ST Mk2 Vetoakselit
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1
- Liittynyt: Su Syyskuu 1. 8:10:33 2019
ST Mk2 Vetoakselit
Onkos täällä ollut paljon vikoja porukalla vetoakelien kanssa?
Oma alkoi keväällä täristämään pienellä vaihteella pintakaasulla kiihdyttäessä ja huomasin että oikealta vetarin sisempi kumi rikki ja mönjät pihalla. Vaihdoin tehdaskunnostetun tilalle koska alkuperäinen marmorilla olisi maksanut pitkälle yli tonnin. Vika hävisi.
Nyt hetken aikaa auto taas täristellyt ja omaan silmään ainakin tämä oikeapuoli oli ihan hyvän näköinen. Vasen taas ei. Kumi oli viittävaille rikki ja pituus suunnassa kun veteli klonksui jo aika pahasti. Ostin uuden vetoakselin (tehdaskunnostetun) koska olisi vasemmalle puolelle maksanut marmorilla yli 900€. No kappas vaihdon jälkeen värinä säilyi. Vaihdoin vielä alatukivarretkin koska taaimmat puslat alkoi olemaan huonot + yksi alapallo myös. Ei hävinnyt värinät silläkään. Tultiin siihen tulokseen että se keväällä vaihdettu oikea puoli uudestaan rikki. Ajettu remontin jälkeen vähän yli 8tkm.
Nyt päädyin tilaamaan Dreamsciencilta vahvistetut vetarit mitkä on 5mm pidemmät kun alkuperäiset. Pitäisi toimia paremmin madalletussa ja ei vakiossa autossa. Saa nähdä auttaako värinään. Kerkesihän se noin 2vko olla se vasen uusi paikallaan.
Oma alkoi keväällä täristämään pienellä vaihteella pintakaasulla kiihdyttäessä ja huomasin että oikealta vetarin sisempi kumi rikki ja mönjät pihalla. Vaihdoin tehdaskunnostetun tilalle koska alkuperäinen marmorilla olisi maksanut pitkälle yli tonnin. Vika hävisi.
Nyt hetken aikaa auto taas täristellyt ja omaan silmään ainakin tämä oikeapuoli oli ihan hyvän näköinen. Vasen taas ei. Kumi oli viittävaille rikki ja pituus suunnassa kun veteli klonksui jo aika pahasti. Ostin uuden vetoakselin (tehdaskunnostetun) koska olisi vasemmalle puolelle maksanut marmorilla yli 900€. No kappas vaihdon jälkeen värinä säilyi. Vaihdoin vielä alatukivarretkin koska taaimmat puslat alkoi olemaan huonot + yksi alapallo myös. Ei hävinnyt värinät silläkään. Tultiin siihen tulokseen että se keväällä vaihdettu oikea puoli uudestaan rikki. Ajettu remontin jälkeen vähän yli 8tkm.
Nyt päädyin tilaamaan Dreamsciencilta vahvistetut vetarit mitkä on 5mm pidemmät kun alkuperäiset. Pitäisi toimia paremmin madalletussa ja ei vakiossa autossa. Saa nähdä auttaako värinään. Kerkesihän se noin 2vko olla se vasen uusi paikallaan.
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Re: ST Mk2 Vetoakselit
St:n perus vaiva vetarit olleet
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 372
- Liittynyt: Ma Syyskuu 15. 23:23:19 2014
Re: ST Mk2 Vetoakselit
Mun ex vm06 ST tais olla poikkeus kun rullasi ongelmitta orkkisvetareilla ainakin siihen asti kun sen möin, jolloin mittarissa oli vähän vajaa 200tkm. Lisäksi oli viritetty 300hp viimeiset 160tkm Toki reagoin ajoissa ja vaihdatin ulompien nivelien suojakumit heti kun yksi repesi.
Focus RS mk2 Fiesta ST MP215
-
- Viestit: 1
- Liittynyt: Su Syyskuu 1. 8:10:33 2019
Re: ST Mk2 Vetoakselit
Onko tämä pelkästään ST:n vaiva vai koskeeko myös RS?
-
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 372
- Liittynyt: Ma Syyskuu 15. 23:23:19 2014
-
- Viestit: 53
- Liittynyt: Ke Lokakuu 22. 16:38:48 2008
Re: ST Mk2 Vetoakselit
Täälläkin STn kanssa ihmeissään, kun ilman vetarivaivoja menty. Mittariin pyörähtää kohta 180tkm. Tosin auto on usein nosturilla ja suojakumit tulee katottua joka kerta. Taitaa olla toinen kierros kumeja menossa.W1ltsu kirjoitti: ↑La Marraskuu 30. 14:54:21 2019Mun ex vm06 ST tais olla poikkeus kun rullasi ongelmitta orkkisvetareilla ainakin siihen asti kun sen möin, jolloin mittarissa oli vähän vajaa 200tkm. Lisäksi oli viritetty 300hp viimeiset 160tkm Toki reagoin ajoissa ja vaihdatin ulompien nivelien suojakumit heti kun yksi repesi.
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 3820
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
- Paikkakunta: Kaukasus
Re: ST Mk2 Vetoakselit
Ei niitä ns.vahvempia rata-akseleita ole kehuttu tuolla euroopassa.
Omassa kulkineessa kans vetoakselista meni molemminpuolin suojakumit jossain 100tkm jälkeen ja ne oli heti aika kaput.
Ostin marmoritiskiltä aikanaan vaihtoakselit ja ne on vieläkin pyörineet ehjänä. Mittarissa taitaa olla joku 176tkm tällä hetkellä.
Hirveen paljon tekee ohjattavuuteen, että on säädettävä alusta ja vahvemmat tukivarret/koiranluut ja vahvemmat vakaajat edessä ja takana.
Omassa kulkineessa kans vetoakselista meni molemminpuolin suojakumit jossain 100tkm jälkeen ja ne oli heti aika kaput.
Ostin marmoritiskiltä aikanaan vaihtoakselit ja ne on vieläkin pyörineet ehjänä. Mittarissa taitaa olla joku 176tkm tällä hetkellä.
Hirveen paljon tekee ohjattavuuteen, että on säädettävä alusta ja vahvemmat tukivarret/koiranluut ja vahvemmat vakaajat edessä ja takana.