mondeo tddi 02 rikki!!

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

viheltää
Viestit: 255
Liittynyt: Pe Tammikuu 19. 23:36:54 2007
Paikkakunta: URJALA

mondeo tddi 02 rikki!!

Viesti Kirjoittaja viheltää » Ke Toukokuu 14. 21:17:11 2008

Kävi sillai et lähin aamulla töihin. Parin kilsan jälkeen rupes nykiin pikku hiljaa ja sit loppu veto mutta kävi edelleen tyhjäkäyntiä normaalisti kun polkas kytkimen pohjaan.
Noh sit rupes tuleen putken täydeltä sinistä sauhua ja kone "prötäs" kaasua painaessa! siihen se sit sammu ja ei käymään,virta loppu :shock:
ajattelin itekseni v...n laturi minkä teit!

No hinattiin auto kotio ja lataukseen.
Kolmisen tuntia latauksessa ja käyntiin normaalisti lähin siitä ajeleen paikalliselle korjaamolle noin sama matka kun aamulla ja pelit seis samoilla oireilla. :evil: :evil:

Sitten korjaamolla mittailtiin lataus kunnossa mutta ei käyny kunnolla. Parituntia ihmetellessä testereillä ei löytyny vikaa tyhjäkäyntiä kävi välillä kunnolla sit sauhut putkesta ja boo :twisted: Sit palo käämit itteltä, hinaus auto paikalle ja auto foordille.
Siellä se nyt on ja vikaa ei löytyny vieläkään tän päivän aikana! laitan tähän tietoo mikä hajos sit kun löytyy niin ja vinkit ovat tervetulleita.

viheltää
Viestit: 255
Liittynyt: Pe Tammikuu 19. 23:36:54 2007
Paikkakunta: URJALA

Viesti Kirjoittaja viheltää » Ma Toukokuu 19. 20:31:51 2008

no niin vikaa löyty ajoitus solenoidi ja siirtopumppu. On muuten melko arvokas toi pumppu 700€ :shock: solenoidi makso noin 80€ niin ja työt päälle. Kyllä tiisselillä ajo on halpaa :?: :?:

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ma Toukokuu 19. 20:57:30 2008

äkkiseltään olisin veikannu suutinvikaa mut mettään olis menny se veikkaus..

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » Ma Toukokuu 19. 21:38:49 2008

viheltää kirjoitti:no niin vikaa löyty ajoitus solenoidi
sama osa oli rikki mun TD Escortista ja sinistä sauhuakin tuli mutta vetoa oli rajusti moottorissa :shock:

viheltää
Viestit: 255
Liittynyt: Pe Tammikuu 19. 23:36:54 2007
Paikkakunta: URJALA

Viesti Kirjoittaja viheltää » Ti Toukokuu 20. 21:12:38 2008

Mikähän ton siirtopumpun todellinen tarkotus on :?: muuta kun et se voi hajota ja maksaa paljon :!: . Meinaan vaan kun se nykästiin vallan pois ja auto toimii taas jopa suurilla kierros alueilla :D

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ke Toukokuu 21. 1:06:59 2008

Samalla koneella varustetussa ransitissa ei käsittääkseni tota tankkipumppua ole alunpitäenkään.

Oliskoos se mondeossa sen takia kun noi tddi:n pumput on niin turkasen vaikeita ilmaantumaan ja hajoaa ilman takia, niin helpottamassa sitä ilmaantumista... Pitää selvittää joskus.
Jäsen #606

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ma Toukokuu 26. 18:21:41 2008

Selvitetty asiaa Boschilta.
Sieltä sanottiin että siirtopumppua ei tarvita kyseisen syöttöpumpun kanssa, mutta jotkut valmistajat sen kuitenkin kaiken varalta sinne tankkiin asentaa helpottamaan ilmaamista. Joissakin joissakin on polttoainesuodatin sen verran tiheä/hieno, että vähän enemmän ajettu syöttöpumppu imee helposti ilmaa akselin stefan välistä.

Selvennykseksi: Pumpun akselin stefan takaa on suora yhteys syöttöpumpun oman sisäisen siirtopumpun imupuolelle, joka on lamellityyppinen.

Eli ihan turhaan se ei siellä ole, mutta ei sitä kyllä välttämättä tarvita. Syynä on kuitenkin välillisesti tai välittömästi ilma, ilma ja ilma.
Jäsen #606

viheltää
Viestit: 255
Liittynyt: Pe Tammikuu 19. 23:36:54 2007
Paikkakunta: URJALA

Viesti Kirjoittaja viheltää » Ke Kesäkuu 18. 22:02:28 2008

Kävin tänään hakeen uudet kesärenkaat ja kovasti ihmeteltiin asentajan kanssa kun oli joka vanteesta syöpyny/kulunu sisäreunasta 4-5 milliä :shock: Vanteina foordin originaalit 17" alu vanteet.Vanhoissa renkaissa oli ns: vannesuoja! Asentaja sano et on muutaman kerran törmänny vastaavaan tilanteeseen alkuperäis vanteiden kans! mitä mieltä ootte asiasta?
kuva1
kuva2
Viimeksi muokannut viheltää, Su Kesäkuu 22. 20:23:48 2008. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » Ke Kesäkuu 18. 22:27:39 2008

en ole ikinä kuullutkaan :shock:

tosin se nyt ei todista mitään... :lol:

pehkos69
Viestit: 470
Liittynyt: Ke Elokuu 13. 22:31:04 2003

Viesti Kirjoittaja pehkos69 » To Kesäkuu 19. 21:58:04 2008

Se siirtopumppu on alunperin Boschilainen ja hinta tosiaan ~700e. Numerosarja kylestä ylös ja korvikkeesta hakeen hintaan 150-200€! Jää ford lisä vaikka siirrettävään polttonesteeseen sijoitettavaksi.

Vastaa Viestiin