OHC vs. KENT vs. CVH
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 99
- Liittynyt: Pe Elokuu 30. 18:48:59 2002
- Viesti:
OHC vs. KENT vs. CVH
Mikähän näistä olis teoriassa/käytännössä paras kone vääränmerkkiseen kilpurinkoriin asennettavaksi ,siis lähinnä että mistä saa helpoiten tehoa irti ,mikä kevein mikä painavai mikä kestävin ja sellasta.
Tässä omia oletuksia.
kentti on aika kompaktin kokonen ja siihen on löytyy halpaa käytettyä viri osaa ja kevyempi kun OHC
OHC:n kansi virtaa paremmin kuin kentin totta vai tarua?
CVH:sta ei ole oikein kokemusta mutta puolipallo palotilahan on ainakin teoriassa bueno.
Pistäkääs mielipiteitä!
Tässä omia oletuksia.
kentti on aika kompaktin kokonen ja siihen on löytyy halpaa käytettyä viri osaa ja kevyempi kun OHC
OHC:n kansi virtaa paremmin kuin kentin totta vai tarua?
CVH:sta ei ole oikein kokemusta mutta puolipallo palotilahan on ainakin teoriassa bueno.
Pistäkääs mielipiteitä!
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Eiköhän OHC:hen oli parhaiten palikkaa
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
-
- Viestit: 99
- Liittynyt: Pe Elokuu 30. 18:48:59 2002
- Viesti:
-
- Viestit: 830
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 13:33:14 2003
- Paikkakunta: Joensuu
Asiasta sen enempää tietämättä sanoisin, että Suomessa ei noita cvh:ita oikein kilpakäyttöön viritetä, englannissa sitä tunnutaan tekevän. Jos lontoota pystyt lukemaan niin tuolta löytyy tietoa:
http://www.pumaracing.co.uk/cvh.htm
Tuon mukaan cvh:n etu taitaa olla ilmeisesti joukon kevein paino. CVH33 nokan, tuplakaasareitten ja kunnolla tehdyn kannen porttauksen jälkeen tuon sivun mukaan tehoa tulisi vauhtipyörältä noin 135hp. Tämä nimenomaan puolipallo palotiloilla, 86-> kaasarivehkeissä ei ole enää puolipallo palotilat.
http://www.pumaracing.co.uk/cvh.htm
Tuon mukaan cvh:n etu taitaa olla ilmeisesti joukon kevein paino. CVH33 nokan, tuplakaasareitten ja kunnolla tehdyn kannen porttauksen jälkeen tuon sivun mukaan tehoa tulisi vauhtipyörältä noin 135hp. Tämä nimenomaan puolipallo palotiloilla, 86-> kaasarivehkeissä ei ole enää puolipallo palotilat.
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Lähes kaikki virittäjät sanovat sitä kaasari CVH:n kantta paremmaksi kuin sitä puolipallo kantta JOS kansi tehdään kunnolla loppuun saakka. Vakiona puolipallokansi on kyllä parempi. CVH:stä jos tehoa haluaa vaparina, niin kiinteät nostajat pitää laittaa ja kierroksia otetaan sitten riittävästi.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 1322
- Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
- Paikkakunta: Tampere
Oma CVH 1.6(puolipallomalli) on penkitetty ensin 145 ja kansisepän parannusten jälkeen 148 hv-moottoritehona,1.3 männät ja M.Virtasen tekemä nokka+40mm webereillä.Max teho tulee n.7200(aik.6200) ja vääntö n.6200(aik.5200),pyörii tonne 8000 asti(ennen 7200).Varsin vääntävän koneen siitä saa,pilasin vaan väännön pakoputken muutoksella(laski 180nm->150nm).Nyt syksyllä muutan takaisin vanhaan malliin.Kansiseppä totesi kanavan mallista että 170 hv on maksimi,kaasarit ahdistaa nyt.Yksi ongelma on liian iso pakopuoli,1.3 kannessa on pienempi kanava josta saanee virtavamman muotoiltua.Kiinteät nostajat vaatii,ja mielellään rullakeinut(löytyy nykyään moposportista
).
Tuttu jolta sain idean rakentaa CVH:n omisti aiemmin 1.3 SS-ratafiestan juuri CVH:lla,tehot oli 148 hv(pyöri 8500).Väittävät että 1.3 isku-poraussuhde on otollisin kisakoneeseen

