Mittariston vaihto riesasta->escoon

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

-Terppa-
Viestit: 819
Liittynyt: Ma Helmikuu 24. 12:37:47 2003
Paikkakunta: Ilmajoki

Mittariston vaihto riesasta->escoon

Viesti Kirjoittaja -Terppa- » Ti Syyskuu 9. 10:35:12 2003

Eli jos ottais tuon RS mallin mittariston poijes tosta escosta(MK3) ja laittais sierran rundi kellolla varustetun mallin tilalle. <br>Sähköiset liitoksethan niissä on pikkasen erilaiset, mutta niistä selviää liittimien vaihdolla.<br>Eikä ihan pulttaa kiinni mallia mutta näyttäis sinne sopivan.<br><br>1.Toimiiko lämpö ja bensamittari escon omilla antureilla?<br><br>2.Näyttääkö nopeusmittari päin honkia?<br><br>Jos joku on kyseisen rojektin tehnyt niin neuvoista olisin <br>kiitollinen :)<br> <br>
# 492
Ford Escort RS turbo 1.8 ZVH
Ford Puma
Ford Mondeo ST220

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Re:Mittariston vaihto riesasta->escoon

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ti Syyskuu 23. 13:14:26 2003

Minkä ikäinen sierran mittaristo kyseessä...<br><br>Kun avaat mittariston, näet onko siellä lankavastuksella ja kaksoismetallilla toteutettu bensa ja lämpömittari...<br><br>Molemmissa pitää olla sama systeemi, muuten ei toimi...<br><br>Nopeusmittarin takana mainitaan montako kierrosta / matka, eli katso sieltä, onko samat...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

-Terppa-
Viestit: 819
Liittynyt: Ma Helmikuu 24. 12:37:47 2003
Paikkakunta: Ilmajoki

Re:Mittariston vaihto riesasta->escoon

Viesti Kirjoittaja -Terppa- » Ti Syyskuu 23. 13:26:12 2003

[quote author=PasiZ link=board=2;threadid=14290;start=0#110544 date=1064312066]
Minkä ikäinen sierran mittaristo kyseessä...

Kun avaat mittariston, näet onko siellä lankavastuksella ja kaksoismetallilla toteutettu bensa ja lämpömittari...
[/quote]
Aivan! Lienee uudemmas riesas se bensamittari niin et se jää näyttään bensan määrää vaikka virrat ei oo päällä.

En ole ite ainakaan purkanu koskaan semmosta mittaristoa niin en tiiä et miten se toimii.

EDIT: Unohdin mainita et tos escortissahan se on toteutettu just tolla lankavastus virityksellä.
# 492
Ford Escort RS turbo 1.8 ZVH
Ford Puma
Ford Mondeo ST220

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Re:Mittariston vaihto riesasta->escoon

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ti Syyskuu 23. 14:06:10 2003

No sit se ei sovi...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

-Terppa-
Viestit: 819
Liittynyt: Ma Helmikuu 24. 12:37:47 2003
Paikkakunta: Ilmajoki

Re:Mittariston vaihto riesasta->escoon

Viesti Kirjoittaja -Terppa- » Ti Syyskuu 23. 14:12:21 2003

Hmmm..Saiskohan sitä millään sinne viriteltyä??<br>Meinaan noi eskortin bensa ja lämpömittarit on aivan sairaan rumat.<br>Mites noi sierran bensa ja lämpömittari toimii??
# 492
Ford Escort RS turbo 1.8 ZVH
Ford Puma
Ford Mondeo ST220

jive
Ylläpitäjä

Re:Mittariston vaihto riesasta->escoon

Viesti Kirjoittaja jive » Ti Syyskuu 23. 16:10:29 2003

vaihda mittariston tausta ja viisarit johonkin mikä mielyttää paremmin silmää. pakkoko sitä mittaristoa kokonaan on vaihtaa?

