Potilas on XR4x4 vuosimallia -85
Tähän mennessä tapahtunutta: Nelikon jakolaatikko alkaa pitämään meteliä ja vuotamaan öljyä, stefan vaihto lopettaa öljynvuotamisen, mutta mekkala jatkuu. Kuluu hieman aikaa ja startti hajoaa. Startin sisuskalut alkavat kaikin puolin olla loppuunkalutut. Kaksi varaosaliikettä ja virallinen Ford-liike myyvät 'eioota' korvaavaa osaa kysyttäessä. Varaosahaku kertoo, että yhdessä Rovaniemeläisessä purkaamossa saattaisi moinen maata hyllyllä. Vastausta kyselyyn ei kuulu eikä puhelimenkaan sointi tunnu kantautuvan henkilökunnan korviin.
Voorttimies alkaa hajoamaan hiljakseen, sillä vaihdelaatikon synkroissa on myös toivomisen varaa.
Mielessä kaihertaa hieman MT75-laatikon sekä muiden tarvittavien osien vaihtaminen vanhan type9-laatikon tilalle
Plussat swapissa lienee olisivat:
+vahvempi laatikko
+jakolaatikko remontin välttäminen (tässä tapauksessa)
+Yleensäkin jämäkämmän oloinen laatikko
+startin huomattavasti parempi saatavuus (tai no, yleensäkin että niitä saa)
miinukset:
-myös kardaani(e)n vaihtoon meno
-enemmän purkua
-netti kertoo MT75:den kunnostuksen olevan hintavampaa kuin Type9:n
-jos katsastusinssi huomaa, niin prosenttien menetys
-käytetyn laatikon kuntoa ei voi tietää
-tarvittavien hilujen hankintaan menisi enemmän rahaa
Kysymys kuuluukin, mitä te arvoisat klubilaiset tekisitte tällaisessa tilanteessa, alkaisitte ehostamaan nykyistä laatikkoa ja starttia vai hankkisitte MT75-paketin ja laittaisitte sen paikoilleen?
Niin tosiaan, hyväkuntoista Type9-nelikkolaatikkoon sopivaa starttia tai sitten MT75-pakettia sopii tarjota
Apua päätöksiin nelikon suhteen
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 272
- Liittynyt: To Tammikuu 8. 22:07:37 2004
- Paikkakunta: Helsinki