Escort mk1 Automatic
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 129
- Liittynyt: Ke Joulukuu 14. 20:39:38 2005
- Paikkakunta: Kylmäkoski/Toijala
Escort mk1 Automatic
Termos!!
Onko kellään tietoa kuinka aikoinaan ollut menekkiä tuolle automaattivaihteistolle Mk1 Escoissa?Eli siis onko kukaan tilastoinut niitä mitenkään?Uutena tai vielä elossa olevia.
Tiedossa oli aikoinaan 1 alkuper.automaatti,mut taisi päätyä ralliautoksi ison tunnelinsa johdosta?Keltainen,tais jopa olla musta vinyylikattokin?
Samalla kylällä asuu muutamia vanhoja partoja jotka ikänsä pelanneet Mk1 ja Mk2 Escojen kanssa mut ei muistaneet koskaan nähneensä automaatti Mk1:stä.
Ja sit avautuminen :
En viitsinyt omaani(-74:nen) ees katsastaa tänä vuonna,sen verran tökerön näköinen laite on,takakaaret ruosteessa,takalasin tuuletusritilöiden saumat ruosteessa,molemmissa helmoissa sanomista,kuljettajan ovi ollut joskus auki kun peruutettu,eli rypyssä hieman,pintaruostetta siellä täällä,edellinen omistaja tai ainakin kaveri ollut filatelisti,sen verran hienoja postimerkkipaikkoja on lattioissa!
Etulokaritkin on joku ihan omin pikku kätosin vaihtanut,ei istu sitten mitenkään päin
Umpiot eri paria,etupuskurin päät irti,siis pultit puuttuu,kromimangelsit alla,80-luvun lerput muovipeilit ovissa,antenni keskellä vasenta takakylkee ja kaiken kruunaa kylkiteipit.....
Ja kaikesta tästä huolimatta joku on saanu tämän Museoitua!!!
Tekniikka ja laatikko pelaa kylläkin todella hienosti ja on aivan äänetön(kunhan sen ensin saa käyntiin =)
Mitäs mieltä ootte,entisöidäänkö uudenveroiseksi ja jätetään jälkipolville vai myynkö kaverille varakoriksi? =)
Onko kellään tietoa kuinka aikoinaan ollut menekkiä tuolle automaattivaihteistolle Mk1 Escoissa?Eli siis onko kukaan tilastoinut niitä mitenkään?Uutena tai vielä elossa olevia.
Tiedossa oli aikoinaan 1 alkuper.automaatti,mut taisi päätyä ralliautoksi ison tunnelinsa johdosta?Keltainen,tais jopa olla musta vinyylikattokin?
Samalla kylällä asuu muutamia vanhoja partoja jotka ikänsä pelanneet Mk1 ja Mk2 Escojen kanssa mut ei muistaneet koskaan nähneensä automaatti Mk1:stä.
Ja sit avautuminen :
En viitsinyt omaani(-74:nen) ees katsastaa tänä vuonna,sen verran tökerön näköinen laite on,takakaaret ruosteessa,takalasin tuuletusritilöiden saumat ruosteessa,molemmissa helmoissa sanomista,kuljettajan ovi ollut joskus auki kun peruutettu,eli rypyssä hieman,pintaruostetta siellä täällä,edellinen omistaja tai ainakin kaveri ollut filatelisti,sen verran hienoja postimerkkipaikkoja on lattioissa!
Etulokaritkin on joku ihan omin pikku kätosin vaihtanut,ei istu sitten mitenkään päin
Umpiot eri paria,etupuskurin päät irti,siis pultit puuttuu,kromimangelsit alla,80-luvun lerput muovipeilit ovissa,antenni keskellä vasenta takakylkee ja kaiken kruunaa kylkiteipit.....
Ja kaikesta tästä huolimatta joku on saanu tämän Museoitua!!!
Tekniikka ja laatikko pelaa kylläkin todella hienosti ja on aivan äänetön(kunhan sen ensin saa käyntiin =)
Mitäs mieltä ootte,entisöidäänkö uudenveroiseksi ja jätetään jälkipolville vai myynkö kaverille varakoriksi? =)
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Re: Escort mk1 Automatic
Pitäisköhän sittenkin rakentaa vielä yksi ralliescort? hmmm... Kun tavallaan harmittaa ettei yhtään mk1/2 ole kokoelmissa. Ja kilpuriksi tietysti, noiden koti on soratiellä numerotarrat kyljissä..
