OHC virinokkien venttiilinvälyksistä

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Ford is God
Viestit: 4022
Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004

OHC virinokkien venttiilinvälyksistä

Viesti Kirjoittaja Ford is God » Su Elokuu 17. 19:39:23 2008

Tein nyt ihan topikin tästä, jää kuitenkin toi projektissa oleva kysymys helpommin huomaamatta.

Eli tarkistelin tossa venttiilinvälyksiä, kaikki imut on 0.20. Kaikki pakopuolella taas 0.30. Sanokaas virigurut että onko toi 0.30 pakopuolella ihan tarkotuksen mukanen tämmösessä Piperin 134 nokan omaavassa "katukoneessa"? Venajouset on Cranen jokkut jäykemmät.

Harvemmin ne välykset tollain laajenee, kun ei sitä kulumaakaan ole, että vois luulla että on tarkotuksella sinne tommoset välykset joskus pistetty. Vakiokoneelle ohjeistushan on pakopuolelle 0.25.

Rallyracen kanssa yhteistyössä mun käsittääkseni toi kone on tehty, joten ekana tulee mieleen että sielä on joku guru sanonut että parempi pistää pakopuolelle 0.30 välykset.

Hakuakin koitin, mut ei selvää vastausta tullut. Vähän kiire ois kun pitäis auto olla taas huomenaamulla ajossa. :)

power control
Viestit: 75
Liittynyt: Ti Heinäkuu 20. 14:25:34 2004
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja power control » Su Elokuu 17. 20:30:20 2008

Oon kuullu juttua että se on iha hyvä et on pikkuse isompi välys.
Eräs "kansitohtori" on kuulemma saanut muutaman lisähevosen penkissä tällä konstilla. En kylläkää pistä päätäni pantiksi...
Honda cb900f Hornet
Escort 1.8 -92
Riisikippo "VR4" paskana
Projekti Escort mk2 ei etene...

Ford is God
Viestit: 4022
Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004

Viesti Kirjoittaja Ford is God » Su Elokuu 17. 20:35:01 2008

No haulla selvis mullekin jo että tosiaan isompi välys on virikoneissa aika yleistä. Hevosten lisäys sillä nyt aika hutulta kuulostaa, kun teoriassahan se vähentää venttiilin aukioloaikaa.

Se mitä mä kaipaisin niin varma tieto joltain jolla on henk. koht kokemusta ton tasosista moottoreista.

Kai se pitää nyt nippuun pistää, avaa vaikka uusiks jonkun ajan päästä ja kattoo onko tilanne sama. Jos vaikka hommais sen erikoistyökalunkin. :roll:

Oli kuitenkin niin tasasesti samat välykset jokapuolella että vaikuttaa siltä kun olis tarkotuksella laitettu.

VooDoo
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1156
Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja VooDoo » Su Elokuu 17. 20:38:43 2008

Ei tuosta haittaakaan ole, vähän enempi mekaanista ääntä, mutta ei muuta haittaa. Monet jyrkkien nokkien kanssa pitää suurempia välyksiä, pysyy nokat muodossaan paremmin, eikä mene pyöreeks niin helposti.
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.

Ford is God
Viestit: 4022
Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004

Viesti Kirjoittaja Ford is God » Su Elokuu 17. 22:20:03 2008

Noilla arvoilla mä sen nyt nippuun pistin. Ei siitä tosiaan varmaan mitään haittaa pitäis olla.

Vastaa Viestiin