Ruiskun johtosarja + sytkänvahvistin

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Henkku007
Ylläpitäjä

Ruiskun johtosarja + sytkänvahvistin

Viesti Kirjoittaja Henkku007 » Su Elokuu 15. 0:12:47 2004

Elikkäs, olen asentamassa sierra sedaniini ruiskua, minulla on ruisku+boxi+johtosarja, mutta johtosarjassa ei ole liitintä ollenkaan virranjakajalle, eikä katkenneita/katkaistuja piuhoja ole missään. Minulta puuttuu siis sytkänvahvistin. Sitten motonettiä selaillessani huomasin seuraavan asian:

OHJAUSYKSIKÖT/MODULIT FORD SIERRA
2,0i OHC 85--87 (6 liitintä päässä/3 sivulla). . . . . . . 10-8042 29.90 ???
1,6i/2,0i OHC 87--89 (6 liitintä päässä). . . . . . . . . . 10-8040 34.90 ???

Eli vanhanmallin vahvistimessa on 3liitintä enemmän, eli juuri sen verran mitä tuohon minun pieneen bochiini menisi :)

Eli meneekö vanhassa johtosarjassa jakajalle piuhat sytkänvahvistimen kautta, kun tuossa omassa sarjassani ei ainakaan ole liitintä erikseen jakajalle...

Tässä on kuva boksistani jos siitä on jotain apua, yritin googlettaa sarjanumerolla tuloksetta.

http://web.ex.fi/~henkku/sarjanumero.jpg

Kiitos!

sierra friikki
CRSC jäsen 2015

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Su Elokuu 15. 9:26:13 2004

jos sulla on yksi leveä liitin (fordin oma) niin tarvit ison jakajan.
jos sulla on kaks liitintä (valmistaja amp ,bosch) kolme napainen ja toinen isompi ), sulle käy pikku jakaja ja tarvit lokasuojaan tulevan vahvarin.
mut muistelisin sun kuvista että sulla oli vahvari kuvan taustalla vai oliko se vanhasta järjestelmästä siellä hämäämässä.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Henkku007
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Henkku007 » Su Elokuu 15. 12:57:05 2004

Tossa on vain yksi liitin, 6napainen... Niissä vanhoissa kuvissa oli vahvistin, joka oli hommattu erikseen koska oli luultu että siihen pitää laittaa vahvistin... Vahvistinkin oli väärä... Eli niiden vanhojen kuvien vahvistimesta ei tarvitse välittää.

Eli tossa on vain yksi 6napainen liitin, eli tarviinko sen ison jakajan?

meen kohta ottamaan videokuvaa/kuvia.

EDIT:

Jeps, eli otin videoo+kuvia. Liittimessä on fordin logo, eli meneekö tuohon sitten se iso jakaja?

Tässä kuvat+video:

http://web.ex.fi/~henkku/liitin%20001.jpg
http://web.ex.fi/~henkku/liitin%20002.jpg

http://web.ex.fi/~henkku/liitin.avi (10.8mt)

Kuvissa liitin näyttää hyper-paskaselta, mutta ei sitä ole, pientä likaa pinnassa muttakun ottaa makro kuvan ja kamera ihan kiinni liittimessä niin näyttää joltain paskaplaneetalta :D

sierra friikki
CRSC jäsen 2015

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Su Elokuu 15. 14:29:16 2004

iso jakaja tarvitaan

Henkku007
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Henkku007 » Su Elokuu 15. 14:58:03 2004

Kiitos!

MikkoT

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Su Elokuu 15. 23:32:00 2004

No sitä minäkin, että vähän on oudon näköinen toi sytkäboksi niissä ekoissa kuvissa, kun en ollut koskaan tollasta nähnyt :shock: .
Seuraavan kerran jätä noi ylim. osien kuvat pois niin säästät monet auttajat turhilta valvotuilta öiltä :wink:

Henkku007
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Henkku007 » Su Elokuu 15. 23:51:20 2004

MikkoT, luultiin että vahvistin kuuluu tuohon, se oli kiinni tossa noin kun sen ostin :)

Sitten kattelin johtosarja ja ihmettelin että mihin vittuun se jakajan piuha tulee, ja sitten selveni että vahvistinkin on väärä (1.6 kaasarikoneen) ja aloin tutkia hommaa tarkemmin ja tässä sitä ollaan, jakajaa etsimässä :)

MikkoT

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Ma Elokuu 16. 0:39:54 2004

Ja mä sain tässä taas uuden idean juuri kun olin matkalla hampaiden pesulle :D :D
Eli minusta toi motonetin boksi 2,0i OHC 85--87 (6 liitintä päässä/3 sivulla). . . . . . . 10-8042 29.90 ??? on juuri ton motograftin jakajan boksi. Entäs jos laitetaan vain toi boksi irralleen ja vedetään siitä noi kolme johtoa sitten tohon boschin jakajaan. Toi bosch on kuitenkin sata kertaa parempi kuin toi iso moto... jakaja (ainakin mun mielipide).
Ton pitäs toimia tolleen, koska kummatkin on mun mielestä hall-anturi periaatteella.
Onko toi tuhoon tuomittu idea vai vuoden keksintö ruiskusierrojen rakentelussa :wink:

Henkku007
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Henkku007 » Ma Elokuu 16. 0:56:03 2004

Minä suunnittelin aivan samaa, mutta sitten päätin että otan varman päälle ja ostan ison motocraftin :D

sierra friikki
CRSC jäsen 2015

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ti Elokuu 17. 10:25:58 2004

vahvari kolme yllä ja loput päässä on todellakin ison jakajan boksi.
ja sama on muten v6 moottorissakin..boksi meinaan.
ihan kahella kympillä en viitsi luopua jakajasta varsiinkaan kun vahvari käy myös mun v6 tosiin.
ja jos sattumalta löydätte biltemasta kyseisen vahvarin vielä niin älkää ostako sitä se kestää alle vuoden

Vastaa Viestiin