Mitä maksaa?
Mitä maksaa?
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 129
- Liittynyt: Ke Joulukuu 14. 20:39:38 2005
- Paikkakunta: Kylmäkoski/Toijala
Re: Escort mk1 Automatic
Tarvii hieman funtsia huolella,itse maksoin ilmeisesti vähän liikaa,hölmö kun olin ja kuvien/jobbarin puheiden perusteella ostin....Ja kun 400km suunta tuli ajettua ni ei viittiny tyhjin käsin takas lähteä.Prkl.
Voin JJS laittaa yv:tä ku ensin vähä mietin et mitä sille teen,jos myyn,niin ilmoitan sinulle hintapyyntiä.
Voin JJS laittaa yv:tä ku ensin vähä mietin et mitä sille teen,jos myyn,niin ilmoitan sinulle hintapyyntiä.
#916
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Re: Escort mk1 Automatic
Piatu, tarjoa toki, kiinnostaa !
Mutta toi rallivehkeeksi rakentaminen oli enemmänkin muutaman tosikon kiusaksi
Mutta toi rallivehkeeksi rakentaminen oli enemmänkin muutaman tosikon kiusaksi
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 1438
- Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
- Paikkakunta: Mäntsälä
Re: Escort mk1 Automatic
Joskus 90-luvun alussa kun haeskelin pisteosia, oli Tattiksen Hyötyosassa kolme (3) automaattia kasassa päällekkäin, ainakin met.ruskea ja met vihreä........
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 167
- Liittynyt: Pe Lokakuu 7. 14:02:48 2011
Re: Escort mk1 Automatic
kyllä mä oon entisöinnin kannalla, eikö noita oo jo tarpeeks hävitetty mettäpoluille.
-Mondeo 2.5 -03
-Escort -73
-Escort -73
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: Pe Helmikuu 1. 19:31:46 2008
- Paikkakunta: Hyvinkää
Re: Escort mk1 Automatic
Mä joskus 12 vuotta sitten kävin ostomielessä kattoo Hyvinkään Vehkojalla seissyttä punasta Mk1 tomaatti escoo.. Oli aika pehmyt niin jäi ostamatta. Oli kyllä ihmeellinen 1.3 tomaatti.
Mut tollaseet kannattaa pelastaa ralli/harrastus käyttöön! Siis eihän kukaan täysjärkinen jaksa alkaa entisöimään tollasta hirveellä vaivalla ottaen huomioon että mikä on lopputulos 12 tuumasine fillareineen
Mut tollaseet kannattaa pelastaa ralli/harrastus käyttöön! Siis eihän kukaan täysjärkinen jaksa alkaa entisöimään tollasta hirveellä vaivalla ottaen huomioon että mikä on lopputulos 12 tuumasine fillareineen
-
- Viestit: 472
- Liittynyt: To Huhtikuu 29. 20:58:32 2004
- Paikkakunta: mansesteri
- Viesti:
Re: Escort mk1 Automatic
mulla oli hetken se toijalan ainoo automatic aikoinaan olikohan perhe Valveen omistuksessa ensimmäisenä? sit jossain vaiheessa k-p:n kautta jonkun vaihtarin kautta mulle, oli siinä ennen k-p:tä ajossakin , sällin nimee en muista mutta turbox sitä kait sanottiin
ajelee kait noilla korotetuilla maastureilla kun viimex näin, nesteellä useesti näkyy
muistaakseni on tuolla projekti osiossa ihan viimesimmillä svuilla jotain höpinää innostuksissani kirjotellu -> escort mk1 automatique ? tms otsake
tuossapa ne tärkeimmät, eipähän ollu paljoo kirjoteltu
"
tässä ostin ja alottelin hiukan räpläämään ton eskortin kanssa.
alotin viime viikolla keskiviikkona ropaamaan.
purin atomeiksi,hiekkapuhallettu suht hyvin,etulokkarin ja helman paikkaus,pohjatyöt yms suht nopeesti mun mielestä kun eilen maalasin pintavärin.tuli aikas kommee vaikka ite sanoinkin
sitten eilen ehtoolla kasasin heebeleitä paikoilleen,maalasin tarvittavat paikat mustaksi.
