Ford 3000 -68

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

matsu
Viestit: 1696
Liittynyt: La Tammikuu 14. 12:56:26 2006

Ford 3000 -68

Viesti Kirjoittaja matsu » La Elokuu 23. 11:01:17 2008

Onko kukaan puuhannu traktoreitten kanssa..?

Jos jollain olisi tietoa onko kyseisen vekottimen puoliautomaattivaihteisen ja normaali manuaalin moottorit keskenään vaihtokelpoisia noin niinku ilman suurempaa rakentelua? Kun en ole koskaan tuommoista puoliautomaattia katkaissut niin en yhtään tiedä miltä se näyttää sisältäpäin...

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » La Elokuu 23. 13:49:13 2008

select-o-matic vaihteistolla olevat on aika vähissä... ethän vain meinaa tuhota sellaista harvinaisuutta??? :-)

matsu
Viestit: 1696
Liittynyt: La Tammikuu 14. 12:56:26 2006

Viesti Kirjoittaja matsu » La Elokuu 23. 17:36:47 2008

samiharju kirjoitti:select-o-matic vaihteistolla olevat on aika vähissä... ethän vain meinaa tuhota sellaista harvinaisuutta??? :-)
Se tuhosi itse itsensä... :D Ei oo mikään maailman luotettavin vaihteisto. Kone olis vielä iskussa ja olisi tiedossa samanlainen mutta normaalilla vaihteistolla, konevikainen. Laittais moottorin siihen jos vaan heittämällä kävisi...

JP
Viestit: 479
Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 19:18:06 2002
Paikkakunta: Rantasalmi

Viesti Kirjoittaja JP » La Elokuu 23. 19:23:51 2008

kyllä pitäisi käydä koneen, ei ne montaa erilaista lohkoa ole tehnyt.

cosworthman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
Paikkakunta: Pinehill

Viesti Kirjoittaja cosworthman » Su Elokuu 24. 15:18:38 2008

Kyllä käy. Kaikissa padoissa on sama lohkon kiinnitys oli 3, 4 tai 6-pyttynen.
6640 ja 7740 5-litraisissa on kanssa vielä sama.
#350

JP
Viestit: 479
Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 19:18:06 2002
Paikkakunta: Rantasalmi

Viesti Kirjoittaja JP » Su Elokuu 24. 21:37:38 2008

taitaapi olla sama pulttijako vielä 2000-> newhollandeissakin, ainakin startti kävi -76 5000 fordista -00 nh ts100

matsu
Viestit: 1696
Liittynyt: La Tammikuu 14. 12:56:26 2006

Re: Ford 3000 -68

Viesti Kirjoittaja matsu » Ti Lokakuu 21. 19:10:55 2008

No ei saatukaan sitä toista ostettua joten kahden yhdistäminen jäi...

Mutta laatikko osoitti heräilemisen merkkejä viime koikeilussa, pystyi ajamaan eteen sekä taakse, oisko niin että siellä on ollu joku öljynkiertohäiriö tms? Nyt kiinnostais onko kellään räjäytyskuvaa tuommoisesta ihmeestä? Tai sekin tieto auttaisi että missä siellä on öljynsuodatin, jos vaihtaa (/puhdistaa, millainen lie?) ja laittaa uudet öljyt, tuurillaan toimisi. Mut missä lie se suodatin? Jonkin luukun takana? Eihän tartte katkaista sen takia, eihän..?

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Ford 3000 -68

Viesti Kirjoittaja TAp » Ke Lokakuu 22. 10:14:01 2008

oletkos kyselly masinistien sivuilla, siellä ehkä tiedetään;
http://www.masinistit.com/index.php?sid ... f0a20e02d0

Kesällä rompetoreilla oli parikin myyjää, joilla oli uus-kopioita korjausoppaista ja käsikirjoista, jäljitäppä semmonen.
Tietty enkkulasta saa postitse jossei kieli ole este

ei katkaisu ole kummonenkaan homma, tuet toisen pään paikoilleen ja laitat toisen jonkun pyörillä olevan kelkan varaan. terv nimim. Major-54

matsu
Viestit: 1696
Liittynyt: La Tammikuu 14. 12:56:26 2006

Re: Ford 3000 -68

Viesti Kirjoittaja matsu » Ke Lokakuu 22. 17:44:57 2008

No eipä tullu masinistit mieleenkään, kiitokset vinkistä! Eihän se katkaisu sinänsä ihme homma olis mut jos vähemmälläkin pääsis nii aina parempi... (laiska) :D

Vastaa Viestiin