Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
Juusto_Pallero
- Viestit: 2216
- Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
- Paikkakunta: otalampi
Viesti
Kirjoittaja Juusto_Pallero » Ke Joulukuu 8. 21:34:09 2010
tuli himo saada mankiin ahdin

googlella vähä kattelin ja löysin tämmösen:
http://www.google.fi/imgres?imgurl=http ... s%3Disch:1
noissahan toi ahdin puskee bensaa ahtimen läpi. voisko toteuttaa ihan ilmaa ahtamalla? vai pitäiskö sit saada joku paineistettu kaasari?
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86
-
Ville K
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti
Kirjoittaja Ville K » Ke Joulukuu 8. 23:08:59 2010
Onks Olafu mitään, mitä sä et oo turbottanu tai suunnitellu turbottavas?

Pedal tu tö metal!
-
Henkku
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 1126
- Liittynyt: La Joulukuu 21. 23:38:07 2002
- Paikkakunta: Äänekoski westside..
Viesti
Kirjoittaja Henkku » To Joulukuu 9. 1:44:20 2010
http://www.youtube.com/watch?v=GGXcM9evUpo
Eiks se olis kuitenkin helpoin, halvin ja toimivin tapa laittaa imemään ahdin suoraan kaasarista..
-
JP
- Viestit: 479
- Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 19:18:06 2002
- Paikkakunta: Rantasalmi
Viesti
Kirjoittaja JP » To Joulukuu 9. 5:19:25 2010
kiinalainen mönkkäri ahdettiin silleen et kaasari oli imupuolella, oli vaan aika hankala ajettava kun kaasun löysäyksen jälkeen mönkijä kulki vielä 50-100m
-
Juusto_Pallero
- Viestit: 2216
- Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
- Paikkakunta: otalampi
Viesti
Kirjoittaja Juusto_Pallero » To Joulukuu 9. 15:42:06 2010
jos kaasarin pitää imupuolella, niin eikös sit pidä laittaa bensapumput ja säätimet? ja mistähä sais halvalla jonku pikku ahtimen? jos sais jostain sen ahtimen halvalla, niin vois jotain kokeilla värkkäillä

Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86
-
olafu
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Viesti
Kirjoittaja olafu » To Joulukuu 9. 22:53:21 2010
Kaasari turbon imupuolella, eli imee ilmaa ulkoilmasta = ei tarvita säätimiä eikä pumppuja. Mulla vaan veti öljyt kompuraan eikä menny mihinkän, eikä jaksanu ahtaa. Ilmeisesti ei virrannu tarpeeks. Painepuolella oli sitten muita murheita, mega varmaan helpoin konsti niitten ratkasemiseen

Jäsen #606
-
Juusto_Pallero
- Viestit: 2216
- Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
- Paikkakunta: otalampi
Viesti
Kirjoittaja Juusto_Pallero » To Joulukuu 9. 22:58:27 2010
olafu kirjoitti:Kaasari turbon imupuolella, eli imee ilmaa ulkoilmasta = ei tarvita säätimiä eikä pumppuja. Mulla vaan veti öljyt kompuraan eikä menny mihinkän, eikä jaksanu ahtaa. Ilmeisesti ei virrannu tarpeeks. Painepuolella oli sitten muita murheita, mega varmaan helpoin konsti niitten ratkasemiseen

sekavasti taas kysytty

tarkotin juurikin paine puolelle. jaksatko vähän avartaa painepuoli ratkasua/ongelmia?
kai tää idea koht taas jo unohtuu

Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86
-
olafu
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Viesti
Kirjoittaja olafu » To Joulukuu 9. 23:41:56 2010
juusto_pallero kirjoitti:olafu kirjoitti:Kaasari turbon imupuolella, eli imee ilmaa ulkoilmasta = ei tarvita säätimiä eikä pumppuja. Mulla vaan veti öljyt kompuraan eikä menny mihinkän, eikä jaksanu ahtaa. Ilmeisesti ei virrannu tarpeeks. Painepuolella oli sitten muita murheita, mega varmaan helpoin konsti niitten ratkasemiseen

sekavasti taas kysytty

tarkotin juurikin paine puolelle. jaksatko vähän avartaa painepuoli ratkasua/ongelmia?
kai tää idea koht taas jo unohtuu