sitten kasasin lamput,puskurit yms pientä,ja hain sisustan ja farkkuvolvollisen tilpehööriä mitä tohon tuli kauppaan mukaan.
seuraavaksi sisältä takapeltien mitkä jää näkyyn niin maalausta.
jarrut remppasin ja putken tein alusta loppuun viimmeviikolla.
oik takasylkkä vuotaa niin sen joutuu viä vaihtaan.samalla laitoin 79 gil-vanteet alle.koneeseen ja laatikkoon tuli kans öljynvaihto tehtyä.
ja kaikki em.kuiteskin samalla kun 2kpl kossuja rempattu,yms kasa muita rojekteja tehty.
niin ja sain kotona vielä tapetoitua ja maalattuakin
nyt ens viiikon huilaan ja möllöttelen kotona "
oli pohjamaalissa mutta aikas ehjä koppanen, laittelin siitä etuloksujen alahelmat molemmin puolin uusiksi ja väri päälle.
hiukan uus maali meni aavistuksen oranssisemmaksi kuin tuo orkkis keltanen.
tää oli jo pilattu vaihtamalla mk1 lodju -> mk2 laatikkoon, ja kone oli 1.6 alkuperäsen 1.3 sijaan.
samoten uupu maskit ja kromit, niitä sai metästellä aika lailla. osia tuli juu mukaan mutta purettu joskus 10 vuotta sitten ja osat tippuillu pehminneistä pahvilaatikoista ja kunto sit sen mukaset...
kasasin sen nippuun kun sain merkit ja hilpetöörit suunnilleen kasaan ja jarrut , edessä levyt ja takana pikkurummut ,kunnostettua. tomaatti kuitenkin toimi ok ja oli siirrettävissä ajamalla, tosin trailerilla haettiin.
muistaakseni laitoin jopa ehjät pätkäpuskurit eteen
muutoin tuli siis keltaseksi+ musta melko riapuinen vinyyli joka aiemminkin paikattu ehjäksi röpömassalla
maskiin ja takavalojen välin maalasin mustaksi jonkun mallin mukaan.
sisältä jäi kasaamatta kun ei ollu sisustaa mukana, penkit mettästin jostain omista varastoista että pääsi siirteleen.
mittaristo+ nahka oli vaihdettu, nyt en muista oliko sport vaiko gt mittaristo.
eniten harmittaa että myin pelliset isot sammukka levikkeet kun tuli auton mukana uudet meni muistaakseni hyvään kotiin joko eskolle tai sit essoblue nimimerkille, jos muisti ei ihan pätki..
toki niitä saa uusia pellisiä mutta olishan ollu jo sit varastossa..
auto siis myyntiin tollasenaan ja piti mennä riihimäki / eteläsuomi alueelle siviilikäyttöön manuaalisoinnin jälkeen, höpötteli että tartti koria kun vanha meni ruttuun oliskohan ollu joku Sami ?joka sen osti. pitkään oli sähköposti osote tallessa mutta joku kerta siivosin pikku hönössä äspostia kun oli mukamas täys niin poistin sit kaikki
kun myyjän piti laitella kuvaa kun saa liikenteeseen kait se meni ralliin sitten kun ei o missää näkyny, ostaja tais olla klubilainen kuitenniin?
tosin en tiedä missä menee nyt kun ei muista rekkaria ja toi ei ollu kilvissä kun ostin.
siistihän se oli kutakuinkin päältäpäin. tarttis oikeen kaivaa jos jostain löytäis valokuvaa rojektista, muistaakseni nappailin niitä.
ajelee kait noilla korotetuilla maastureilla kun viimex näin, nesteellä useesti näkyy
muistaakseni on tuolla projekti osiossa ihan viimesimmillä svuilla jotain höpinää innostuksissani kirjotellu -> escort mk1 automatique ? tms otsake
tuossapa ne tärkeimmät, eipähän ollu paljoo kirjoteltu
"
tässä ostin ja alottelin hiukan räpläämään ton eskortin kanssa.
alotin viime viikolla keskiviikkona ropaamaan.
purin atomeiksi,hiekkapuhallettu suht hyvin,etulokkarin ja helman paikkaus,pohjatyöt yms suht nopeesti mun mielestä kun eilen maalasin pintavärin.tuli aikas kommee vaikka ite sanoinkin
sitten eilen ehtoolla kasasin heebeleitä paikoilleen,maalasin tarvittavat paikat mustaksi.
