OHC:n venttiilinvälykset

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

janne_n
Viestit: 151
Liittynyt: Pe Maaliskuu 24. 11:34:41 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

OHC:n venttiilinvälykset

Viesti Kirjoittaja janne_n » Ti Helmikuu 2. 12:38:57 2010

eli mitä kannattas laittaa välyksiä 2.0 ohariin? ja hyviä vinkkejä ensistarttauksen kanssa?
Jäsen # 1779
Mitsubishi Lancer GSR Evolution IV

Kyllä meillä raukoilla rahhoo on, mut ku järki puuttuu..

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: OHC:n venttiilinvälykset

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Ti Helmikuu 2. 12:44:59 2010

Tais olla kylmänä vakio nokalle imu 20 ja pako 25 nokan ja seuraajan välistä mitattuna.
Jakaja pois, pyörität porakoneella öljypumppua ja sit käyntiin.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

janne_n
Viestit: 151
Liittynyt: Pe Maaliskuu 24. 11:34:41 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: OHC:n venttiilinvälykset

Viesti Kirjoittaja janne_n » Ti Helmikuu 2. 12:58:24 2010

juu.. nokkana on bf 134 kovapalaseuraajilla ja tuplajousilla sekä teräsvenoilla. meinasin et pitäskö toi uus nokka jotenkin "sisäänajaa?"
Jäsen # 1779
Mitsubishi Lancer GSR Evolution IV

Kyllä meillä raukoilla rahhoo on, mut ku järki puuttuu..

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: OHC:n venttiilinvälykset

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Ti Helmikuu 2. 13:21:36 2010

Jotkut ajaa jotkut ei, tossa on esim ameriikan moottoriin ohjeet kai ne pätee muihinkin http://www.cranecams.com/pdf/548e.pdf
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

janne_n
Viestit: 151
Liittynyt: Pe Maaliskuu 24. 11:34:41 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: OHC:n venttiilinvälykset

Viesti Kirjoittaja janne_n » Ti Helmikuu 2. 13:36:08 2010

ok. mites noi välykset virikoneeseen?
Jäsen # 1779
Mitsubishi Lancer GSR Evolution IV

Kyllä meillä raukoilla rahhoo on, mut ku järki puuttuu..

hilteri
Viestit: 1043
Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
Paikkakunta: pohjois-suomi

Re: OHC:n venttiilinvälykset

Viesti Kirjoittaja hilteri » Ti Helmikuu 2. 13:37:51 2010

janne_n kirjoitti:ok. mites noi välykset virikoneeseen?
bf134 nokalle tehtaan ohje välykset 20/25.

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: OHC:n venttiilinvälykset

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » Ti Helmikuu 2. 13:48:24 2010

Tosiaan nokkakohtainen, mutta mulla on ollut 15/20 virinokalla
#6
Escort -75

janne_n
Viestit: 151
Liittynyt: Pe Maaliskuu 24. 11:34:41 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: OHC:n venttiilinvälykset

Viesti Kirjoittaja janne_n » Ti Helmikuu 2. 14:14:59 2010

ok. jospa ton nokan ajais sitten nii et öljynpaineet, kierrokset 2000-2500rpm, 5-10minuuttia..? sit sytkä lopulliseen säätöön ja radalle..
Jäsen # 1779
Mitsubishi Lancer GSR Evolution IV

Kyllä meillä raukoilla rahhoo on, mut ku järki puuttuu..

juoni
Viestit: 44
Liittynyt: Ma Syyskuu 24. 21:00:58 2007
Paikkakunta: taivalkoski-oulu

Re: OHC:n venttiilinvälykset

Viesti Kirjoittaja juoni » Ma Helmikuu 8. 11:27:48 2010

itellä ollu blf 32/33 nokalla väljykset 20 ja 30 kylymänä ja eikä oo kuumanakkaan kantanu eikä oo kylymänäkkään raklattanu.itestä on helepompi säätää kylymänä 8)
ford sierra 2.0is -86

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: OHC:n venttiilinvälykset

Viesti Kirjoittaja tumppe » La Helmikuu 13. 11:22:53 2010

Vakio välyksethän on imu 0.20 ja pako 0.25, ite oon "lähes" joka vakio- ja virikoneessa saanu laittaa imu 0.15 ja pako 0.20.
Noiden kahden väliltä on aina 300 asteisiin nokkiin asti löytyny säädöt ettei kanna, eikä nakuta.
On havaittu kumminkin että n.+300 asteen nokat on joskus aika tarkkoja ja kranttuja välyksien kanssa, mutta kaikki on saatu kohdalleen tehdas nokilla, hiotuista ohc nokista ei oo kokemuksia.
Tossa omia kokemuksia...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Vastaa Viestiin