Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
-sami-
- Viestit: 74
- Liittynyt: Ma Heinäkuu 15. 20:33:59 2002
Viesti
Kirjoittaja -sami- » Ti Kesäkuu 1. 0:37:29 2004
Tuli tossa semmonen hassu ajatus, että pystyiskö toteuttamaan sellaisen idean että olis pakopesä joka muuttaa tilavuuttaan, elikkä olis suht pieni lähdössä ja sitten kun vedättää niin tilavuus kasvais ja löytyis enemmän potkua/olis enemmän hyötyä.
Nopeasti ajatellen niin siinä vois olla jonkunlainen jousi/mäntä sydeemi.
Onko mahdollista?
Ehdotuksia/ideoita tai jotain?

-
Hectori
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Hectori » Ti Kesäkuu 1. 0:44:28 2004
ideana kuulostaa pirun mielenkiintoiselta. odotetaan turbospesialistien ajatuksia.
-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Viesti
Kirjoittaja jjs » Ti Kesäkuu 1. 0:51:20 2004
tehty jo
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
Zimi Da Guitara
- Viestit: 2149
- Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Zimi Da Guitara » Ti Kesäkuu 1. 1:47:39 2004
Niin oliko ne "muuttuvasiipisiä" vai mitä...
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *
-
XR5T
- Viestit: 25
- Liittynyt: Pe Marraskuu 29. 15:18:38 2002
Viesti
Kirjoittaja XR5T » Ti Kesäkuu 1. 2:35:35 2004
joo mutta pelaa ja kestää vain nakuttavassa moottorissa

-
Tähtisilmä
- Viestit: 436
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 12:38:32 2003
- Paikkakunta: Pohjois Savo
Viesti
Kirjoittaja Tähtisilmä » Ti Kesäkuu 1. 8:42:09 2004
XR5T kirjoitti:joo mutta pelaa ja kestää vain nakuttavassa moottorissa

eikä kestä oikein niissäkään...niissä on ollut pirun paljon ongelmia, varsinkin Garreteissa.
S a a b & F o r d
-
vellu1
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja vellu1 » Ti Kesäkuu 1. 10:03:15 2004
"juuttuvasiipisiä"....
-
jive
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja jive » Ti Kesäkuu 1. 11:09:35 2004
paitti että nimensä mukaisesti vain siipien kohtauskulma muuttuu eli määrä/paine suhdetta muutetaan ja ohivirtausta sallitaan enempi. Kompressorikotelon geometria ei käsittääkseni noissa muutu mihinkään.
-
Tähtisilmä
- Viestit: 436
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 12:38:32 2003
- Paikkakunta: Pohjois Savo
Viesti
Kirjoittaja Tähtisilmä » Ti Kesäkuu 1. 21:26:56 2004
jive kirjoitti: Kompressorikotelon geometria ei käsittääkseni noissa muutu mihinkään.
juuri näin.
S a a b & F o r d
-
jive
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja jive » Ke Kesäkuu 2. 11:35:02 2004
muuttuvaa kompressorikoteloa ei liene mahdollista toteuttaa järjellisellä hinnalla sentrifugaali ahtimena. G -tyypin ahdin saattaisi olla parempi aihio.