoottori.
vw tdi
valametti
wiikströmmi
yms..
taunus coupe gt -72,
taunus stw -77 2.8 v6,
P100
transit -92
olympia maamoottori.
vw tdi
valametti
wiikströmmi
yms..