Focus ja vetarit

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Focus ja vetarit

Viesti Kirjoittaja janneke » Pe Elokuu 29. 10:36:22 2003

Mikä toi focuksen vetari juttu on? joku heitti tos ohimennen että pitäs uusii päät 60000 välein?? Onks se näin? vissiin aika hyvän hintasii ja mikä siin sit on ku ne ei kestä? Mikäli nyt näin on että pitää uusii 60000 välein?

Antti
Viestit: 153
Liittynyt: To Lokakuu 31. 16:38:59 2002
Paikkakunta: suomi

Re:Focus ja vetarit

Viesti Kirjoittaja Antti » Pe Elokuu 29. 10:42:47 2003

Nivelien suojakumit hajoo talvella (ei kestä kovaa pakkasta). siitähän seuraa vetarin nivelien hajoaminen.<br>parille kaverille kävinäin 20000km ajettu talvella ja vetarit oli keväällä paskana.

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Re:Focus ja vetarit

Viesti Kirjoittaja janneke » Pe Elokuu 29. 10:46:04 2003

No voihan vittu.... onks noihin sitte tehty joku parannus? mites sitte korvaako ford noita? toihan on vähä niinku suunnittelu virhe? Ihan sen takii kyselen ku faijan accordin perse ajettiin siihen kuntoon että lähti lunastukseen ja nyt olis uuden auton hankinta. Focus oli tossa sitte liisauksessa ja ihan hyvältähän toi tuntu. Mitäs muita ylläreitä tohon on odotettavissa?

jive
Ylläpitäjä

Re:Focus ja vetarit

Viesti Kirjoittaja jive » Pe Elokuu 29. 10:58:57 2003

kannattaa tarkistaa että on öljyt sisällä oikeat. Tehtaalta tulleissa ollut joskus virheelliset.

ff
Viestit: 565
Liittynyt: La Marraskuu 30. 23:30:57 2002
Paikkakunta: Valkeala

Re:Focus ja vetarit

Viesti Kirjoittaja ff » Pe Elokuu 29. 11:14:45 2003

onko noita vetari ongelmia ollu uudemmissakin focuksissa vai pelkästään ensimmäisissä vuosimalleissa?meidän -01 focuksella ajettu noin 58000km,eikä mitään vetari/muitakaan vikoja lukkopesiä lukuunottamatta ole ollut.
Focus ST -06
#289

JuhaN
Viestit: 67
Liittynyt: Su Huhtikuu 7. 22:42:08 2002
Paikkakunta: Jyväskylä

Re:Focus ja vetarit

Viesti Kirjoittaja JuhaN » Pe Elokuu 29. 12:13:51 2003

Ja on noita vetariongelmia lisäksi ainakin Mondeoissa. Omassa alkoi täristämään 80000 km kohdalla. <br><br>Heinäkuun Tuulilassissa oli paljon juttua kyseisestä ongelmasta, ja fordin edustajakin kommentoi asiaa. <br>Lisäksi uutisryhmistä löytyy paljon keskustelua mm. TÄÄLLÄ<br><br>Osassa kulumisista on syynä ollut tehtaalla löysälle jääneet suojakumien kiristyspannat.
S-Max 2.0TDCi -07
Mondeo ST200 STW -00 (2002-2007) Escort RS 2000 -93 (2000-2002)
Escort 2.0 -76 "viistokeula" (Projekti) Escort 1.6 -78 (Pelto-/jäärataauto)

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Re:Focus ja vetarit

Viesti Kirjoittaja janneke » Pe Elokuu 29. 12:43:15 2003

Tietoa että onko toi tosissaan vaan niinku "ekojen" focuksien ongelma vai onko ihan kaikissa? Pitäs tosissaan lähtee kattelee focuksii ku faija innostu moisesta autosta. Mut et jos noi vetarit on tollasiis paskoja että saa uusii kokoajan ni ::) Onks tos jotain muita "tyyppivikoja"? Toi olis muutan ihan jees auto mut... Mites muuten onko noissa vetareissa eroo eri koneitten välillä, 1.6, 1.8, 2.0? Ku faija olis joko 1.8 tai 2.0 ostamassa...

mikanu
Ylläpitäjä

Re:Focus ja vetarit

Viesti Kirjoittaja mikanu » Pe Elokuu 29. 12:57:11 2003

Isä osti n. vuosi sitten uuden focuksen, vaihtoivat ensimmäisessä tai toisessa huollossa murrosten suojakumienpannat kertakäyttöisistä ruuvimeisselillä kiristettäviin malleihin. Vetareissa on vissiin liian pieni "huullos" mistä suojakumi luiskahtaa helposti pois etenkin talvi aikaan...

