Näitähän on 100 ja 115 hv versioita. Eikö molemmissa kuitenkin ole muuttuva ajoitus nokilla, ainakin jakopään kopassa on pullistukset molempien nokkapyörien kohdilla myös 100 hv koneissa. Mk1 mallien 100hv koneissahan näitä kyhmyjä ei ole. Mk3 malleissahan löytyy käsittääkseni vielä 125hv versiokin samasta koneesta.
Onko kellään tietoa onko erot pelkästään ohjelmistopuolella ja mahdollisesti kaasuläppäyksikössä vai onko sisäisiäkin eroja?
Focus Mk2 1.6 koneiden erot
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Focus Mk2 1.6 koneiden erot
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
- Viestit: 290
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 13. 21:27:31 2007
- Paikkakunta: Jurva
Re: Focus Mk2 1.6 koneiden erot
Haynesin korjausoppaassa on maininta että 100hp olisi "Non-Ti-VCT" ja 115hp "Ti-VCT" eli ainakaan kyseisen opuksen mukaan 100hevosvoimaisessa ei olisi muuttuvaa ajoitusta.
- Ford Focus MK1 1,6 2003 (harrasteauton ja käyttöauton risteytys)
- Ford Focus MK1 RS 2003 (isän kanssa yhteinen harrasteauto joka on vain kesäkäytössä)
- Yamaha FZ6-S 2005
- Escort MK1 1,3 1974 (projekti)
- Ford Focus MK1 RS 2003 (isän kanssa yhteinen harrasteauto joka on vain kesäkäytössä)
- Yamaha FZ6-S 2005
- Escort MK1 1,3 1974 (projekti)
-
- Viestit: 276
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 5. 12:44:08 2002
Re: Focus Mk2 1.6 koneiden erot
Juuri noin menee eli ei ole 100hp koneessa muuttuvaa nokkien ajoitusta. Ne kyhmyt on jakohihnan suojassa vaan sen takia ettei tarvitse tehdä 2:ta eri suojaa.
100hp kone on vanha zetec-se pienillä muutoksilla. mm.imusarja ja sähköinen kaasuläppä sekä nokkapyörät erit.
Toi 115hp on ns. open-deck-rakenne, kansi on ihan eri melkein kaikkineen hilppeineen sekä lohkossa erillinen öljynlauhdutin ymt.
Tähän 115ph koneeseen ei esim. saa/saanut lohkolämmitintä siihen pakosarjan alla olevaan proppuun, kuten 100hp saa.
115hp kone helppo tunnistaa niistä öljysolenoideista ja nokan antureista venttiilikopan päällä/vieressä.
Edit. Jos muuten 115hp koneisten autojen omistajat kuulette käynnistyksessä jotain omituista rapinaa koneesta niin hakeutukaa mahdollisímman pian palvelevaan Ford liikkeeseen
100hp kone on vanha zetec-se pienillä muutoksilla. mm.imusarja ja sähköinen kaasuläppä sekä nokkapyörät erit.
Toi 115hp on ns. open-deck-rakenne, kansi on ihan eri melkein kaikkineen hilppeineen sekä lohkossa erillinen öljynlauhdutin ymt.
Tähän 115ph koneeseen ei esim. saa/saanut lohkolämmitintä siihen pakosarjan alla olevaan proppuun, kuten 100hp saa.
115hp kone helppo tunnistaa niistä öljysolenoideista ja nokan antureista venttiilikopan päällä/vieressä.
Edit. Jos muuten 115hp koneisten autojen omistajat kuulette käynnistyksessä jotain omituista rapinaa koneesta niin hakeutukaa mahdollisímman pian palvelevaan Ford liikkeeseen

-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Re: Focus Mk2 1.6 koneiden erot
Samat havainnot tein ihan livenä, toissapäivänä tutustuin vct malliin ja tänään tein jakopään 100hv versioon.
Ajoituksenmuunninko se paukahtaa sen rapinan seurauksena ja päästääkö miten sekaisin jaon? Volvoissa ja relluissa en muista että olisi naulasotku tullut tuon vvt pyörän takia, mutta pahaa ääntä nekin pitää.
Ajoituksenmuunninko se paukahtaa sen rapinan seurauksena ja päästääkö miten sekaisin jaon? Volvoissa ja relluissa en muista että olisi naulasotku tullut tuon vvt pyörän takia, mutta pahaa ääntä nekin pitää.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5