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Re:Mittariston vaihto riesasta->escoon

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ti Syyskuu 23. 16:15:28 2003

Tai vaihda tankki ja lämpöantura myös... Oli eskoissakin samoja antureita kuin sierrassa...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Ghia-mies
Viestit: 123
Liittynyt: Ma Joulukuu 30. 17:58:29 2002
Paikkakunta: Itä-Uusimaa Jäsen #431

Re:Mittariston vaihto riesasta->escoon

Viesti Kirjoittaja Ghia-mies » Ke Syyskuu 24. 8:10:03 2003

Sitä minä vain jäin miettimään että miten se Sierran mittaristo sopii kooltaan Escoon. Eikös Escon mittaristo ole vähän edestäpäin katsottuna banaaninmuotoinen kun taas Sierran on kenkälaatikkomallia. Olisi varmaan helpompi vaihtaa pelkästään mittareiden taustat.
Citroën Jumper 10 2.2 HDi ´10
SAAB 9-5 3.0t V6 Vector Wagon ´02
BMW 525iA USA-edition ´90
Salarakas: Brunette C-kuppi ´83

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re:Mittariston vaihto riesasta->escoon

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Syyskuu 24. 9:03:17 2003

Kyllä tuo escon mittaristo on ainakin niin neliö kuin vain voi olla. Vieläkään en kyllä ymmärrä miksi homma pitää tehdä.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

-Terppa-
Viestit: 819
Liittynyt: Ma Helmikuu 24. 12:37:47 2003
Paikkakunta: Ilmajoki

Re:Mittariston vaihto riesasta->escoon

Viesti Kirjoittaja -Terppa- » Ke Syyskuu 24. 10:56:04 2003

Kyllä sitä sinne kojelautaan on sen verran kokeeltu et sopii paikalleen ainut toi sähköpuoli, et saisko sen skulaamaan ???
# 492
Ford Escort RS turbo 1.8 ZVH
Ford Puma
Ford Mondeo ST220

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Re:Mittariston vaihto riesasta->escoon

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ke Syyskuu 24. 11:35:39 2003

Saa sen toimimaan, kun vaan otat vedenlämpömittarin ja p-ainemittarin siitä eskosta ja laitat ne siihen sierran mittaristoon. Vaihda pohjat ja neulat niille siitä sierran mittaristosta, niin ovat samannäköiset. Jos rundikelloa ei ole, niin tempaset piuhan puolalta mittariston taakse, johdot kiinni ja voilá ;)
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

-Terppa-
Viestit: 819
Liittynyt: Ma Helmikuu 24. 12:37:47 2003
Paikkakunta: Ilmajoki

Re:Mittariston vaihto riesasta->escoon

Viesti Kirjoittaja -Terppa- » To Syyskuu 25. 10:50:40 2003

No niin, kävimpä paikallisella purkaamolla ja sieltä löyty pahoin keula mällätty porrasperäinen laaseri sierain.<br>Oli sen verran läjässä että mittariston sai nostaa pois paikaltaan..<br>Asiaan..Nykäisin tosta omasta vessasta mittariston poijes ja katsoin että kappas, sähköliitäntä menee suoraan kiinni tohon sierran mittariin. Arvasitte oikein en laittanut sitä kiinni koska todennäköisesti järjestys on erilainen niinkuin muuten olikin!<br>Sen verran tuli kokeeltua et nopeusmittarin vaijeri kiinni ja kattomaan et toimiiko mittari oikein.<br>Nopeusnäytölle kokeelin ajaa ja yheksänkympin vauhdissa heittoa viis kilsaa tunnis. Nyt on sääretty, ei pitäis heittää enää.<br>Tänään pitäis kokeella et saisko noi lämpö ja bensa mittarit toimiin.. ???Jenkakello ei ole ongelma.<br>
# 492
Ford Escort RS turbo 1.8 ZVH
Ford Puma
Ford Mondeo ST220

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Re:Mittariston vaihto riesasta->escoon

Viesti Kirjoittaja samiharju » To Syyskuu 25. 16:14:57 2003

Vaihda koko auto.. ;D Onko Sierran mittaristo tosiaan niin hieno että sen viitsii isolla työllä vaihtaa eskoorttiin? Miksei vaikka nuoremman Escortin mittaristo? ois suurempi todennäköisyys sopia paikoilleen.<br><br>Jos asentelet irralliset mittarin taustat niin älä sitä virhettä mene tekemään että peittäisit lataus, öljynpaine, ym. -valot sillä samalla taustamateriaalilla.. Mun nykyises Sierras oli sillai tehty. Piti purkaa mittaristo ja repiä helvettiin paprut taustalta.

