lukoista ja käyntiäänessä kilinää

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

zce
Ylläpitäjä

lukoista ja käyntiäänessä kilinää

Viesti Kirjoittaja zce » Su Joulukuu 14. 16:26:21 2003

kun semmonen ongelma tullu eteen, lieko ilkivallasta vai jäätymisestä, kuskinpuoleinen lukko ei enää kunnolla aukea aukaisupuolelle kun kääntää. ongelma ilmeni ekojen pakkasten jälkeen, ja kun auto on ollut seisomassa yleisen kävelytien vieressä 3 pv ennen kuin ajoin sillä taas töihin. pelkääjän paikan lukko toimii loistavasti.
toinen ongelma, että autoni moottoritilassa kilisee kun joutokäyntikierrokset ovat alle 960. kun se nousee n. 1200k/min niin se loppuu. mikä siellä kilisee?

andyman
Viestit: 1344
Liittynyt: To Joulukuu 13. 13:40:16 2001
Paikkakunta: VRK

Viesti Kirjoittaja andyman » Su Joulukuu 14. 16:41:01 2003

Onkos sulla sellaiset pyöreät ne avaimet?Ainakin omassa mk5 escossa oli avain kulunut niin huonoksi että se ei toiminut kunnolla kuin apparin oveen.
Vaihdoin sen avaimen varaavaimeksi ja uudenkarhean avaimen käyttöön niin on toiminut.
====RS2K====

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Su Joulukuu 14. 16:42:56 2003

Kitisikö Laturi ??
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

zce
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja zce » Su Joulukuu 14. 16:57:01 2003

nokun kävin fordin huollossa kysymässä asiasta, katsoivat avainta ja sanoivat olevat ok. korjaus kuulemma maksaisi n.200€. ilkiäis tommosta korjaamaan.? keskuslukitus tuo kuulema ylimääräistä... :( lauturin hihna kiristetty viimehuollossa. vai liekö naiskuski :P huono fordille..

andyman
Viestit: 1344
Liittynyt: To Joulukuu 13. 13:40:16 2001
Paikkakunta: VRK

Viesti Kirjoittaja andyman » Su Joulukuu 14. 17:02:06 2003

Työnnät kunnolla jotain lukko oljyä sinne ja koitat rumpata sitä lukkoa,jos se siitä viellä vertyisi.Kannattaa koittaa silti jos sulla on varaavain paremassa kunnossa joko se vaikkuttaisi.
====RS2K====

zce
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja zce » Su Joulukuu 14. 17:28:36 2003

sitäkin on jo kokeiltu, mutta kokeilen avaimen vaihtoa! eikös tämmösessä -88 ollu jo venttiiilien välysten säätö hydraulisena joten nekään ei kai voi kilistä... vai liittyykö se ollenkaaan asiaan? :?:

kilpijoki
Viestit: 918
Liittynyt: To Marraskuu 14. 10:28:56 2002
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja kilpijoki » Su Joulukuu 14. 17:28:54 2003

Jos on semmoinen kuuskulmainen avain, niin ennemmin tai myöhemmin toi lukkojen uusiminen tulee ajankohtaiseksi. Edelliseen kulkineeseeni (mk6 esco) uusittiin lukot ja avaimet kun mittarissa oli 175 tuhatta. Käyttöavaimen vuotta aikaisemmin uusin, eikä sillä saanut kuin vuoden lisäaikaa. Ovat noi kuuskulmaiset avaimet oikein akilleen kantapää, ovet menee kyllä hienosti lukkoon, muttei pääse sisään.
jäsen # 315

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Su Joulukuu 14. 19:54:17 2003

Motometissa näkyi olevan lukkosarja 109€.Ei tietoa kellään mitä tuohon sisältyy ?Itsellä lukkojen vaihto tiedossa kohtapuolin.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

zce
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja zce » Su Joulukuu 14. 20:25:27 2003

joo semmonen kuusikulmainen avain.. lukkoja en haluaisi vaihtaa.. mittarissa vasta 120000km...

TiK
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja TiK » Su Joulukuu 14. 20:45:34 2003

kilpijoki kirjoitti:Jos on semmoinen kuuskulmainen avain, niin ennemmin tai myöhemmin toi lukkojen uusiminen tulee ajankohtaiseksi. Edelliseen kulkineeseeni (mk6 esco) uusittiin lukot ja avaimet kun mittarissa oli 175 tuhatta. Käyttöavaimen vuotta aikaisemmin uusin, eikä sillä saanut kuin vuoden lisäaikaa. Ovat noi kuuskulmaiset avaimet oikein akilleen kantapää, ovet menee kyllä hienosti lukkoon, muttei pääse sisään.

Tosiaan kannattaa noissa autoissa jossa on nämä uuden malliset lukot pitää huoli siitä että ei ole huono avain se pidentää lukkojen elinikää.

