2.4 V6 Cologne

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Timo_R
Viestit: 50
Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 22:35:54 2004
Paikkakunta: Vammala

2.4 V6 Cologne

Viesti Kirjoittaja Timo_R » Pe Lokakuu 17. 22:00:47 2008

Otsikon kaltaisesta koneesta kaipailisin vähän tietoja. Passaako esim. 2.8L tiivistesarjat, laakerit yms?
Kansipahvia/männänrenkaita ei taida tarvikkeena saada. Ainakaan motonetin mukaan.

Entä millainen kyseinen kone on ominaisuuksiltaan? Voimaa kaiketi samanverran ku katittomassa dokissa, mutta kai se sentään vähän voimakkaampi on? Entäs kulutuspolitiikka?

Mietiskelen tässä, että olisko moinen ihan mahdoton ajatus käyttöautoon. Tarkoituksena, että olisi vähän enemmän potkua kun nyky-dokissa ja tietenkin rehvakkaampi soundi :)
Ja varmaankin kansiongelmat poistuis kertaheitolla :P
Volvo 850 T-5R *työn alla*
Sierra 1.8td @ 2.0i Dohc -93 *myyty*
Volvo 242 2.3 16v TIC

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: 2.4 V6 Cologne

Viesti Kirjoittaja henu » Pe Lokakuu 17. 22:12:32 2008

Loistavan aiheen laitoit pystyyn, nimittäin aattelin just samasta koneesta rueta kyselemään kaikkee mahdollista ku tästä ei tunnu foorumilla olevan paljoo juttua.
Jatkan aihetta omaltaosaltani kuhan vähän selviän järkevämmäks :)

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Re: 2.4 V6 Cologne

Viesti Kirjoittaja samiharju » La Lokakuu 18. 15:02:55 2008

tiivistepolitiikkaa lähtisin tutkimaan isoveljensä 2.9i:n kohdalta poislukien kannentiivisteet. voiman tunnetta ei paljoa ole tuollaisessa mutta ääntä siinäkin on. oli a4ld tomaatin kanssa Sierrassa joskus tuollainen.

CoupeGT
CRSC jäsen 2016
Viestit: 440
Liittynyt: Ke Helmikuu 13. 15:55:08 2002
Paikkakunta: Tampere-city

Re: 2.4 V6 Cologne

Viesti Kirjoittaja CoupeGT » La Lokakuu 18. 20:18:18 2008

Etuina ovat V-moottorin ääni ja polttoaineen kulutus, voiman tunteesta ei kannata puhua. Itse kääntyisin ennemmin 2.8/2.9:n puoleen.

Ominaisuuksiltaan maamoottori eli ei tarjoile ihmeitä millään kierrosalueella mutta aikalailla väsymätön puurtaja. Kulutus Scorpparissa 9-14 litraa satasella manuaalilaatikolla.
86 Sierra XR4x4
94 Scorpio STW V6

Timo_R
Viestit: 50
Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 22:35:54 2004
Paikkakunta: Vammala

Re: 2.4 V6 Cologne

Viesti Kirjoittaja Timo_R » Ti Lokakuu 21. 21:32:47 2008

samiharju kirjoitti:tiivistepolitiikkaa lähtisin tutkimaan isoveljensä 2.9i:n kohdalta poislukien kannentiivisteet. voiman tunnetta ei paljoa ole tuollaisessa mutta ääntä siinäkin on. oli a4ld tomaatin kanssa Sierrassa joskus tuollainen.

Jep, wikipediasta luinkin että on ilmeisesti identtinen alakerraltaan 2.9 kanssa porausta lukuunottamatta.
Eikös se ollut niin että 2.9 ei saa juuri mitään tarvikeosia, mutta 2.8 saa.


