2.9V6 12V Efi venttiilinsäätö

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Corleone
Viestit: 528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 1:26:23 2001
Paikkakunta: Lpr
Viesti:

2.9V6 12V Efi venttiilinsäätö

Viesti Kirjoittaja Corleone » Ma Heinäkuu 19. 14:13:00 2004

Eli 91 mallinen riesa, kyseinen kone ja hydrauliset nostajat...

Keinuissa kuitenkin on säätöruuvit jotenka mitenkäs paljon niitä pitäisi kiristellä? Ooppeli tyyliin löysät pois ja kierros päälle vai?
Mondeo 2.2 Tdci Titanium Wagon -05
Mitsu Pajero 3.2 DID
Escort mk4 RWD 2.9 24V Cosworth tic kilpuri projekti
Jäsen 338

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ma Heinäkuu 19. 22:56:32 2004

soitin hernesaareen tekniseen neuvontaan ja kuukauden aikana en saanut järkevää vastausta tohon kysymykseen.
lopulta tyttö sanoi että he eivät tiedä vastausta.
....sitten päätin liittyä klubiin....ja vieläkään en tiedä.
vin katsoa sulle keskiarvo mitan tallissa olevista koneista.
keinusta ruuvin päähän siis.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

ylimark
Viestit: 920
Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja ylimark » Ti Heinäkuu 20. 6:42:10 2004

Mulla on Sierra V6 korjauskäsikirja, mutta se on 80km päässä tallilla. Voin katsoa, löytyisikö siitä vinkkiä venttiilinsäätöön. Mutta jos viikon sisällä ei mitään kuulu, pistäkää vaikka privaa muistutukseks... ;)
Sierra RS Cosworth -86
Cossu 4x4 x2
#654

Corleone
Viestit: 528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 1:26:23 2001
Paikkakunta: Lpr
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Corleone » Ti Heinäkuu 20. 11:46:14 2004

Tuollainen lontoonkielinen kirja meidänkin tallissa pyörii mutta itse en siitä vastausta löytänyt. Mekaanisiin nostajiin välykset kyllä löytyvät mutta hydraulisten asennuksesta ei juuri tietoa ollut.

Voi tietysti olla että silmissä karsasti tai kielimuuri oli liian iso... :roll:
Mondeo 2.2 Tdci Titanium Wagon -05
Mitsu Pajero 3.2 DID
Escort mk4 RWD 2.9 24V Cosworth tic kilpuri projekti
Jäsen 338

capri2
Viestit: 49
Liittynyt: Ke Helmikuu 13. 8:24:00 2002
Paikkakunta: Myrskylä

Viesti Kirjoittaja capri2 » Ke Heinäkuu 21. 7:39:15 2004

Ensiksi välys nollaan, sen jälkeen puolitoista kierrosta kiinni. Pitäisi nostajan puristua pari milliä. Jos muutaman minuutin päästä vielä rallattaa, niin säätö uusiksi... Haynesin opuksesta...
Itsellä ei noita onkelmia, kun tuli nokkasarjassa kovat nostajat..

Vastaa Viestiin