-Terppa-
Viestit: 819
Liittynyt: Ma Helmikuu 24. 12:37:47 2003
Paikkakunta: Ilmajoki

Re:Mittariston vaihto riesasta->escoon

Viesti Kirjoittaja -Terppa- » Pe Syyskuu 26. 9:21:45 2003

Pitäähän sitä aina jotai rojektia olla ::) ja onhan se thyyning ;D Itse asiassa helpompi on sovittaa toi riesan mittaristo kuin uudemman escon ::)<br>No joo eileen sain paikalleen sen hökötyksen ja kaikki toimii!<br>Pari kummallisuutta enää..Se sierran jenkakello valehteloo het hualella n1500rpm liian vähän.<br>Bensamittari toimii mutta jos bensa lainehtii tankis niin mittari elää sen mukaan..Joten jos noihin pariin vaivaan olisi ideoita niin kertokaa.
# 492
Ford Escort RS turbo 1.8 ZVH
Ford Puma
Ford Mondeo ST220

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Re:Mittariston vaihto riesasta->escoon

Viesti Kirjoittaja samiharju » Pe Syyskuu 26. 16:19:03 2003

No se kiekkamittarivika on varmasi siinä mittaristossa.. eli tee niinkuin http://www.cosworthrsclub.com/viritys13.html ohjeessa sanotaan eli mittaristo pois ja liitokset tinaukseen uudestaan niin toimii. Itse tein tuon savotan kuukausi sitten.

-Terppa-
Viestit: 819
Liittynyt: Ma Helmikuu 24. 12:37:47 2003
Paikkakunta: Ilmajoki

Re:Mittariston vaihto riesasta->escoon

Viesti Kirjoittaja -Terppa- » Ma Syyskuu 29. 9:31:38 2003

Pitihän se tinailla uudestaan, pelittää ihan mainiosti nyt.<br>Eihän jollain olisi sattumalta kuvaa sierran bensamittarin anturasta?? Onko MK4 escortin, siis semmosen missä on jenkakellollinen mittaristo bensamittarin antura minkalainen??
# 492
Ford Escort RS turbo 1.8 ZVH
Ford Puma
Ford Mondeo ST220

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: Re:Mittariston vaihto riesasta->escoon

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Ti Joulukuu 2. 17:18:59 2008

samiharju kirjoitti:No se kiekkamittarivika on varmasi siinä mittaristossa.. eli tee niinkuin http://www.cosworthrsclub.com/viritys13.html ohjeessa sanotaan eli mittaristo pois ja liitokset tinaukseen uudestaan niin toimii. Itse tein tuon savotan kuukausi sitten.
Ei kellään ois tota tinausohjetta (Escorttiin)?
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

VooDoo
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1156
Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Mittariston vaihto riesasta->escoon

Viesti Kirjoittaja VooDoo » Ma Joulukuu 8. 23:49:14 2008

Mitenkäs onnistuu tommonen että 1.6l ohc sierra (vm 88), minkä mittaristossa ei ole kierroslukumittaria, mitenkäs siinä saisi IS:n mittariston toimimaan?

Koitettiin nopeasti, niin kierrosluku ei toimi ja bensa/lämpö mittarit menevät tappiinsa heti kun kääntää sähköt päälle. Niin ja hauska ominaisuus, että tolla IS mittaristolla auto ei sammu, vaikka kääntää virrat avaimesta pois, mutta hetikun ottaa mittariston töpselin irti, niin sammuu.

Joku tehny samanlaista savottaa joskus? Lähinnä tuon kierroslukumittarin takia tätä hommaa ollaan tekemässä.
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: Mittariston vaihto riesasta->escoon

Viesti Kirjoittaja henu » Ma Joulukuu 8. 23:56:58 2008

VooDoo kirjoitti:Mitenkäs onnistuu tommonen että 1.6l ohc sierra (vm 88), minkä mittaristossa ei ole kierroslukumittaria, mitenkäs siinä saisi IS:n mittariston toimimaan?

Koitettiin nopeasti, niin kierrosluku ei toimi ja bensa/lämpö mittarit menevät tappiinsa heti kun kääntää sähköt päälle. Niin ja hauska ominaisuus, että tolla IS mittaristolla auto ei sammu, vaikka kääntää virrat avaimesta pois, mutta hetikun ottaa mittariston töpselin irti, niin sammuu.

Joku tehny samanlaista savottaa joskus? Lähinnä tuon kierroslukumittarin takia tätä hommaa ollaan tekemässä.
Seuraat sitä alkuperästä mittariston piuhaa jonku 20-30 cm eteenpäin. Jos löydät liittimen siitä piuhasta ni nyppäät irti ja otat sen piuhan pätkän jostain sellasesta sierrasta missä on ollu alunperin kiekkamittari.

edit: http://www.cosworthrsclub.com/keskustel ... &sk=t&sd=a

Vastaa Viestiin