Tässä tylsistyneenä läppäri sylissä oon kattellu tietoa ja kuvia noista kaksoiskammio/railo imusarjoista.
Ideana varmaan on tasata eri sylinterien saama ilmamäärä samaksi, tasaamalla toisen kammion painetta railon avulla.
Railon pitäisi ilmeisesti olla pinta-alaltaan sama kuin kaasuläpän, ja suuntaus jonnekkin muualle kuin suoraan imukanaviin.
Kuinkas kammioiden tilavuudet, ts. onko olemassa jotain "nyrkkisääntö" suhdetta 1. vs 2. kammio?
Tuplaplenumi imusarja
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1179
- Liittynyt: Ke Toukokuu 21. 19:23:20 2008
- Paikkakunta: Ilmajoki
Tuplaplenumi imusarja
Mk3 Mondeo stw
Mk1 Fiesta
Mk5 Escort XR3i
Mk1 Fiesta
Mk5 Escort XR3i
-
- Viestit: 1179
- Liittynyt: Ke Toukokuu 21. 19:23:20 2008
- Paikkakunta: Ilmajoki
Re: Tuplaplenumi imusarja
No joo, pääkammion tilavuus taitaa riippua koneen koosta. Ja toinen kammio kuvien perusteella alusta niin suureksi kuin kaasuläppä ja loppua kohti halkaisija kaventuu samaksi kuin railon leveys.
Hondamiesten ajatuksia ja kuvia
http://www.k20a.org/forum/showthread.php?t=90664
Hondamiesten ajatuksia ja kuvia
http://www.k20a.org/forum/showthread.php?t=90664
Mk3 Mondeo stw
Mk1 Fiesta
Mk5 Escort XR3i
Mk1 Fiesta
Mk5 Escort XR3i