nokkien ajoitus vs vetoalue

Tekninen keskustelu liittyen moottoreihin, voimansiirron komponentteihin, tekniikanvaihtoihin, turboihin ja turbotuksiin.

Valvoja: CRSC Hallitus

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

nokkien ajoitus vs vetoalue

Viesti Kirjoittaja Timo » Su Lokakuu 5. 19:07:48 2003

olisi voinut olla tuon pakopesäjutun allakin mutta mites cossun nokkien ajoitus vaikuttaa suuruusluokkana vetoalueeseen? taas on variaatioita paljon mutta saako niillä vetoalueen alkamista kuinka paljon alaspäin? paljonko säätö asteina, mihin suuntaan ja mitä muita vaikutuksia? tiedän jälleen että riippuu koneesta ja..ja..ja..ja..jne...... mutta vakionokille nyrkkiarvoja..? <br>nimimerkillä edelleen vetää liian korkealta
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

Vieras
Ylläpitäjä

Re:nokkien ajoitus vs vetoalue

Viesti Kirjoittaja Vieras » Su Lokakuu 5. 19:27:25 2003

Ei se Timo vedä liian korkealta jos varttiaikoja aattelit. Tottumiskysymys alhaaltavetävän ja 6000rpm lopettavan jälkeen jos verrataan ylös asti vetäviä ahtimia. Silloin kun entinen lopetti vetämisen alkaa tautinen puhallus :)<br><br>Vakionokkien ajoitus ei paljoo vaikuta. <br>Menikö sulla milleissä nokkien ajoitus (en muista) mutta jos meni niin koita 9mm ennakkoa imulle ja 0 pakonokalle. Loput kokeilut laitan privana jos tarviit :)<br><br>Muista aina ennen nokkien säätöä pyörittää konetta "manuaalisesti", tosin toi oli turha huomautus sulle :)

Vastaa Viestiin