1.8TD

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Qtka
Viestit: 193
Liittynyt: Ke Helmikuu 2. 16:59:31 2005
Paikkakunta: Sonkajärvi

1.8TD

Viesti Kirjoittaja Qtka » To Syyskuu 27. 14:43:56 2012

Mitä ihmettä tuo kone tekee ilmamäärämittarilla ja kaasujalan asentotunnistimella? Eekös tuo luukas oo kuitennii ihan mekaaninen pumppu?
Ja sitten siinä pumpun kupeessa on semmonen mutikka josta menee letku turbolle...liekkö ahdonalaisen syötön säätö...ei varmaankaan kuuluisi kusta löpöä siihen putkeen? Kalvo puhki tms?? Ja siis -97 mondööstä kyse...
Liekköön kiviä....

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: 1.8TD

Viesti Kirjoittaja olafu » Pe Syyskuu 28. 11:21:11 2012

Qtka kirjoitti:Mitä ihmettä tuo kone tekee ilmamäärämittarilla ja kaasujalan asentotunnistimella? Eekös tuo luukas oo kuitennii ihan mekaaninen pumppu?
Ja sitten siinä pumpun kupeessa on semmonen mutikka josta menee letku turbolle...liekkö ahdonalaisen syötön säätö...ei varmaankaan kuuluisi kusta löpöä siihen putkeen? Kalvo puhki tms?? Ja siis -97 mondööstä kyse...
Pakokaasun kierrätyksen määrää valvotaan ilmamassamittarilla ja sen määrä määräytyy mm. kaasun asennon mukaan. Kaasun asennolla voi olla merkitys myös sähköisen ennakonsäätimen toimintaan, en ole jaksanut tutkia sen osalta. Pumpun määränsäädin toimii täysin mekaanisesti mutta ennakonsäädintä hienosäädetään sähköllä.

Kalvorasia on juu ahtojen mukaan säätyvä syötön rajoitin ja kalvoja niistä menee. Ei saa kusta naftaa siitä putkesta, pahimmassa tapauksessa hajottaa koko koneen.
Jäsen #606

Vastaa Viestiin