sitten kasasin lamput,puskurit yms pientä,ja hain sisustan ja farkkuvolvollisen tilpehööriä mitä tohon tuli kauppaan mukaan.
seuraavaksi sisältä takapeltien mitkä jää näkyyn niin maalausta.
jarrut remppasin ja putken tein alusta loppuun viimmeviikolla.
oik takasylkkä vuotaa niin sen joutuu viä vaihtaan.samalla laitoin 79 gil-vanteet alle.koneeseen ja laatikkoon tuli kans öljynvaihto tehtyä.
ja kaikki em.kuiteskin samalla kun 2kpl kossuja rempattu,yms kasa muita rojekteja tehty.
niin ja sain kotona vielä tapetoitua ja maalattuakin
nyt ens viiikon huilaan ja möllöttelen kotona "
oli pohjamaalissa mutta aikas ehjä koppanen, laittelin siitä etuloksujen alahelmat molemmin puolin uusiksi ja väri päälle.
hiukan uus maali meni aavistuksen oranssisemmaksi kuin tuo orkkis keltanen.
tää oli jo pilattu vaihtamalla mk1 lodju -> mk2 laatikkoon, ja kone oli 1.6 alkuperäsen 1.3 sijaan.
samoten uupu maskit ja kromit, niitä sai metästellä aika lailla. osia tuli juu mukaan mutta purettu joskus 10 vuotta sitten ja osat tippuillu pehminneistä pahvilaatikoista ja kunto sit sen mukaset...
kasasin sen nippuun kun sain merkit ja hilpetöörit suunnilleen kasaan ja jarrut , edessä levyt ja takana pikkurummut ,kunnostettua. tomaatti kuitenkin toimi ok ja oli siirrettävissä ajamalla, tosin trailerilla haettiin.
muistaakseni laitoin jopa ehjät pätkäpuskurit eteen
muutoin tuli siis keltaseksi+ musta melko riapuinen vinyyli joka aiemminkin paikattu ehjäksi röpömassalla
maskiin ja takavalojen välin maalasin mustaksi jonkun mallin mukaan.
sisältä jäi kasaamatta kun ei ollu sisustaa mukana, penkit mettästin jostain omista varastoista että pääsi siirteleen.
mittaristo+ nahka oli vaihdettu, nyt en muista oliko sport vaiko gt mittaristo.
eniten harmittaa että myin pelliset isot sammukka levikkeet kun tuli auton mukana uudet meni muistaakseni hyvään kotiin joko eskolle tai sit essoblue nimimerkille, jos muisti ei ihan pätki..
toki niitä saa uusia pellisiä mutta olishan ollu jo sit varastossa..
auto siis myyntiin tollasenaan ja piti mennä riihimäki / eteläsuomi alueelle siviilikäyttöön manuaalisoinnin jälkeen, höpötteli että tartti koria kun vanha meni ruttuun oliskohan ollu joku Sami ?joka sen osti. pitkään oli sähköposti osote tallessa mutta joku kerta siivosin pikku hönössä äspostia kun oli mukamas täys niin poistin sit kaikki
kun myyjän piti laitella kuvaa kun saa liikenteeseen kait se meni ralliin sitten kun ei o missää näkyny, ostaja tais olla klubilainen kuitenniin?
tosin en tiedä missä menee nyt kun ei muista rekkaria ja toi ei ollu kilvissä kun ostin.
siistihän se oli kutakuinkin päältäpäin. tarttis oikeen kaivaa jos jostain löytäis valokuvaa rojektista, muistaakseni nappailin niitä.
ajoneuvoverhoilu Stailaaja Ky
http://www.stailaaja.com
s-max #perhehelvetti
bmw e36 cabriolet m50b?? With Borg&Warner
escort 2000
escort sport 73" -> 2.0 zetec
escort xr3i 80-luvun kamei herkku;)
escort rst cabrioletti
bmw 325i coupe r.F
http://www.stailaaja.com
s-max #perhehelvetti
bmw e36 cabriolet m50b?? With Borg&Warner
escort 2000
escort sport 73" -> 2.0 zetec
escort xr3i 80-luvun kamei herkku;)
escort rst cabrioletti
bmw 325i coupe r.F