Fiesta mk1 hammastangon puslat.

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

jat-79
Viestit: 1179
Liittynyt: Ke Toukokuu 21. 19:23:20 2008
Paikkakunta: Ilmajoki

Fiesta mk1 hammastangon puslat.

Viesti Kirjoittaja jat-79 » Ti Lokakuu 9. 17:25:11 2012

Onko kukaan keksiny mistään uretaani puslia mk1 fiestan hammastankoon?

Mk2 mallin hammastangossa olisi kyllä kiinteät korvat ilman puslia mutta se on pitempi... Mitä se tekee ohjaukselle jos hammastanko on pitempi ja raidetangot lyhkäisemmät?
Mk3 Mondeo stw
Mk1 Fiesta
Mk5 Escort XR3i

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Re: Fiesta mk1 hammastangon puslat.

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » To Lokakuu 11. 20:53:57 2012

jat-79 kirjoitti:Onko kukaan keksiny mistään uretaani puslia mk1 fiestan hammastankoon?

Mk2 mallin hammastangossa olisi kyllä kiinteät korvat ilman puslia mutta se on pitempi... Mitä se tekee ohjaukselle jos hammastanko on pitempi ja raidetangot lyhkäisemmät?
Kilauta RallyRaceen, jos siihenki löytys pusla ratkasu hyllytavaran ulkopuolelta.
Pieni vaikutus kaartoharitukseen ja bumpsteeringiin sillä tangolla
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

jat-79
Viestit: 1179
Liittynyt: Ke Toukokuu 21. 19:23:20 2008
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: Fiesta mk1 hammastangon puslat.

Viesti Kirjoittaja jat-79 » Pe Lokakuu 12. 19:07:59 2012

Alkaa mennä mielenkiintoiseksi, piti oikein googlettaa että mitä tuo bump steering oikein tarkoittaa :)
Eli tuon mk2 räkin voi unohtaa het suoriltaan?
Pitääpä soitella taas rallyraceen :burn
Mk3 Mondeo stw
Mk1 Fiesta
Mk5 Escort XR3i

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Re: Fiesta mk1 hammastangon puslat.

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » La Lokakuu 13. 16:20:42 2012

jat-79 kirjoitti:Alkaa mennä mielenkiintoiseksi, piti oikein googlettaa että mitä tuo bump steering oikein tarkoittaa :)
Eli tuon mk2 räkin voi unohtaa het suoriltaan?
Pitääpä soitella taas rallyraceen :burn
No ei se nyt poissuljettu ole, sehän on vähän niinku evoluutiomalli, perusmitat samat mutta pikku hienosäätöjä laittaneet. Reaktiotangon kiinnityspiste vähän muuttunu jne. Samaa alatukivarret, navat, alatukivarsien kiinnitysväli mahtaa olla sama. Yläpään kiinnityspisteen paikasta en oo varma, mut siinähän on uudempi laakeri kiinnityksineen.
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

jat-79
Viestit: 1179
Liittynyt: Ke Toukokuu 21. 19:23:20 2008
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: Fiesta mk1 hammastangon puslat.

Viesti Kirjoittaja jat-79 » La Lokakuu 13. 17:28:55 2012

On siinä mk2:ssa 33mm leveämpi raideväli edessä. ja alatukivarret ja alapallonivelet on eri, ainakin reaktiotangon/alapallonivelen pulttien reiät on silmämääräisesti leveämmällä.
Hammastanko raidetankoineen on kokonaisuudessaan tuon 33mm pitempi. Osa lisä pituudesta on hammastangossa ja osa raidetangoissa.
Mk3 Mondeo stw
Mk1 Fiesta
Mk5 Escort XR3i

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Re: Fiesta mk1 hammastangon puslat.

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » Ma Lokakuu 15. 1:52:58 2012

Juu, alapallero eri, mut oliko siinä alatukivarressa muuta eroo ku pulttiväli? Anyway, bumpsteeringiä se taitaa vähän kasvattaa, mutta kaartoharitukseen taitaa ero olla olematon. Joka tapauksessa niin pieni muutos että ei oo mikään rikos kokeilla jos intoa riittää.
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

Vastaa Viestiin