Mielessä kävi, että jos tuohon olis megaruutan lykänny kylkeen, lisäksi tehny hiukan kansitöitä ja vaikka nokan vaihtanut, niin kaipa niillä hiukan sais voimaa lisää ja kulutusta pienennettyä. Mutta eipä tuo taida kulutuksessa paljon parempi olla ku 2.8 tai 2.9?
Volvo 850 T-5R *työn alla*
Sierra 1.8td @ 2.0i Dohc -93 *myyty*
Volvo 242 2.3 16v TIC

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: 2.4 V6 Cologne

Viesti Kirjoittaja henu » Ti Lokakuu 21. 22:14:03 2008

Mites tämän 2.4 virttäminen, löytyykö hyviäpuolia verrattuna 2.8 tai 2.9.
Jostain täältä muistelen lukeneeni et tätä 2.4 ei voi porata niin isoks ku 2.9 (miten isoks pystyy?)
Entäs ahdettuna ? Saako tästä kestävää woimaa.

Vai onko tässä sama juttu ku vertais 1.6 ohc:eetä 2.0 ohariin ? eli verkonpainoks vaan :)

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Re: 2.4 V6 Cologne

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Lokakuu 21. 22:21:15 2008

Tehojen kaivelu koneesta / remontointi tuosta 2.4i V6:sta tuntuu vähän hölmöläisten hommalta, kun kerta 2.9i V6:a on tarjolla paljon paremmin. Leimaamis käytöön tuo on ovela moottori, mutta siihen se mielestäni sitten jääkin.

After-market ruiskua viritellessä paras lähtökohta on valmiiksi EFi kone. Suurin osa 2.8i koneista on K-jetronicilla eli MFi eli mekaanisella ruiskulla, poislukien viimeiset 2.8i Scorpit ja jotkus saastemallin Ruotsin-tuonti Sierrat joissa 2.8i oli EFi:llä.

2.8i verrattuna noihin tuoreempiin Cologneihin, häviää vielä mekaanisilla nostajilla, hammasratas-jakopäällä ja siiamilais-pakoaukkoisilla kansilla.

Yleensä saattaa olla eduksi ettei saa mitään tarvikeosia. Tosin etu häipyy siinä vaiheessa, kun orkkis osiakaan ei saa.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: 2.4 V6 Cologne

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » Ti Lokakuu 21. 22:40:02 2008

MouTine kirjoitti:2.8i verrattuna noihin tuoreempiin Cologneihin, häviää vielä mekaanisilla nostajilla
mitäs häviämistä siinä on jos säätämällä saa venttiilivälykset kohdalleen,vrt.huonokuntoiset hydraulit?

2.8i koneita olen kuullut mukavan hiljaisina(ainakin itsellä... :wink: ) mutta 2.4i/2.9i koneet on kaikki olleet sepelimyllyjä,hirveitä kilkattajia kaikki.

moottorin ei kuulu naulata... :evil:

taneli
Viestit: 963
Liittynyt: La Maaliskuu 6. 16:58:22 2004
Paikkakunta: espoo

Re: 2.4 V6 Cologne

Viesti Kirjoittaja taneli » Ti Lokakuu 21. 23:03:20 2008

..ja noi kaks reikäiset pakokanavat ei ole ollenkaan niin huonot kun mielletään yleisesti.eikös jjs:lle joku virittelijä myös moista väittänyt? mulla itse asiassa virtas pakokanava liikaakin imu-kanavaan verrattuna, vaikka oli 3 mm vakiota isompi imuvena ja kanavat tehty.. virtaskohan imu-puoli 250hv, ja pako-kanava joku yli 75 prossaa siitä,jos nyt oikein muistan.voi olla että oli 80 prossaakin. siittä kun on jo nelisen vuotta varmaan. pako puolella oli millin vakiota isompi vena kun oli uponnut sen verran.. ja vähän siistitty kanavia. vaikuttaa kuulemma vääntöön negatiivisesti jos ei oo pakovastusta tarpeeks. kyllä ne pojat tietää. :)
taxi-taunus 2.8i, ikuinen projekti, ja -02 farkku focus.

