2.0 ohc puristukset

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

2.0 ohc puristukset

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Ti Maaliskuu 16. 19:05:33 2004

Paljonko ne puristukset piti olla..?
Mulla näyttää 6bar/cm3 ja ohjekirja sanoo että vähintään 10baria pitäs löytyä...
Koneessa on jyrkkä nokka,olisiko mahdollista että olisi vanha turbokone..? :?:
Tehoja on perstuntumalla hyvinkin se 100kaakkia mutta nuo puristukset jäi nyt vähän kaivelemaan... :!:
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ti Maaliskuu 16. 19:20:46 2004

Kyllä puristuspaine pitäisi olla kuitenkin korkeampi kuin 6 bar. Oli nokka mikä vaan. Jostain vuotaa (kantaako venttiili vai vuotaako)
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Ti Maaliskuu 16. 19:46:22 2004

Epäilyttää vähän että ajoitusta olisi menty siirtelemään.... :?
Kun kuitenkin kaikista pytyistä tuli ~6baria,eikä syö öljyä... :?

Tämäpä olikin jännä arvoitus,odotin jotain 14-15baria kun koneesta lähtee aikalailla löylyä...
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

L@RE
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja L@RE » Ti Maaliskuu 16. 19:52:05 2004

Näyttääköhän se mittari oikein?

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Ti Maaliskuu 16. 19:54:42 2004

L@RE kirjoitti:Näyttääköhän se mittari oikein?
En tiedä kun ei ollut oma mittari...kyllähän tuo lainaaja meinas että ehjiä ovat... :?
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja razorass » Ti Maaliskuu 16. 20:00:06 2004

Nokka vaikuttaa puristuspaineeseen paljon, jos esim vakio rutulle laitetaan 300 asteinen kipukeppi tippuu mitattava puristuspaine heti. Mutta jos siellä todella on 6bar painetta starttinopeudella niin sitten on joko mittarissa tai koneessa jotain pahasti vialla.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Ti Maaliskuu 16. 20:08:31 2004

OK,kerrataanpa vielä mittauksen ABC,että ollaan varmasti tehty kaikki oikein...
-Kaikki tulpat irti
-puolan johto irti(tai heräte off)
-yks kerrallaan mitataan startti nopeudella

Vai pitäisikö kaasu painaa pohjaan jotta läpät aukeaa ja ilma pääsee kiertämään helpommin?
Kun oppikirjassa sanotaan että läpät auki ja imu pois...
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

Sierraxr4x4
Viestit: 275
Liittynyt: To Marraskuu 28. 13:34:33 2002
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Sierraxr4x4 » Ti Maaliskuu 16. 20:13:44 2004

kaasu pohjassa!
sierra xr4x4
escort mk1

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Ti Maaliskuu 16. 20:19:02 2004

NONIIN PRKL! :x
Kyllähän mua ihmetyttikin kun se mittarin lainaaja sano et "EI sitä kaasua tarvi painaa" voi jumalauta..............................
Pittää taas irrotella tulpat ja lainata sitä mittaria...
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Ti Maaliskuu 16. 21:39:54 2004

Nooh,tämmösiä nää amatöörin autohommat on... :roll:
Lisäksi sain kuulla että mittarin letkussa on halkeama...
Uusi mittari kehiin ja lusikka lattiaan niin eiköhän sieltä ala tulla ~10barin tuloksia... :P
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ke Maaliskuu 17. 0:14:09 2004

Jeps. Kaasupohjassa tulee oikeet tulokset, muutenhan ne riippus aina tyhjäkäynnin säädöistä.
Jäsen #606

Zimi Da Guitara
Viestit: 2149
Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zimi Da Guitara » Ke Maaliskuu 17. 0:23:41 2004

Ja sitten seuraavalla kerralla kun mittaat, niin tee se jokaiselle vähintään kaksi kertaa. Esim. 1-2-3-4 ja taas 1-2-3-4. Voi meinaan tulokset muuttua reilusti.

Kuuden baarin puristukset on jo aika heikot, todennäköisesti sen halkeaman takia olivat nuinkin alhaiset.

Oletan että on kaasari vehje ? Jos on ruiskuvehje, niin ecusta piuhat irti mittauksien ajaksi.
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Ke Maaliskuu 17. 9:40:26 2004

Zimi Da Guitara kirjoitti:Ja sitten seuraavalla kerralla kun mittaat, niin tee se jokaiselle vähintään kaksi kertaa. Esim. 1-2-3-4 ja taas 1-2-3-4. Voi meinaan tulokset muuttua reilusti.

Kuuden baarin puristukset on jo aika heikot, todennäköisesti sen halkeaman takia olivat nuinkin alhaiset.

Oletan että on kaasari vehje ? Jos on ruiskuvehje, niin ecusta piuhat irti mittauksien ajaksi.
Kaasari laitoshan se...kyllähän mulle tuli hätä ku 6baria näytti,samontein meinasin kaatopaikalle kuskata.. :lol:
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

Vastaa Viestiin