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re:Focus ja vetarit

Viesti Kirjoittaja JesseT » Pe Elokuu 29. 14:10:29 2003

Ongelma juontaa juurensa ilmeisesti vetarien kolmikulmaisesta rakenteesta. Vastaavia ongelmia ei ole pyöreissä nivelissä.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Re:Focus ja vetarit

Viesti Kirjoittaja tanari » Pe Elokuu 29. 14:52:29 2003

eipä oo ollu mitää vetari ongelmia meijän -00 fokuksessa! ainoastaan yks kone rikko 20 000km kohdalla, ;D meni takuuseen.(nyt ajettu melkeen 60 000km) eikä ole ollu mitään vikaa.<br><br>hyvä peli on.
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

JJR
Viestit: 183
Liittynyt: Ma Huhtikuu 7. 21:55:21 2003
Viesti:

Re:Focus ja vetarit

Viesti Kirjoittaja JJR » Pe Elokuu 29. 16:00:48 2003

[quote author=TuunaavaAmis link=board=2;threadid=13961;start=0#105108 date=1062150195]<br>Mites muuten onko noissa vetareissa eroo eri koneitten välillä, 1.6, 1.8, 2.0? Ku faija olis joko 1.8 tai 2.0 ostamassa...<br>[/quote]<br><br>Elä perkule osta sitä 1.8! Osta 2.0!<br>1. voimakkaampi kone<br>2. parempi vaihteisto, meinaan vaihtuu just tosa kohin.<br>Vetaritkin on eri, se onko paremmat niin ei ole faktatietoa.<br><br>Mulla on 1.8 ja alkaa pikkuhiljaa harmittamaan, olis pitäny ostaa se 2.0.
Fordissa kaikki osat on kuluvia. :P

jappes
Viestit: 276
Liittynyt: Pe Heinäkuu 5. 12:44:08 2002

Re:Focus ja vetarit

Viesti Kirjoittaja jappes » To Lokakuu 30. 15:53:08 2003

[quote author=TuunaavaAmis link=board=2;threadid=13961;start=0#105068 date=1062142582]<br>Mikä toi focuksen vetari juttu on? joku heitti tos ohimennen että pitäs uusii päät 60000 välein?? Onks se näin? vissiin aika hyvän hintasii ja mikä siin sit on ku ne ei kestä? Mikäli nyt näin on että pitää uusii 60000 välein?<br>[/quote] aika pitkälti hommahan on niin että noi vetarin suojakumit on sen malliset että vesi yksinkertaisesti pääsee sinne sisälle kumin ja nivelen välistä ja tietysti se sitten kuluu-ollaan pyritty laittamaan kaikkiin focuksiin silikonitiivistys niihin (myös mondeoon)ja se ei ole vuosimallista kiinni vaan pitkälti siitä missä niillä ajetaan ja olosuhteet vaikuttavat aina.kyllä ford tulee näissä kustannuksissa vastaan kunhan tietyt kriteerit täyttyvät eli huollettu merkkihuollossa ja että on ensimmäisellä omistajalla tai että auto on fordin vaihto-auto .rajana on viisi vuotta tai 100tkm eli ihan hyvin.tästä on ollut aika paljon kysymyksiä mutta toivottavasti tämä auttaa vähän-onhan niissä kaikissa omat vikansa mutta kannattaa katsoa ovien ala reunat ja takaluukku koska niissä on ollut pieniä ruoste ongelmia.kysykää vaan jos joku arvelluttaa vielä

Marja
Viestit: 3171
Liittynyt: To Joulukuu 6. 23:12:04 2001
Paikkakunta: Vantaa

Re:Focus ja vetarit

Viesti Kirjoittaja Marja » To Lokakuu 30. 19:05:01 2003

Lisäksi kannattaa tarkastaa koiranluiden kunto. Fokukset (ainakin jotkut) vuotaa vettä raitisilmasuodattimen kotelon kautta apukuskin jalkatilaan. Sähkölasit saattaa jumittua ala asentoon. Näitä on Fordilla korjailtu takuuseen... Niin ja apulaitehihnan (kylmällä ilmalla kitiseviä) kääntöpyöriä vaihdeltiin joissain vuosimalleissa. Tuo vika mahtanee olla jo korjattu tehtaalta lähtien näissä uusissa autoissa.<br>Vetareista meni useinmiten sisempi nivel. Vika oli kaikissa malleissa, jopa dieselissäkin.
Mondeo 2002 ST220
Persaukiset ajaa dieselillä! :burn