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: 2.4 V6 Cologne

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ti Lokakuu 21. 23:40:34 2008

No niin, täälähän olikin jo aloitettu juttua tästä mystisestä pikku kutosesta joka on ilmeisesti jääny turhankin pienelle huomiolle.
Itellä siis nyt myös vm.87 2.4i Scorpio ja tietysti katiton...
Itseäkin kiinnostais tuo viritys potentiaali, eli onko lohko kestävämpi ku vastaavissa efi 2.8 tai 2.9 koneissa, entäs muilta osin?
-Minkälainen puristus suhde tollases konees on?
-Teho ja vääntö?
-Onko samaa vikaa kun huhujen mukaan vakio 2.8 tai 2.9.ssä eli paska nokka-akseli?
-Entä onko sama nokka ku noissa yllämainituissa tai oisko esim. 2.9 nokka tähän käypänen ns. lieväks virinokaks?

Oma kone ei ainakaan pidä mitään ihmeellisiä ääniä vaan käy yllättävänkin hienosti.
Edellinen omistaja oli jo sovittanu asiallisen kokoset tuplakartio vaparisuodattimet paikalleen, eli ilmansaanti on taattu, putkisto menee ilmeiseti tuplana taka-akselille asti, josta ajattelin poikkasta ja laittaa loppupätkän 2.5", niin tuo pakopuolikin vois olla sillä ihan jees. :roll:

Peltipakosarjoja on ilmeiseti turha alkaa tollaseen koneeseen ettiä, ku taitavat nuo 3-1 sarjat olla turhan hintavia hyötyyn nähden jonka saavuttaa tollases vakio konees?

Lopuksi: Kannattaako kyseistä kattilaa alkaa tuunaamaan, eli kestääkö ja jos virittää, niin mitä kannattaa väsätä ja mitä ei, huomioiden että auto on käyttöautona, eikä mikään bensajuoppo ratakilpuri... :wink:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: 2.4 V6 Cologne

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » Ke Lokakuu 22. 0:14:03 2008

tumppe kirjoitti:Onko samaa vikaa kun huhujen mukaan vakio 2.8 tai 2.9.ssä eli paska nokka-akseli?
katkaistaan huhuilta siivet:ei noissa nokka-akseleissa mitään paskaa ole,öljynvaihdot ajallaan ettei paluuöljykanavat(joista nokat saa voitelun) mene tukkoon niin ei ole mitään ongelmia.

niissä V6sissa mitä olen purkanut nokkavikaisina on ollut noi öljyreiät lähes kokonaan tukossa mutta jos reiät on auki niin ei ole nokkavikoja.

eli taas tullaan siihen että kaiken vanhan saa rikki kaasu pohjassa ajamalla ilman huoltoa.

t:14vuotta V6sia,mm.2.8 XR4i millä on ajettu kaikkiaan yli 400tkm ilman ongelmia

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Re: 2.4 V6 Cologne

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ke Lokakuu 22. 7:12:25 2008

Sierra XR kirjoitti:
MouTine kirjoitti:2.8i verrattuna noihin tuoreempiin Cologneihin, häviää vielä mekaanisilla nostajilla
mitäs häviämistä siinä on jos säätämällä saa venttiilivälykset kohdalleen,vrt.huonokuntoiset hydraulit?

2.8i koneita olen kuullut mukavan hiljaisina(ainakin itsellä... :wink: ) mutta 2.4i/2.9i koneet on kaikki olleet sepelimyllyjä,hirveitä kilkattajia kaikki.

moottorin ei kuulu naulata... :evil:
Jaa no sitten ei mitään... Mulla ainakin alkoi heti säksättämään kun päästi rajoittimelle ja oli uusi nokkapaketti tilkkeineen.
taneli kirjoitti:..ja noi kaks reikäiset pakokanavat ei ole ollenkaan niin huonot kun mielletään yleisesti.eikös jjs:lle joku virittelijä myös moista väittänyt? mulla itse asiassa virtas pakokanava liikaakin imu-kanavaan verrattuna, vaikka oli 3 mm vakiota isompi imuvena ja kanavat tehty.. virtaskohan imu-puoli 250hv, ja pako-kanava joku yli 75 prossaa siitä,jos nyt oikein muistan.voi olla että oli 80 prossaakin. siittä kun on jo nelisen vuotta varmaan. pako puolella oli millin vakiota isompi vena kun oli uponnut sen verran.. ja vähän siistitty kanavia. vaikuttaa kuulemma vääntöön negatiivisesti jos ei oo pakovastusta tarpeeks. kyllä ne pojat tietää. :)
Joo, no korjataan tätäkin vähän. Ei se kanava ratkaisu nyt niin huono ole, kuin annetaan ymmärtää (Minäkö?) koska näitten sylinterien pakopulssit eivät tule peräkkäin.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: 2.4 V6 Cologne

