CVH:n nokkahihnasta
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
CVH:n nokkahihnasta
Ostin joku aika sitten talviautoksi -88 Orion 1.6i:n, joka on siis moottoriltaan käsittääkseni sama kuin Escortin XR3i:n. Tarkistin sitten luonnollisesti kotiin päästyäni nokkahihnan kunnon, niin se oli järkytyksekseni todella löysällä. Muuten se näytti ihan terveeltä (20 000 km edellisestä vaihdosta). Kun sitä painoi pitkältä sivulta, niin painui ja heilui reilusti.
Haynesin suomalainen korjauskäsikirja käskee viemään auton lopulliseen säätöön Fordille, mutta se ei ole nyt vaihtoehto. Opuksessa käsketään säätämään kiristinrulla siten, että pitkältä sivulta hihnaa peukalolla ja etusormella käännettäessä sen pitää taipua 90 astetta.
Osaako joku sanoa milloin se on oikealla kireydellä ja onko oikeaan säätöön olemassa jotain kotikonsteja?
Haynesin suomalainen korjauskäsikirja käskee viemään auton lopulliseen säätöön Fordille, mutta se ei ole nyt vaihtoehto. Opuksessa käsketään säätämään kiristinrulla siten, että pitkältä sivulta hihnaa peukalolla ja etusormella käännettäessä sen pitää taipua 90 astetta.
Osaako joku sanoa milloin se on oikealla kireydellä ja onko oikeaan säätöön olemassa jotain kotikonsteja?
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Re: CVH:n nokkahihnasta
Siinähän se on. Muistaa vaan vetää väljät pikku nykäisyllä sille "pitkälle sivulle" ja sitten ohjeen mukaan.Sine kirjoitti:Opuksessa käsketään säätämään kiristinrulla siten, että pitkältä sivulta hihnaa peukalolla ja etusormella käännettäessä sen pitää taipua 90 astetta.
Osaako joku sanoa milloin se on oikealla kireydellä ja onko oikeaan säätöön olemassa jotain kotikonsteja?
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 173
- Liittynyt: To Huhtikuu 3. 14:42:27 2003
- Paikkakunta: Jyväskylä