Ovet tosiaan menee aina hienosti lukkoon, eli jos joku ei vielä tiennyt niin kaikki fordin "kuusikulmaisella" lukolla varustetut autot saa lukkoon millä tahansa "kuusikulmaisella" avaimella

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Su Joulukuu 14. 20:53:50 2003

Irroita ovipahvi ja katso,
siellä on sellanen metallitikku joka tulee lukkopesästä ja menee sellaseen muovipalikkaan,
saattaa olla, että tuo muovipalikka on kulunut tai sitten metallitikku päässyt löystymään/irtoamaan siitä muovipalikasta...

Olipas taas hyvä selitys, kai tosta jotain selvää saa? :wink:

ps. aseöljyä kannattaa laittaa lukkoihin, se on parasta :)
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

vise
Viestit: 4
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 22:03:52 2002
Paikkakunta: Espoo/Lohja

Viesti Kirjoittaja vise » Su Joulukuu 14. 21:07:59 2003

zce kirjoitti:nokun kävin fordin huollossa kysymässä asiasta, katsoivat avainta ja sanoivat olevat ok. korjaus kuulemma maksaisi n.200€. ilkiäis tommosta korjaamaan.? keskuslukitus tuo kuulema ylimääräistä... :( lauturin hihna kiristetty viimehuollossa. vai liekö naiskuski :P huono fordille..
hmm, tuolla 200e:llahan saisi jo melkein hälyttimen kaukosäätöisellä keskuslukolla(jos asentaa ite ja jos autossa on jo keskuslukko valmiina), ja avainta ei enää tarvi!

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Su Joulukuu 14. 21:14:22 2003

zce kirjoitti:sitäkin on jo kokeiltu, mutta kokeilen avaimen vaihtoa! eikös tämmösessä -88 ollu jo venttiiilien välysten säätö hydraulisena joten nekään ei kai voi kilistä... vai liittyykö se ollenkaaan asiaan? :?:
Kuulematta paha sanoa, mutta: 1,3 on kent-pohjainen moottori (esco 86-90 mk4) ja ei ole hydraulisilla nostimilla vaan perinteisillä säädettävillä. Rakotulkki, schmeisselit kouraan ja hommiin.
Vaihteisto voi myös pitää "kilinänomaista" ääntä.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

zce
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja zce » Su Joulukuu 14. 21:19:51 2003

tossa on muuten vähän kuvaa mun eskosta jos jotain kiinnostaa! se on juuri vahattu ja (myllytetty 2 kk sitten... ):D
http://personal.inet.fi/perhe/gerbiilipesa/esco01.jpg
http://personal.inet.fi/perhe/gerbiilipesa/esco02.jpg

ps. hei vise, mitä siniselle pedollesi kuuluu=?

kilpijoki
Viestit: 918
Liittynyt: To Marraskuu 14. 10:28:56 2002
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja kilpijoki » Su Joulukuu 14. 21:23:47 2003

perusnätti escortti. Thumbs up.
jäsen # 315

zce
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja zce » Su Joulukuu 14. 22:26:54 2003

Osaisko joku vielä sanoa että mistä tuo kilinä tulee? vaidelaatikko kunnossa, ajettu 120t km, ja laturin hihna vaihdettu muistaakseni 108t km. (pitäiskö vaihtaa :???) ja kaikki muuten pitäis olla ok. ollut huollossa kun mittari näytti 119t km. ja muutenkin tuo moottori on niin pieni ja osaton että toinenki moottori mahtuis viel saman pellin alle... :)

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Su Joulukuu 14. 23:25:33 2003

Miten olisi se venttiilien säätö? Ei ainakaan haittaa vaikkei ääni sieltä tulisikaan :)
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

zce
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja zce » Su Joulukuu 14. 23:29:37 2003

kukas tai ketä semmosii tekee, hieman halvemalla, kun rahan puute vaivaa, niinku monia muitakin... :roll:

Zimi Da Guitara
Viestit: 2149
Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zimi Da Guitara » Su Joulukuu 14. 23:37:48 2003

Niinsiis onkose OHV vai CVH kone ?

Eikö sitä ääntä pysty paikallistamaan kun kuuntelee siellä pellin alla ??