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ke Lokakuu 22. 16:28:36 2008

Sierra XR kirjoitti:
tumppe kirjoitti:Onko samaa vikaa kun huhujen mukaan vakio 2.8 tai 2.9.ssä eli paska nokka-akseli?
katkaistaan huhuilta siivet:ei noissa nokka-akseleissa mitään paskaa ole,öljynvaihdot ajallaan ettei paluuöljykanavat(joista nokat saa voitelun) mene tukkoon niin ei ole mitään ongelmia.

niissä V6sissa mitä olen purkanut nokkavikaisina on ollut noi öljyreiät lähes kokonaan tukossa mutta jos reiät on auki niin ei ole nokkavikoja.

eli taas tullaan siihen että kaiken vanhan saa rikki kaasu pohjassa ajamalla ilman huoltoa.

t:14vuotta V6sia,mm.2.8 XR4i millä on ajettu kaikkiaan yli 400tkm ilman ongelmia
Lähinnä tarkotin sitä että noi nokat noissa koneissa ahistaa aika lailla, eli kohtuullisen mietoja ovat ja siis pelkkä ns. mieto vääntönokka parantais jo huomattavasti ko. moottoria/moottoreita?
Onko tossa mitään perää? :roll:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: 2.4 V6 Cologne

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » Ke Lokakuu 22. 16:52:03 2008

tumppe kirjoitti:
Sierra XR kirjoitti:
tumppe kirjoitti:Onko samaa vikaa kun huhujen mukaan vakio 2.8 tai 2.9.ssä eli paska nokka-akseli?
katkaistaan huhuilta siivet:ei noissa nokka-akseleissa mitään paskaa ole,öljynvaihdot ajallaan ettei paluuöljykanavat(joista nokat saa voitelun) mene tukkoon niin ei ole mitään ongelmia.

niissä V6sissa mitä olen purkanut nokkavikaisina on ollut noi öljyreiät lähes kokonaan tukossa mutta jos reiät on auki niin ei ole nokkavikoja.

eli taas tullaan siihen että kaiken vanhan saa rikki kaasu pohjassa ajamalla ilman huoltoa.

t:14vuotta V6sia,mm.2.8 XR4i millä on ajettu kaikkiaan yli 400tkm ilman ongelmia
Lähinnä tarkotin sitä että noi nokat noissa koneissa ahistaa aika lailla, eli kohtuullisen mietoja ovat ja siis pelkkä ns. mieto vääntönokka parantais jo huomattavasti ko. moottoria/moottoreita?
Onko tossa mitään perää? :roll:
jaajaa,ymmärsin sitten ihan väärin.

muttajoo,tosta mulla ei ole tietoa kun mulla on aina ollut ainoastaan vakionokkia.
kaveri laittoi yhteen XR4x4:seen jonkun virinokan,ainoa muutos oli että alavääntö heikkeni mutta muuta muutosta ei tullut muuten vakioon moottoriin.