Bensan pinta. Todennäköisesti suurin aiheuttaja oli kaasarin tärinä ja pienestä kohosta johtuen neulaventtiili ei jaksa pysyä kiinni. Moottorin seistessä bensaa ei tulvinut mistään. Kokeilin myös ripustaa kaasaria pidemmän letkun varaan, ettei kone sitä täristäisi, mutta ei se siitä sen kummemmaksi muuttunut. Bensan painettakaan ei oikein saanut riittävän alas, 0.1bar oli pienin millä kokeilin, sillä sai ajettua tietyllä kaasun asennolla tiettyä nopeutta jonkun aikaa, minkä jälkeen kaasarista joko loppui bensa tai sitten se tulvi yli.
Jäsen #606
-
Juusto_Pallero
- Viestit: 2216
- Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
- Paikkakunta: otalampi
Viesti
Kirjoittaja Juusto_Pallero » Pe Joulukuu 10. 13:43:02 2010
jep jep, kiitoksia tiedosta!
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86
-
Antti O
- Viestit: 651
- Liittynyt: Pe Toukokuu 14. 14:04:34 2004
- Paikkakunta: Mikkeli
Viesti
Kirjoittaja Antti O » Pe Joulukuu 10. 14:10:51 2010
-
MikkoT
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Viesti
Kirjoittaja MikkoT » Pe Joulukuu 10. 15:20:50 2010
Ihan tälläinen pikku kyssäri eli mistäs otetaan öljynpaine turbolle, kun eikös esim. PV:ssä ole ns. roiskevoitelukone vai muistanko väärin?
-
Juusto_Pallero
- Viestit: 2216
- Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
- Paikkakunta: otalampi
Viesti
Kirjoittaja Juusto_Pallero » Pe Joulukuu 10. 15:23:22 2010
MikkoT kirjoitti:Ihan tälläinen pikku kyssäri eli mistäs otetaan öljynpaine turbolle, kun eikös esim. PV:ssä ole ns. roiskevoitelukone vai muistanko väärin?
Olafu:lla näyttää ainakin olevan toi öljy-lähtö tossa ö-lauharin letku paikoista, eiku siin onki hitsatut paikat. mun koneessa on tossa kohilla ö-lauharin putket. roiskevoitelu systeemi taitaa olla olafullakin? mutta se nostaa aika hyvin tosta kohtii öljyä, ex-koneessa meni ö-lauharin putki poikki ja tuli aika äkkii ajossa tyhjäksi ja leipo kiinni.
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86
-
olafu
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Viesti
Kirjoittaja olafu » Pe Joulukuu 10. 18:15:09 2010
Noissa on semmonen avaimenperän kokonen hammaspyöräpumppu joka saa voimansa jakoketjulta. Ei suodatinta, pelkkä sihti imupuolella. Turbolle otin öljyn kampiakselin voitelukanavasta.
Harvinaisen paskaa hitsattavaa toi kiinanmoottorin alumiini. 125cc kone siis toi mikä mulla on.
Jäsen #606
-
vauhtipete
- Viestit: 7372
- Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
- Paikkakunta: Maapallo
Viesti
Kirjoittaja vauhtipete » Ma Joulukuu 13. 17:00:42 2010
Isompaa konetta vaan

Ainakin tossa kaverin 160cc koneessa on lähdöt vakiona, ja on kyllä jo melkein pakollinenkin se jäähdytin...
Kannesta on otettu ainakin noissa vanhemmissa se jäähdyttimen kierto, tuleekohan sieltä miten tavaraa ulos?
http://img37.imageshack.us/img37/729/pacman2s.jpg
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!
-
olafu
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Viesti
Kirjoittaja olafu » Ma Joulukuu 13. 18:36:23 2010
Ainakin mulla on tossa sellanen alle millinen kuristin lohkossa sylinterin alla, minkä läpi öljy tulee kanteen. Kyllä siellä silti virtausta riittää kun öljy on käyttölämmössä.
Jäsen #606