Tulipa sekin mieleen, että jos järjestelmässä jo iät ja ajat käytetty raanavettä ja muutenkin sitä ikää alkaa kertymään niin en itse lähtis tislatun veden kanssa hifistelemään. (Tosin en varmaan lähtisi muutenkaan

) Parempi hyöty jos jäähdytyksen komponentit ovat uusia.
PC-puolella jäähdytysnestettä käytetään jotta tappaa bakteerit ettei muodostu levää, autojen jäähdytysneste tekee myös tuota samaa, pitää nesteen koostumuksen hyvänä ettei se ala paakkuuntumaan.
Eri nesteistä (vihreä, sininen, punainen) itse ajattelen asian niin että ensin nesteet oli mitä oli mutta alumiinilohkojen tultua huomattiin että itse se jäähdytysneste ajan kanssa syövyttävät alumina, niin kehitettiin punainen neste joka sopii paremmin alumiinilohkoille.
Edit: Mututuntumalla tuo käsitykseni nesteiden kehityksestä, pointtinani oli lähinnä vain että ymmärtääkseni sininen ja vihreä jäähdytysneste itsessään syövyttäisi alumiinilohkoja pitkällä aikavälillä pienissä määrin. Tosin en ymmärrä miksi se koskee vain lohkoja, luulisi sen samalla tavalla vaikuttavan itse lauhduttimiinkin? (=syylariin)