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: 2.4 V6 Cologne

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ke Lokakuu 22. 17:12:16 2008

No, pitää piruttain käydä penkittämäs ko. katiska ku saan putki muutoksen tehtyä, niin katotaan mitä lukemia sieltä tulee, oisko jotain 95hv@6000rpm ja 70nm@4800rpm... :roll: :lol: :lol:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

CoupeGT
CRSC jäsen 2016
Viestit: 440
Liittynyt: Ke Helmikuu 13. 15:55:08 2002
Paikkakunta: Tampere-city

Re: 2.4 V6 Cologne

Viesti Kirjoittaja CoupeGT » To Lokakuu 23. 7:54:01 2008

Timo_R kirjoitti: Jep, wikipediasta luinkin että on ilmeisesti identtinen alakerraltaan 2.9 kanssa porausta lukuunottamatta.
Eikös se ollut niin että 2.9 ei saa juuri mitään tarvikeosia, mutta 2.8 saa.
Amerikanjenkkilässä on paikallisissa malleissa, esim. BroncoII, käytetty molempia versioita (2.8/2.9)... Eli sieltä puolelta on aikas hyvin löytynyt palikkaa.
86 Sierra XR4x4
94 Scorpio STW V6

cosworthman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
Paikkakunta: Pinehill

Re: 2.4 V6 Cologne

Viesti Kirjoittaja cosworthman » Pe Lokakuu 31. 19:04:59 2008

Joo kaikki muut tiivisteet käy 2.9:stä paitsi kannentiivisteet ja niitä ei saa enää fordiltakaan.
Multa löytyy ylimääräinen täydellinen tiivistesarja kannentiivisteineen 2.4:ään.
#350

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: 2.4 V6 Cologne

Viesti Kirjoittaja tumppe » Su Joulukuu 21. 12:43:56 2008

Oiskos kellään tiedossa kyseisen kone mallin venttiilivälykset?

Sit hiukan nippeli tietoa:
Ostin siniseltä tiskiltä alkup. Motorcraft venakopantiivisteet, maksoi vaan vaivaiset 6.55€/kpl ja tiivisteissä näyttäis olevan jotkut pienet metallitapit pultin reikien vieressä tukemassa ilmeisesti ettei venakopat mee kieroon kiristettäessä...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: 2.4 V6 Cologne

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » Su Joulukuu 21. 12:53:46 2008

tumppe kirjoitti: Sit hiukan nippeli tietoa:
Ostin siniseltä tiskiltä alkup. Motorcraft venakopantiivisteet, maksoi vaan vaivaiset 6.55€/kpl ja tiivisteissä näyttäis olevan jotkut pienet metallitapit pultin reikien vieressä tukemassa ilmeisesti ettei venakopat mee kieroon kiristettäessä...
niin,ne tiivisteet on tarkoitetu alumiinisiin venttiilikoppiin.niissähän on myös semmoset tarrat että pysyvät paikoillaan asennettaessa kun alukopassa on ihan sileä tiivistepinta eli ei ole minkäänlaista ohjausta tiivsteille.

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: 2.4 V6 Cologne

Viesti Kirjoittaja tumppe » Su Joulukuu 21. 13:10:50 2008

Sierra XR kirjoitti:
tumppe kirjoitti: Sit hiukan nippeli tietoa:
Ostin siniseltä tiskiltä alkup. Motorcraft venakopantiivisteet, maksoi vaan vaivaiset 6.55€/kpl ja tiivisteissä näyttäis olevan jotkut pienet metallitapit pultin reikien vieressä tukemassa ilmeisesti ettei venakopat mee kieroon kiristettäessä...
niin,ne tiivisteet on tarkoitetu alumiinisiin venttiilikoppiin.niissähän on myös semmoset tarrat että pysyvät paikoillaan asennettaessa kun alukopassa on ihan sileä tiivistepinta eli ei ole minkäänlaista ohjausta tiivsteille.
No tommoset Fordin varaosapuolen tietokoneohjelma kertoi kuuluvan myös 2.4i V6, eikä noissa ko. koneissa varmaan oo missään alkuperäsenä alukoppia.

