Etuvakaaja

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Qtka
Viestit: 193
Liittynyt: Ke Helmikuu 2. 16:59:31 2005
Paikkakunta: Sonkajärvi

Etuvakaaja

Viesti Kirjoittaja Qtka » Ke Syyskuu 10. 23:18:41 2008

Onko 1-koppasen (XR4i) ja sedan mallisen (2wd cossu) sierran etuvakaajat erilaiset? Eikös molemmat ole 28mm paksuja....
Liekköön kiviä....

ylimark
Viestit: 920
Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
Paikkakunta: Jkl

Re: Etuvakaaja

Viesti Kirjoittaja ylimark » To Syyskuu 11. 9:49:47 2008

XR4i:n vakaaja on 26mm, eli on erilaiset.
Sierra RS Cosworth -86
Cossu 4x4 x2
#654

Qtka
Viestit: 193
Liittynyt: Ke Helmikuu 2. 16:59:31 2005
Paikkakunta: Sonkajärvi

Re: Etuvakaaja

Viesti Kirjoittaja Qtka » To Syyskuu 11. 10:46:47 2008

Ahaa... Onkos niitten mitoissa muuten eroja?
Liekköön kiviä....

Hampe
Viestit: 295
Liittynyt: La Tammikuu 10. 0:05:03 2004
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Etuvakaaja

Viesti Kirjoittaja Hampe » To Syyskuu 11. 20:22:58 2008

ei niissä taida muita eroja olla? paitsi kiinnityspannat ja puslat :) itse laitoin xr4:seen scorpion 28mm vakaajan, eikä suurempia ongelmia ollut.
Sierra xr4i 24v
Sierra Cosworth 4x4

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: Etuvakaaja

Viesti Kirjoittaja jjs » To Syyskuu 11. 23:14:59 2008

2wd 4D:n etuvakaaja on hieman "pidempi" sivuvisiosta; etupyörä on edempänä kuin vakiosierroissa ja siipicossussa. Lisääntyneellä casterilla haettiin parempaa suuntavakavuutta. Se itseasiassa suunniteltiin jo siipeen, mutta tehtaalla pelkäsivät (eikä syyttä) että pyörä tulee liikaa eteen ja max. käännöllä etupyörä repäisee lokasuojan levikkeen irti.
Saksassa Fordille ruinaamalla suuntavak. puutetta sai siipeen "takuuna" tuon pidemmän vakaajan.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Qtka
Viestit: 193
Liittynyt: Ke Helmikuu 2. 16:59:31 2005
Paikkakunta: Sonkajärvi

Re: Etuvakaaja

Viesti Kirjoittaja Qtka » To Syyskuu 11. 23:31:04 2008

Eli siis cossun vakaajalla paremmat ajo-ominaisuudet?... Joo etupuskuriin nuo ylisuuret pallot tuntuu raapivan....Ja näyttää vähän hölmöltä.... Mitenkäs tuo Scorpion (-85) vakaaja liekkö sama kun 1-korisessa sierrassa, siis tuon casterin osalta
Liekköön kiviä....

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Re: Etuvakaaja

Viesti Kirjoittaja Jake » Ke Syyskuu 24. 22:43:06 2008

Qtka kirjoitti:Eli siis cossun vakaajalla paremmat ajo-ominaisuudet?... Joo etupuskuriin nuo ylisuuret pallot tuntuu raapivan....Ja näyttää vähän hölmöltä.... Mitenkäs tuo Scorpion (-85) vakaaja liekkö sama kun 1-korisessa sierrassa, siis tuon casterin osalta
En nyt onko ne paremmat , mutta pystyy käyttää löysempää alustaa kovassa ajossa , toisaalta puskee enemmän .
ex Jäsen #10

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Etuvakaaja

Viesti Kirjoittaja AkiS » Ke Syyskuu 24. 23:07:31 2008

Mulla ei ainakaan puske kovin helposti.
Ja etufillarit palautuu helpommin suoraksi jos slaidissa ajaa.
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Re: Etuvakaaja

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » Pe Syyskuu 26. 1:09:28 2008

Qtka kirjoitti:Eli siis cossun vakaajalla paremmat ajo-ominaisuudet?... Joo etupuskuriin nuo ylisuuret pallot tuntuu raapivan....Ja näyttää vähän hölmöltä.... Mitenkäs tuo Scorpion (-85) vakaaja liekkö sama kun 1-korisessa sierrassa, siis tuon casterin osalta
Vanhoissa Scorpioissa oleva 27mm vakaaja on ilman casterlisää, uudemmasta 28mm vakaajasta en tiedä, epäilisin että on sama kuin cossu sierran.
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

Vastaa Viestiin