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Re:Focus ja vetarit

Viesti Kirjoittaja janneke » To Lokakuu 30. 19:53:57 2003

Tuol pitskun fordilla noit vetareita on aika pieni vuori ;D Se on kyl aika kumma ku sielt tulee vaan niinku öljyt ulos ja poks... Tänään oli katkennu diesel focuksesta niinku moniura hihnan väli pyörän pultti, sit se oli vinossa koko paska ja oli sit syönny hihnan komeesti. Yleistäki? ::)

jappes
Viestit: 276
Liittynyt: Pe Heinäkuu 5. 12:44:08 2002

Re:Focus ja vetarit

Viesti Kirjoittaja jappes » Pe Lokakuu 31. 8:37:18 2003

[quote author=Marja link=board=2;threadid=13961;start=0#121258 date=1067533501]<br>Lisäksi kannattaa tarkastaa koiranluiden kunto. Fokukset (ainakin jotkut) vuotaa vettä raitisilmasuodattimen kotelon kautta apukuskin jalkatilaan. Sähkölasit saattaa jumittua ala asentoon. Näitä on Fordilla korjailtu takuuseen... Niin ja apulaitehihnan (kylmällä ilmalla kitiseviä) kääntöpyöriä vaihdeltiin joissain vuosimalleissa. Tuo vika mahtanee olla jo korjattu tehtaalta lähtien näissä uusissa autoissa.<br>Vetareista meni useinmiten sisempi nivel. Vika oli kaikissa malleissa, jopa dieselissäkin.<br>[/quote]oletko sä marja fordilla hommissa ja oletko varma että vesi menee siitä kotelon välistä kun siinä on iso korotus ja hyvä tiiviste nauha kun itse tutkin vikaa oskus ja uitin sitä koteloa mutta ei siitä mennyt vettä läpi vaan se meni lokasuojan välistä kun siellä on se pieni reikä.tuntui vaan että ei se menis siitä kotelosta vaikka se kastuu ylhäältä asti jalkatilaa-kerro sä oma mielipiteesi???joo noi hihnapyörät on takkuillut kyllä valitettavasti mut se on aika pieni homma vaihtaa ja eikä ole edes kallis.

Bliz
Viestit: 1773
Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 6:33:18 2001
Paikkakunta: Espoo

Re:Focus ja vetarit

Viesti Kirjoittaja Bliz » Pe Lokakuu 31. 9:12:17 2003

Onkos kellään muuten focuksissa merkkejä toisesta tyyppiviasta..ruosteesta..Alkuja jo näkysällä ?
Sisu R500 10x4
Volvo S80 D5

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Re:Focus ja vetarit

Viesti Kirjoittaja janneke » Pe Lokakuu 31. 16:46:56 2003

Toi veden tulo sisälle on kyl ihan jonkun muun ku tehtaan vikaa, eli jos sitä tiivistenauhaa ei vedetä uutta jos alkaa olee vähä heikos kunnos ni kyl ne vedet sisälle tulee. Mut kyl ne muuten hyvin pitää ::)

Marja
Viestit: 3171
Liittynyt: To Joulukuu 6. 23:12:04 2001
Paikkakunta: Vantaa

Re:Focus ja vetarit

Viesti Kirjoittaja Marja » Pe Lokakuu 31. 19:56:59 2003

[quote author=jappes link=board=2;threadid=13961;start=0#121393 date=1067582238]<br>[quote author=Marja link=board=2;threadid=13961;start=0#121258 date=1067533501]<br>Lisäksi kannattaa tarkastaa koiranluiden kunto. Fokukset (ainakin jotkut) vuotaa vettä raitisilmasuodattimen kotelon kautta apukuskin jalkatilaan. Sähkölasit saattaa jumittua ala asentoon. Näitä on Fordilla korjailtu takuuseen... Niin ja apulaitehihnan (kylmällä ilmalla kitiseviä) kääntöpyöriä vaihdeltiin joissain vuosimalleissa. Tuo vika mahtanee olla jo korjattu tehtaalta lähtien näissä uusissa autoissa.<br>Vetareista meni useinmiten sisempi nivel. Vika oli kaikissa malleissa, jopa dieselissäkin.<br>[/quote]oletko sä marja fordilla hommissa ja oletko varma että vesi menee siitä kotelon välistä kun siinä on iso korotus ja hyvä tiiviste nauha kun itse tutkin vikaa oskus ja uitin sitä koteloa mutta ei siitä mennyt vettä läpi vaan se meni lokasuojan välistä kun siellä on se pieni reikä.tuntui vaan että ei se menis siitä kotelosta vaikka se kastuu ylhäältä asti jalkatilaa-kerro sä oma mielipiteesi???joo noi hihnapyörät on takkuillut kyllä valitettavasti mut se on aika pieni homma vaihtaa ja eikä ole edes kallis.<br>[/quote]Olin varaosamyyjänä Fordilla ja korjaamolle "myin" tiivistenauhaa kotelon tiivistämiseksi (asentajat sitä pyysi). Tuota vuotamista tapahtui uusissa Focuksissa, joihin ei oltu vielä edes korjaamon puolesta kajottu.
Mondeo 2002 ST220
Persaukiset ajaa dieselillä! :burn

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Re:Focus ja vetarit

Viesti Kirjoittaja janneke » Pe Lokakuu 31. 21:41:17 2003

Toi on kyl silleen outo ku ei niissä vanhemmissa focuksissa kait ees sitä siellä oo ::) Liekko ollu vaan se "koppa" rikki ku siinähän on sellanen aihio mihin sen veden kuuluis sitte jäädä ja valuu sivulle jos tulee sinne asti ::)

Vastaa Viestiin