Tuttu jolta sain idean rakentaa CVH:n omisti aiemmin 1.3 SS-ratafiestan juuri CVH:lla,tehot oli 148 hv(pyöri 8500).Väittävät että 1.3 isku-poraussuhde on otollisin kisakoneeseen

Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
-
- Viestit: 1699
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
- Paikkakunta: Muikkukukko #496
Ohc ja kenttiläinen halvempia rakentaa. Osaava kansiseppä tekee kyllä kentin kannestakin ihan hyvän ja oma kokemus on että kentin alakertaa ei saa rikki kun unohtamalla öljyt koneesta! Ohc on tosiaan joukon painavin mylly. Osia saa kaikkiin noista varmasti aivan riittävästi, mutta kallein taitaa olla cvh juuri nostajiensa takia? Itse miettisin tuota peugeotin alumiini konetta. Vaaranmaan Mikalla ainakin toimi todella nätisti ja oli siinä tehoakin aivan tarpeeks! Veljen X 1/9 Fiiatissa oli golffin 8 venttiilinen ja siitä jarrutettiin Karalan penkissä tasan 180 hv koneesta (45mm dellortoilla). On kone muuten myynnissä. 

Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
-
- Viestit: 1322
- Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
- Paikkakunta: Tampere
Kaverini teki kannen tohon Vaaranmaan pösömoottoriin,on tosi hyvä aihio.Sanoi että yksi parhaista 8-venaisista 1.6koneista suomessa.CVH:n nostajista on puhuttu täällä palstalla aiemminkin,voi tehdä hydraylinostajista itsekkin palasäätöiset.Hieman näpertelyä vaatii ja saabin säätöpaloja
-itseä on hieman alkanut kiinnostaa myös Zetekki,1.25:sta saisi varmaan kohtuullisen koneen sprintin alle 1300-luokkaan
,1600-luokassa kun joutuu ajamaan 225hv corollia vastaan 
-ja foortista ei luovuta-

-itseä on hieman alkanut kiinnostaa myös Zetekki,1.25:sta saisi varmaan kohtuullisen koneen sprintin alle 1300-luokkaan


-ja foortista ei luovuta-
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
Mitäs tuo cvh painaa? Ohc:llä ja kentillä painoeroa oli muistaakseni huimat 7kg, että se siitä edusta.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
-
- Viestit: 1321
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
- Paikkakunta: Lapua
- Viesti:
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
-
- Ylläpitäjä
totta, mutta oon miettiny ni se on varmaan sillai että kentissä paino on koneen alapuolella kun OHC:ssä taitaa olla painopiste ylempänä?!?ohc kirjoitti:Aivan, monesti kuulee puhuttavan kuinka kevyt kentin kone on ohc:hen verrattuna, mutta kokeilkaapa punnita ko. koneetJallu kirjoitti:Mitäs tuo cvh painaa? Ohc:llä ja kentillä painoeroa oli muistaakseni huimat 7kg, että se siitä edusta.
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
Samassa katiskassa se paino silti onFordEscort kirjoitti:totta, mutta oon miettiny ni se on varmaan sillai että kentissä paino on koneen alapuolella kun OHC:ssä taitaa olla painopiste ylempänä?!?ohc kirjoitti:Aivan, monesti kuulee puhuttavan kuinka kevyt kentin kone on ohc:hen verrattuna, mutta kokeilkaapa punnita ko. koneetJallu kirjoitti:Mitäs tuo cvh painaa? Ohc:llä ja kentillä painoeroa oli muistaakseni huimat 7kg, että se siitä edusta.

Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
Ford Ka

Fun is not a straight line
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 1322
- Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
- Paikkakunta: Tampere
Tiedän yhden kisakoneen tehdyn 1.4:sta poraamalla ja iskua pidentämällä,tulee 1550cc kone.JesseT kirjoitti:Tai sitten 1.4 (tai 1.3 jos onnistuu) kampiakseli 1.6 lohkossa ja poraa sen takaisin sääntöjen sallimaan 1.6 litraan.northwest kirjoitti:Väittävät että 1.3 isku-poraussuhde on otollisin kisakoneeseen
-Ei kuitenkaan ollut parempi kuin normaali 1.6-
Noissa jenkkikoneissahan on kuulemma rullakeinutkin vakiona ainakin osassa

Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.