Jos kilisee vain alhaisilla kierroksilla niin en usko että venttiilit tms. pitäis ääntä vaan joku esim. löystynyt ilman putsari joka pääsee heilumaan kun kone "elää"...siis pienillä kierroksilla kun kone käy niin sehän tuppaa heilumaan aika paljonkin...joskus.

client
Viestit: 33
Liittynyt: La Lokakuu 25. 15:57:26 2003

Viesti Kirjoittaja client » Ma Joulukuu 15. 0:00:08 2003

mulla oma cvh motti kilis nii perkeleesti ja kun nostin konepellin ylös huomasin sen olevan pakosarjan lämpöpelti, jonka toinen kiinnityspultti oli ruostunut läpi. Pääsi tärisemään vapaasti...

oli helppo korjata :D

RSmimmu
Viestit: 18
Liittynyt: Ke Huhtikuu 30. 9:33:54 2003

Re: lukoista ja käyntiäänessä kilinää

Viesti Kirjoittaja RSmimmu » Ti Joulukuu 16. 10:42:47 2003

zce kirjoitti:kun semmonen ongelma tullu eteen, lieko ilkivallasta vai jäätymisestä, kuskinpuoleinen lukko ei enää kunnolla aukea aukaisupuolelle kun kääntää.
Fordilla sellanen yhden oven lukkohässäkkä maksaa muistaakseni 30-40 ekee irtohiluina, eli pitää kasata itte. Se on aika hyvä ratkasu jos yks lukko paskana ja avaimet on ehjät, sarjottaa vaan sen avaimelle sopivaks. Toi hinta oli sille toiselle avaintyypille, ei kuuskulmalle.

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » Ti Joulukuu 16. 12:11:02 2003

kivitilalta asiaa kyselleenä mk3 fiestan lukkosarja oli noin 100e joten kannattanee vaihtaa koko sarja suosista. Itelläni saman kaltaisia ongelmia sen kuuskulma-avaimen kanssa, takaluukon lukon kanssa tosin. Ei meinaan oo kivaa, kun pitää sisäkautta ryömiä aina kun haluaa kontin auki. :wink:

Sähköinen avausmekanismi on jo asennusta vaille valmis :lol:

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » Ti Joulukuu 16. 12:46:21 2003

Aksu kirjoitti:Motometissa näkyi olevan lukkosarja 109€.Ei tietoa kellään mitä tuohon sisältyy ?Itsellä lukkojen vaihto tiedossa kohtapuolin.
Nyt ei ole visuaalista havaintoa asiasta, mutta _yleensä_ siihen kuuluu lukot kaikkiin oviin missä lukko löytyy+ pari avainta. Ja siis Motonetista löytyy vain Sierraan lukkosarjaa, sekin tilaustavaraa.
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

cossu65
Viestit: 122
Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 21:16:32 2002
Paikkakunta: Villähde/Nastola

Viesti Kirjoittaja cossu65 » Ti Joulukuu 16. 19:16:44 2003

olettaisin että autossa on keskuslukitus ? kannataa katsoa sen yksikön liuku systeemi. mun autossa oli molemmat lukot umpi jumissa ja lukkopesissä ei ollu mitään vikaa. ei muuta kuin lukot ja ovi mekanismi irti pesee liuottimella puhtaaksi ja aseöljyä perään. keskuslukko mekanismi irti ja auki jos saa, sisälle synteettistä vaseliini sprayta sekä liukumeanismiin aseöljyä työläs homma mutta kannattaa toimii omassa kuin uudet lukot, ja eikä tule kalliiksi.
FORD ESCORT COSWORTH -93 ,Ford Transit -05

cossuton
Viestit: 2335
Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja cossuton » Ke Joulukuu 17. 23:10:34 2003

vastaan ukon nimimerkillä, jäsen kun en ole... :( täytynee tehä tämmönen lukon rasvaushomma... lähteekö ovipahvit helpolla?
T: ZCE
Jäsen #292

VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19

cossu65
Viestit: 122
Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 21:16:32 2002
Paikkakunta: Villähde/Nastola

Viesti Kirjoittaja cossu65 » Su Joulukuu 21. 19:24:20 2003

joo kun vaan varovasti vetää kun siellä on todennäkösesti sellanen elastinen kitti reunoissa. Sitten on ne suojamuovit jotka joutuu vähän rikkomaan kannataa teipata ne ilmastointi tepillä.
FORD ESCORT COSWORTH -93 ,Ford Transit -05

arde
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja arde » Su Joulukuu 21. 21:03:58 2003

cossu65 kirjoitti:olettaisin että autossa on keskuslukitus ? kannataa katsoa sen yksikön liuku systeemi. mun autossa oli molemmat lukot umpi jumissa ja lukkopesissä ei ollu mitään vikaa. ei muuta kuin lukot ja ovi mekanismi irti pesee liuottimella puhtaaksi ja aseöljyä perään. keskuslukko mekanismi irti ja auki jos saa, sisälle synteettistä vaseliini sprayta sekä liukumeanismiin aseöljyä työläs homma mutta kannattaa toimii omassa kuin uudet lukot, ja eikä tule kalliiksi.
No tästähän löyty vastaus omaan ongelmaan. Kiitoksia!
Tosin tämä projeksi saa jäädä kun tuolla ulkona pakkasilla jaksa alkaa säätää. Pakko vain kestää kunnes kesä taas tulee.....

Vastaa Viestiin