Nyt paukkuu.

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Nyt paukkuu.

Viesti Kirjoittaja KtK » To Helmikuu 19. 14:46:43 2004

Sain tossa viikonloppuna uuden kannen ,imusarjan ,coolerin ym hilppeet paikalleen ja auto käy kuin kello. Tuntuu olevan kulkupuoli parantunut,pienen testauksen jälkeen.

Tänään kävin motarilla hiukan kiihdyttelemässä ja vaihtaessa paukautti pakoputki miehekkäästi. En ehtinyt seoksia kunnolla seuraamaan ,mutta eikös ne laihalla ole kun paukuttaa. Kärkiväli on about 0.6 platinoilla.

Dynoon vien auton tossa keväämmällä ,mutta näköjään mullakin tuli toi paukutus ongelma heti kun rupeaa olemaan hauskaa kiihdytellä :lol:

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » To Maaliskuu 4. 15:09:05 2004

Se saattaa johtua myös siitä, että menee kakkua paljon. Onkos kaasarivehjas?? Yleensä jos menee laihalle, niin vedon aikana paukuttaa.
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » To Maaliskuu 4. 17:35:17 2004

Cossu on kyseessä ja säätöön menee just pian.
Koneeseen tehtyjen muutosten vaikutuksesta ahdot nousee selvästi alempaa ja 0.2-0.3Bar korkeammalle kuin ennen ,ollen nyt 1.3Bar. Nostin bensapainetta ja rikastin seosta hiukan ,niin paukuttelu loppui.

Aika paljon vaikuttaa kannen kevyt porttaus ,4wd cooleri ja kiillotettu /sovitettu 4wd imusatsi painekoteloineen moottorin toimintaan.
Tän hetkinen lastu ei tunnu olevan vain tähän pakettiin oikein hyvä,täytyypi hommata joku hyväksi todettu vihreiden lastu.
Tää on KHR motorssin lastu ja on alakierroksilla liian laihalle säädetty ,tulee nykimistä pintakaasulla ajettaessa ,vaikka bensapainetta on nostettu ja seosta rikastettu. Ennen muutosta toimi paremmin ja ei nykinyt. Dynoäijä sanoi edelliskeväänä jo ,että on aika laihalla osakaasulla alempana ja kyselikin ,että oireileeko jotenkin ,muttei oireillut.
Nyt hengittää ilmeisesti kone paremmin ja on liian laihalla pintakaasuajossa.

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Pe Maaliskuu 5. 21:05:03 2004

Sain bensapainemittarin asennettua tänään ja oli turhan pienet paineet ,vaikka oli korvakuulolta 2 vuotta sitten dynossa ja viime viikolla nostettu paineita.
Oli täysin vakiot paineet 3.0 ja 3.5 bar alipaine irrotettuna. Nostin paineen 3.4 Bar alipaine kiinni ja rupes toimimaan kunnolla. Pienen testiajon perusteella tehoja tuli rutkasti lisää ja mittarin mukaan ei mene laihalle ,seosmittarin seuraaminen on vain hiukan hankalaa ,kun antaa täyttä hanaa motarilla. Tuntuu et auto oikein keulii kiihdytettäessä :P Vakio bensanpaineet tuntui vanhalla kokoonpanolla riittävän mainiosti ,mutta nyt ei alkuunkaan.

Se vaan ihmetyttää ,miksi bensanpaineet ovat olleet vakiona alle 3.0 bar ja pari kertaa Korvakuulolta lisättynäkin vasta vakiot :?:
Viimeksi muokannut KtK, Pe Maaliskuu 5. 22:55:52 2004. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Pe Maaliskuu 5. 22:49:29 2004

Vakiopaine on 2,8-3,2 ilman alipainetta kuten ko. paine aina ilmoitetaan.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Pe Maaliskuu 5. 22:55:34 2004

Mitenkähän bensanpaineet säädetään korvakuulolta?
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Pe Maaliskuu 5. 23:00:33 2004

Niin ja miksi cossuihin ymm autoihin vaihdetaan -31 kello ja nylonjetit ,kun vakiollakin nousee ja pysyy ainakin 1.3 bar. Enempää en ole viitsinyt kokeilla. Nylonjetit on vakiot ,ei niitä tarttee mitenkään muuttaa. Ilmeisesti -31 kello ja nylonjetit on vain lastunmyyjien keino rahastaa löysät rahat pois kuleksimasta.

Siipicossu kirjoitti:
Mitenkähän bensanpaineet säädetään korvakuulolta?

No jos korvakuulolta säätö ei kuulosta(tai siis näytä monitorin ruudulla) hyvältä ,niin ilman painemittaria sitten, juu nou :roll:

L@RE
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja L@RE » Pe Maaliskuu 5. 23:06:28 2004

Onhan sitä sun paineensäädintä myös voineet edelliset omistajat ruuvata
ns korvakuulolta jolloin paineet menneet päin peetä (kierrelty ruuvia suuntaan jos toiseen).

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Pe Maaliskuu 5. 23:16:56 2004

Sinettikorkki avattiin silloin dynosäädön yhteydessä pari vuotta sitten eka kerran ja painetta lisättiin,et soppaa tuli sen verran lisää ,että seokset oli ok 0.9-1.0Bar ahdoilla. Ilmeisesti bensapumppu on hiukan hiipunut 15 vuoden urakan jälkeen.

L@RE
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja L@RE » La Maaliskuu 6. 0:08:59 2004

...tai suodatin tukkeentunut...

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » La Maaliskuu 6. 15:06:38 2004

L@RE kirjoitti:...tai suodatin tukkeentunut...
Se on vaihdettu.

Vastaa Viestiin