Tekninen keskustelu liittyen moottoreihin, voimansiirron komponentteihin, tekniikanvaihtoihin, turboihin ja turbotuksiin.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
MikkoJayEm
- Viestit: 1750
- Liittynyt: Su Kesäkuu 20. 22:02:54 2010
Viesti
Kirjoittaja MikkoJayEm » Pe Kesäkuu 24. 8:28:36 2011
Jotta voorumin taso ei ainakaan nousisi, niin päätinpä tulla taas esittelemään kysymyksiäni
Tuli tuossa eilen ebaysta tilattua peltipakosarja 2.5 mondeoon (230e), ja on jo matkalla tänne. Sitten on tuota putkiston suunnittelua ollut mielessä. Jälleen kerran kaverin suusta kuultua, niin pitääkö se paikkansa että haarakoneissa putkistosta tulee parempi, jos putkiston laittaa yhdistymään X-muodostelmassa josta sitten jakaa putkiston kahta reittiä ulos? Siis tuplaputkisto siten, että välissä on X-haara joka yhdistää sisätilat keskenään.

-
VooDoo
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1156
- Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti
Kirjoittaja VooDoo » Pe Kesäkuu 24. 9:45:16 2011
Kyllä tulee. kosusen kanssa juttelin essexin putkista, niin sano vähän että paras olis kun sais putket YHEKS putkeks auton alla ja siitä sit haarottaa takas kahteen jos haluaa.
Ja kyllähän tuo X putkisto antaa aina toisen puolen putken "imua" lisää vuoronperään
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.
-
MikkoJayEm
- Viestit: 1750
- Liittynyt: Su Kesäkuu 20. 22:02:54 2010
Viesti
Kirjoittaja MikkoJayEm » Pe Kesäkuu 24. 9:50:12 2011
VooDoo kirjoitti:Ja kyllähän tuo X putkisto antaa aina toisen puolen putken "imua" lisää vuoronperään
Juu, mietin että onko siinä kutakuinkin tuommoista vaikutusta, mutten osannut pähkäillä miten tuo vaikutus sitten katoaa jos on vain yhdellä putkella, ilman X-haaraa.
-
Jari H
- Viestit: 935
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
- Paikkakunta: Kausala
Viesti
Kirjoittaja Jari H » Pe Kesäkuu 24. 10:18:51 2011
Normi V6:ssa tulee pulssit 240 asteen välein/puoli, eli putkistolla sarjojen jälkeen ei ole suurta merkitystä kunhan putkikoko on sopiva.
Tilanne on toinen vee kaseissa, joissa sama bänkki syttyy 180 ja 90 asteen välein.
2x2" näkyy vetävän yli 400hv, että aika pientä putkea saa olla jos vapariin meinaa tuplaputkia

Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'
Good enough is not good enough, it has to be done right.
-
MouTine
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja MouTine » Pe Kesäkuu 24. 12:47:56 2011
Ja X:sä myös hieman rauhoittaa ääntä, varsinkin jos saa sen X "kammion" tehtyä himpun isommaksi.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6