Mustakantisen Zetecin venttiilinvälykset
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1241
- Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
- Paikkakunta: Salocon Valley #584
- Viesti:
Mustakantisen Zetecin venttiilinvälykset
Kyseessä -00 Mondeon Black top Zetec, mikä pitää jo selvää rapsutusta käydessä venttiilikoneistosta. Kilometrejäkin on jo siunaantunut reilu 300 tkm... Laitteessahan on palasäädöllä olevat nostajat, onko joku ehtinyt perehtyä säätämiseen? Homma on varmaan melko yksinkertainen mittaa välys ja vaihda pala, nokat varmaan joutuu ottamaan pois? Homma menisi samalla kun joutuu jakohinnan vaihtamaan, säätöpaloja varmaan löytyy Fordilta ja koneistamoilta?
Onko vastaan tullut kuluneita nokkia, öljykorkista kurkkaamalla näkyvän nokan kärki alkaa olla jo jonkin verran kiillottunut...
Onko vastaan tullut kuluneita nokkia, öljykorkista kurkkaamalla näkyvän nokan kärki alkaa olla jo jonkin verran kiillottunut...
- Toyota Corolla 1.4 D4D -06
Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
Chevrolet K1500 4x4 pick-up
-
- Viestit: 710
- Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
- Paikkakunta: Vammala
- Viesti:
Re: Mustakantisen Zetecin venttiilinvälykset
Joo nokat pitää irroittaa. Paloja ei ollut ainakaan täällä paikallisella Fordilla, eivät kai juuri tarvitse, moottorikoneistamolta löytyi.Hartza kirjoitti:Kyseessä -00 Mondeon Black top Zetec, mikä pitää jo selvää rapsutusta käydessä venttiilikoneistosta. Kilometrejäkin on jo siunaantunut reilu 300 tkm... Laitteessahan on palasäädöllä olevat nostajat, onko joku ehtinyt perehtyä säätämiseen? Homma on varmaan melko yksinkertainen mittaa välys ja vaihda pala, nokat varmaan joutuu ottamaan pois? Homma menisi samalla kun joutuu jakohinnan vaihtamaan, säätöpaloja varmaan löytyy Fordilta ja koneistamoilta?
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: Mustakantisen Zetecin venttiilinvälykset
Välysten tarkistus kuuluu muuten huolto-ohjelmaankin. Legendan mukaan venttiilikopan mutterit putsataan rätillä ja "tarkastus" on suoritettu.Tinde kirjoitti:Joo nokat pitää irroittaa. Paloja ei ollut ainakaan täällä paikallisella Fordilla, eivät kai juuri tarvitse, moottorikoneistamolta löytyi.Hartza kirjoitti:Kyseessä -00 Mondeon Black top Zetec, mikä pitää jo selvää rapsutusta käydessä venttiilikoneistosta. Kilometrejäkin on jo siunaantunut reilu 300 tkm... Laitteessahan on palasäädöllä olevat nostajat, onko joku ehtinyt perehtyä säätämiseen? Homma on varmaan melko yksinkertainen mittaa välys ja vaihda pala, nokat varmaan joutuu ottamaan pois? Homma menisi samalla kun joutuu jakohinnan vaihtamaan, säätöpaloja varmaan löytyy Fordilta ja koneistamoilta?

Jos joku noita välyksiä kattelee niin mä tarttisin mustakantisen 1.6:sen (Zetec S) välykset.
Jäsen #606
-
- Viestit: 223
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 25. 17:22:16 2007
- Paikkakunta: Oulu
Re: Mustakantisen Zetecin venttiilinvälykset
Näytti olevan mustakoppasissa zetec koneissa 1.6,1.8 ja2.0 samat välykset imu 0.11-0.18mm pako 0.27-0.34mm ja kyllä niitä venttiileitä joissakin fordliikkeissä säädetään siihen on omat työkalut fordilla ei tarvi irrottaa nokkia jos vain venttiiliensäätö...
Viimeksi muokannut focst, Pe Maaliskuu 12. 19:18:12 2010. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mondeo 1.6 ecoboost 2014
-
- Viestit: 710
- Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
- Paikkakunta: Vammala
- Viesti:
Re: Mustakantisen Zetecin venttiilinvälykset
Joo näyttäs siihen työkalukin löytyvän kun TIS:siä katselee.
Zetec-SE välykset on (kylmänä) imu 0.17 - 0.23, pako 0.31 - 0.37.
Zetec-SE välykset on (kylmänä) imu 0.17 - 0.23, pako 0.31 - 0.37.
-
- Viestit: 223
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 25. 17:22:16 2007
- Paikkakunta: Oulu