Tai sit niiden kone näyttää ihan mitä sattuu... :roll:

Onko jollain niitä venttiilivälys tietoja?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

CoupeGT
CRSC jäsen 2016
Viestit: 440
Liittynyt: Ke Helmikuu 13. 15:55:08 2002
Paikkakunta: Tampere-city

Re: 2.4 V6 Cologne

Viesti Kirjoittaja CoupeGT » Su Joulukuu 21. 15:20:32 2008

tumppe kirjoitti:
Sierra XR kirjoitti:
tumppe kirjoitti: Sit hiukan nippeli tietoa:
Ostin siniseltä tiskiltä alkup. Motorcraft venakopantiivisteet, maksoi vaan vaivaiset 6.55€/kpl ja tiivisteissä näyttäis olevan jotkut pienet metallitapit pultin reikien vieressä tukemassa ilmeisesti ettei venakopat mee kieroon kiristettäessä...
niin,ne tiivisteet on tarkoitetu alumiinisiin venttiilikoppiin.niissähän on myös semmoset tarrat että pysyvät paikoillaan asennettaessa kun alukopassa on ihan sileä tiivistepinta eli ei ole minkäänlaista ohjausta tiivsteille.
No tommoset Fordin varaosapuolen tietokoneohjelma kertoi kuuluvan myös 2.4i V6, eikä noissa ko. koneissa varmaan oo missään alkuperäsenä alukoppia.

Tai sit niiden kone näyttää ihan mitä sattuu... :roll:

Onko jollain niitä venttiilivälys tietoja?
Ettei olisi hydrauliset nostajat alunperin ainakin?
86 Sierra XR4x4
94 Scorpio STW V6

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: 2.4 V6 Cologne

Viesti Kirjoittaja tumppe » Su Joulukuu 21. 15:38:01 2008

CoupeGT kirjoitti:
tumppe kirjoitti:Onko jollain niitä venttiilivälys tietoja?
Ettei olisi hydrauliset nostajat alunperin ainakin?
Foordilla sanoivat että ois säädettävät, eikä hytikoita.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: 2.4 V6 Cologne

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ma Joulukuu 22. 14:22:03 2008

Itse itselleni vastaten ja parit muut info tiedot ko. koneesta.
Tiedot ois katittomalle vm.86-91 Scorpiolle (katillisen tiedot lähes samat, paitsi teho 5hv vähemmän), tiedot on vanhasta Autodatan ohjelmasta kaiveltu

Sylinteri tilavuus: 2394cc
Puristus suhde: 9.5
Teho: 96kw (130hv) @5800rpm
Venttiili välykset kylmänä: Imu =0,35mm, Pako = 0,40mm
Moottori öljy sae/api: 10w/30
Moottorin öljymäärä suodattimen kanssa: 4,3l
Manuaali vaihteiston öljy: 75w/90

Kaikkea en nyt ala jaksaa kirjottaa... :roll:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: 2.4 V6 Cologne

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ma Tammikuu 5. 20:13:36 2009

Niin ja tohon hytikat vai ei arvuutteluun vastaus on että ei oo hytikoita vaan ihan normi säädettävät välykset ja oli muuten helvetin helppo säätääkkin.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

koppa
Viestit: 20
Liittynyt: Ti Huhtikuu 13. 14:34:44 2004
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: 2.4 V6 Cologne

Viesti Kirjoittaja koppa » To Tammikuu 8. 14:40:08 2009

tumppe kirjoitti:Oiskos kellään tiedossa kyseisen kone mallin venttiilivälykset?

Sit hiukan nippeli tietoa:
Ostin siniseltä tiskiltä alkup. Motorcraft venakopantiivisteet, maksoi vaan vaivaiset 6.55€/kpl ja tiivisteissä näyttäis olevan jotkut pienet metallitapit pultin reikien vieressä tukemassa ilmeisesti ettei venakopat mee kieroon kiristettäessä...
Kannattaa olla tarkkana niitten metalli pylpyröiden kanssa..itse aukaisin mussen koneen kun öljyn paineet hävis..oli öljypumpun akseli katkennut kun ko. pylpyrä oli löytänyt tiensä öljypumppuun jumien sen...
-88 Mustang gtT
-68ht Mustang 351marine, pahvilaatikoissa..
-76 välikuori 2.0i
-64 Cortina pahvilaatikoissa..
+riessleitä, tulevaisuudessa suurella todennäköisyydellä jossain yllämainitussa kopista;)
Pientä laittoo vaati ne vaan..

Vastaa Viestiin