Perustietoa turbotuksesta kaivataan

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

kallekoo
Ylläpitäjä

Perustietoa turbotuksesta kaivataan

Viesti Kirjoittaja kallekoo » Pe Syyskuu 12. 9:34:07 2003

Moi.<br><br>Eli tuli tuossa villi ajatus että talven aikana kasailis OHC koneen turbolla. Nyt pitäisi vaan tietää että paljonkohan tuollainen kustantaa? Ihan kaaasariversiona ajattelin pitää, ja miedoilla paineilla ajella. Paljonkohan tuollaisessa voi paineita käyttää? Jos siis pitää jalat maassa, ja kyseessä on kuitenkin käyttöauto. Ihan vaan siksi että olis pellin alla jotain vähän tavallisuudesta poikkeavaa. Eli mitä tarvin ja mitä kannattaa ostaa käytettynä ja mitä ei? Jarruille joutuu tekemään jotain, mutta mitkä sinne pitäisi laittaa?<br><br>Perusauto 2.0 OHC -88 Sierra.

Newis

Re:Perustietoa turbotuksesta kaivataan

Viesti Kirjoittaja Newis » Pe Syyskuu 12. 9:44:03 2003

<br>Älä alota, ellei ole 2000-4000e taskussa varmasti rahaa.<br><br>Nälkä kasvaa syödessä.<br><br>Ja käytä "Hae" painiketta, katsastuksestakin löytyy otsikoita jne jne.<br><br>Kato vaikka esim. mun kirjottamia viestejä kyseisistä aiheista.<br><br><br><br>Moderaattorit: Voiskos tämän saada lukkoon?

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » Pe Syyskuu 12. 9:49:59 2003

Näitä turbotusjuttuja on aika paljon eli lue vanhoja juttuja niin saat vinkkejä.

kallekoo
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja kallekoo » Pe Syyskuu 12. 9:55:04 2003

Niin, nyt en ajatellutkaan ihan samaa asiaa kun Newis, vaan lähinnä yleisellä tasolla, jos lähtökohta on perus ohari, mitä koneelle tulee tehdä ja mitkä kaikki romut tarvii että koneen saa toimimaan turbona.<br><br>Ja miksei saisi aloittaa jossei ole kamalasti rahaa?<br>Kait se projekti voi olla pidempiaikainen jos sikseen menee... Kysyin vain että mistä aloitan, mitkä palikat täytyy hankkia? Itse ajattelin sitten loppukädessä päättää aloitanko vai en.<br><br>Loppupelissä kannattaisi varmaan myydä auto ja kulkea potkulaudalla, tulisi halvemmaksi.<br><br>Itse ainakin ostin Sierran juuri siitä syystä että se on plajon rakenneltu ja siihen saa kaikenlaista tekniikkaa sovitettua. En ole mikään guru mutta jostainhan se on aloitettava.<br><br>Ei tätä mun mielestä tarvii lukita, vastatkoot ketä vastaa. Useimmat kuitenkin osaavat jättää kettuilut kirjoittamatta.<br><br>Tunnustan. Olen aloittelija näissä hommissa, jos se on joku häpeä niin kait mä sitten häpeän.<br><br>Ei sitten ollut tarkoitus "tilittää", ihmettelen vaan Newiksen asennetta...<br><br><br>

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » Pe Syyskuu 12. 10:05:57 2003

Kuten sanoin sitä tietoa löytyy eli jos et ole lukenut vielä esim näitä niin aloita niistä

Newis

Viesti Kirjoittaja Newis » Pe Syyskuu 12. 10:15:39 2003

[quote author=kallekoo link=board=2;threadid=14411;start=0#108098 date=1063349704]<br>Niin, nyt en ajatellutkaan ihan samaa asiaa kun Newis, vaan lähinnä yleisellä tasolla, jos lähtökohta on perus ohari, mitä koneelle tulee tehdä ja mitkä kaikki romut tarvii että koneen saa toimimaan turbona.<br><br>Ja miksei saisi aloittaa jossei ole kamalasti rahaa?<br>Kait se projekti voi olla pidempiaikainen jos sikseen menee... Kysyin vain että mistä aloitan, mitkä palikat täytyy hankkia? Itse ajattelin sitten loppukädessä päättää aloitanko vai en.<br><br>Loppupelissä kannattaisi varmaan myydä auto ja kulkea potkulaudalla, tulisi halvemmaksi.<br><br>Itse ainakin ostin Sierran juuri siitä syystä että se on plajon rakenneltu ja siihen saa kaikenlaista tekniikkaa sovitettua. En ole mikään guru mutta jostainhan se on aloitettava.<br><br>Ei tätä mun mielestä tarvii lukita, vastatkoot ketä vastaa. Useimmat kuitenkin osaavat jättää kettuilut kirjoittamatta.<br><br>Tunnustan. Olen aloittelija näissä hommissa, jos se on joku häpeä niin kait mä sitten häpeän.<br><br>Ei sitten ollut tarkoitus "tilittää", ihmettelen vaan Newiksen asennetta...<br><br><br><br>[/quote]<br><br>Mun asenne on se, että on vuoden kokemus siitä, että miten paljon rahaa menee loppujen lopuksi koko projektiin. (lisää on menossa 500-1500e tekniikkaan).<br><br>88 vm:ssa on tietyt ongelmat. Alle 6.87 autot on helpompia. Lue FAQ osio, missä on FFP sivuille turbotuslinkit, sieltä jo selviää varmaan ainakin puolet niistä asioista, mitkä askarruttavat.<br><br>Loppupeleissä moottorit on kuitenkin perusteeltaan samanlaisia. <br><br>Pistää vaan silmään, ettei ole edes yritetty kokeilla haku-toimintoa. <br><br>Tässä nyt ystävällisesti kaivettuna aiheeseen muutama linkki:<br><br>http://www.cosworthrsclub.com/yabbse/in ... ><br>Modet: mihin on hävinnyt FAQ osiosta tuo katsastusjuttu koskien turbotusta? Ennen ainakin oli siellä. Myös muutamat muut otsikot esim. ohc + turbo + ruisku on hävinyn kokonaan? <br><br><br>(Voisko tehä nää linkit FAQ:iin)

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » Pe Syyskuu 12. 13:44:24 2003

Faq:sta hävis aikanaan tavaraa ns vanhoina aiheina vahingossa. Nyt ei enää pitäis kadota.

Newis

Viesti Kirjoittaja Newis » Pe Syyskuu 12. 14:40:45 2003

[quote author=ckolli link=board=2;threadid=14411;start=0#108156 date=1063363464]<br>Faq:sta hävis aikanaan tavaraa ns vanhoina aiheina vahingossa. Nyt ei enää pitäis kadota.<br>[/quote]<br><br>No eipä sekään oo hyvä juttu, että vanhat aineet katoavat myös! Eikö niitä saa mistään kaivettua enää?<br><br>

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » Pe Syyskuu 12. 15:16:22 2003

Ei saa. Oli ns automaattipoisto jolloin vanhat dellaantu.<br><br>Nyt ei faq:sta enää poistu.<br>Kaikkea kun ei voi säästää vaan foorumia on hoidettava myös.

Vastaa Viestiin