Ford Pinto 2,3 tai 2,5 ahdettuna

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

Ford Pinto 2,3 tai 2,5 ahdettuna

Viesti Kirjoittaja Fomococars » Pe Maaliskuu 14. 15:52:40 2008

Pinto hakua käytin ja kaikenlaista mukavaa keskustelua lueskeltu mutta.
Euro OHC on ihan eri kone se on selvä.

Mutta onkos moottorikorvallisten kiinnitys sama kuin OHC 2.0L lohkossa vois hyödyntää esko WC palkin + Oharin korvalliset

Onko missään Pinton/Ranger mallissa ollut alumiininen öljypohja ?

Turbo 2,3 mallissa on se öljynpaluu paikka valmiina mut mites on 2,5 lohkossa.

Mites noissa pinton koneissa 2,3 ja 2,5 ?

Onko ero tehty männänkoolla vai kampuralla / iskunpituudella ?

Voisko 2,5 kampuran laittaa 2,3 Pintoon olisko se sitten = 2,5

2,5 kampura on uudempi oisko parempi vaihtoehto turbokäyttöön ?
-vaikka ei taida juuri koskaan kampura hajota

Onko koneiden alakertojen osat vaihtokelpoiset keskenään paitsi männät ?

Kiertokanget onko pituusero ?

Onko kenelläkään jäänyt Pintoon sopivaa viri osaa hyllyyn teräskiertokanget, takomännät, pitkäiskukampura vaik YV:tä
Mielummin aina rahoittaisi klubilaista kuin firmaa X


Kansipolitiikka on avoin mutta harraste mielessä voisi 740 GLE 89-90 b234f Volvo 16V
sovituksen tehdä kun noita kansia on lähes kaikilla purkaamoilla ja pihoilla
531 hinnalla noita 16v kansia saa varmaan 4-5 kpl
-tietty vaatii mäyräkoiran viereen muutamaksi viikoksi ja TIG hitsausta.



:lol: :idea:
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Pe Maaliskuu 14. 18:04:36 2008

Koneen korvat eivät käy, joutuu veistämään.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

TVR
Viestit: 1498
Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TVR » La Maaliskuu 15. 12:24:54 2008

Tuosta kun lueskelet niin aiheesta on jotain juttua :wink:
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... p?t=127077

Vastaa Viestiin