1,8td pumppu (PATS)

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

zero_cool
Viestit: 44
Liittynyt: To Elokuu 26. 12:26:08 2004
Paikkakunta: Ylivieska

1,8td pumppu (PATS)

Viesti Kirjoittaja zero_cool » La Huhtikuu 4. 2:00:38 2009

Elikkäs tietääkö kukaan miten tuo patsi ohitetaan. Mondeon kone on granadassa jossa on escortin pumppu. Ja ei polttoainetta tule niin vaihtoehdoksi jää tuo pats. Pitääkö ne johdot jotenkin vetää maihin tai antaa virtaa tai muuta vastaavaa?
Ford Cortina 1300 -68
Ford Granada 3000 ghia -76

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: 1,8td pumppu (PATS)

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Huhtikuu 5. 22:49:36 2009

Mahtaakoos se sammutinsolenoidi olla samalla tavalla piilotettuna mondeon pumpussakin (niinkun fiiateissa ja ranskalaisissa on), eli pumppu pois ja pistepuikolla ja vasaralla kalauttaa pumpun takapäästä ne kupukantaset pultit auki, jolloin suojakansi irtoaa. Sen alta löytyy sitten varsinainen sammutinsolenoidi, joka on sekin panssaroitu vakuuttavan näköisesti. Panssaroinnin voi purkaa irrottamalla solenoidin, laittamalla sen ruuvipenkkiin ja rälläkällä poikki koko paska siitä pyöreästä päästä. Itse solenoidia ei saa toimimaan millään vippaskonsteilla ilman oikeaa koodia.
Tietysti jos sen kytkee vaikka pistorasiaan niin siitä saattaa hajota jotain sopivaa :)

Asiaa helpottaa huomattavasti, jos sammutinsolenoidi näkyy jo valmiiksi, eikä tarvitse muuta kuin kiertää se irti. Ota kuva siitä pumpun takapäästä ja laita näytille, niin näkee minkä mallinen systeemi siellä on.
Jäsen #606

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Re: 1,8td pumppu (PATS)

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ma Huhtikuu 6. 9:03:00 2009

aikoinaan ohje oli sellainen että
laitetaan fds2000 kiinni autoon ja mennään ohjelmatilaan missä deaktvoitiin pats ja vasta sen jälkeen sai irroittaa pumpun moottorista.
jos tuota ei tehnyt ,pumppua ei voinut ajaa irrallaan penkissä.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Re: 1,8td pumppu (PATS)

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ma Huhtikuu 6. 22:16:25 2009

tarviiko patsi muuta erikoista ku sen kiihotusrenkaan virtalukon ympärille?

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: 1,8td pumppu (PATS)

Viesti Kirjoittaja olafu » Ma Huhtikuu 6. 22:29:27 2009

samiharju kirjoitti:tarviiko patsi muuta erikoista ku sen kiihotusrenkaan virtalukon ympärille?
pats purkki kojelaudan sisältä ja se kiihotusrengas, plus sitten vielä se jyvä sinne avaimeen.
Pats-purkki antaa sitten asiaankuuluvan avaussignaalin esim. tälle ongelmakohteena olevalle sammutinsolenoidille. Sammutinsolenoidin sisällä oleva elektroniikka vaan menee ajan mittaan paskaksi. Paljon noita on vaihdettu uusiin samanlaisiin ja yhtä paljon on vaihdettu myös tavallisiin dummy-solenoideihin missä ei ole muuta sisältöä käämin lisäksi. Näihin menee vain yksi johto.
Jäsen #606

Vastaa Viestiin