kartiosuodatin

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

hezzi
Viestit: 115
Liittynyt: Pe Joulukuu 26. 16:19:15 2003
Paikkakunta: kärkölä

kartiosuodatin

Viesti Kirjoittaja hezzi » La Elokuu 28. 11:04:15 2004

mistähän vois kysellä iS ohc:hen käypästä kartiosuodatinta mistä löytyisi valmiina istukka ilmamäärämittarille :?:
jäsen#179

jive
Ylläpitäjä

Re: kartiosuodatin

Viesti Kirjoittaja jive » La Elokuu 28. 11:15:07 2004

hezzi kirjoitti:mistähän vois kysellä iS ohc:hen käypästä kartiosuodatinta mistä löytyisi valmiina istukka ilmamäärämittarille :?:
Mun K&N käy suoraan MAF anturin kaulan päälle ilman mitään välikappaleita. Käsittääkseni tuo kaula on ainakin tavis Fordeissa kaikissa sama. Cossuista ja ST -valleista en mene takuuseen.

hezzi
Viestit: 115
Liittynyt: Pe Joulukuu 26. 16:19:15 2003
Paikkakunta: kärkölä

Viesti Kirjoittaja hezzi » La Elokuu 28. 13:52:59 2004

täytyykin kyselllä tuota k&n:ännää jos olis sopiva sitten.
jäsen#179

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: kartiosuodatin

Viesti Kirjoittaja olafu » La Elokuu 28. 16:40:18 2004

jive kirjoitti:Mun K&N käy suoraan MAF anturin kaulan päälle ilman mitään välikappaleita. Käsittääkseni tuo kaula on ainakin tavis Fordeissa kaikissa sama. Cossuista ja ST -valleista en mene takuuseen.
Cossut on MAP-ohjattuja, todennäköisesti myös ST:t.

IS:n ilmämäärämittari tulee kyllä neljällä 6mm pultilla kiinni ilmansuodatinkoteloon. Zetec koneisissa ilmansuodatin tulee kiinni tuommoisella kaulalla, mutta niissä on kuumalankaperiaatteella toimivat ilmamäärämittarit, kun taas IS on läpällä.

Ihan hyvän saa kun veistää kolmen millin pellistä semmosen laipan, jossa on hitsattuna pätkä kartiosuodattimen liitokseen sopivaa putkea. Sen voi vaikka maalata siniseks jos haluaa thöönink-henkeä konehuoneeseen 8)
Jäsen #606

Suh0
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Huhtikuu 14. 17:43:58 2006
Paikkakunta: Akaa, Toijala

Viesti Kirjoittaja Suh0 » Ma Tammikuu 29. 19:22:51 2007

jipii,löysinpä oikein paikan, rupesin itsekin miettiin tota samaa kun tulee laipalla kiinni se suodatin että pitääkö väkertää laippa,eihän se paha homma ole mutta siinä kun on se neliön muotoinen kumitiiviste niin pitääkö sille tehä ura siihen laippaan ?

milläs muuten tommosen ilmamäärämittarin voi pestä ? kun on aika töhnäsen näkönen tosta sisältä samoten että millä sen ruiskun imusarjan suuttimet yms voi pestä ?
Nissan Cedric -86 2,8l TD

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » Ma Tammikuu 29. 19:39:48 2007

Ei sitä tiivistettä siellä tarvi kun pistää tiivisteliimaa väliin kun pulttaa kiinni. Jossain näin joskus myytävänä sellaisen valmiin "adapterin", taisi olla alumiiniä ja hinta useamman kympin
Tosiaan helppo tehdä itse

Ilmamäärämittarin voi putsailla vaikka jarruspraylla yms rasvanpoistajalla ja rätillä/paperilla yms minkä parhaaksi näkee

Ultraäänipesua vissiin käytetään suuttimien putsaukseen

Suh0
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Huhtikuu 14. 17:43:58 2006
Paikkakunta: Akaa, Toijala

Viesti Kirjoittaja Suh0 » Ma Tammikuu 29. 21:59:22 2007

ok,tää aihe nyt vähä muuttuu mutta eikai sen niin väliä :lol: ...ton imusarjan kans voi varmaa sit pestä sillä jarrukliinerillä ?mistähän semmosta ultraäänipesua voi ettiä :roll: ?
Nissan Cedric -86 2,8l TD

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ma Tammikuu 29. 22:06:19 2007

Pistäkää orkkiskoteloon paneeliviltteri niin säästätte itseänne ja ympäristöä...
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

VooDoo
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1156
Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja VooDoo » Ma Tammikuu 29. 22:38:54 2007

jepjep.. ei ne äänellä kulje :)
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » Ma Tammikuu 29. 22:40:54 2007

Tuossa se paras ratkaisu taisi tullakkin. Ketuttaa itteäki kun joutu kartioputsarin työntämään tuohon mk2 ekkeriin kun ei saa mahtumaan mitään koteloa mihinkään. Lähinnä ne imuäänet vituttaa vaikka on likemmäs puoli metriä putkea + imusarja ja ilmamäärämittari toistaiseksi välissä.

Saas vaan nähdä paljonko viheltää kun saa tuon mutkan putkeen, putsarin ja puhaltimen väliin ehkä 10cm ja ilmamäärämittari jää pois :roll: :D

Krisse
Viestit: 1340
Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse » Ti Tammikuu 30. 1:09:20 2007

Suh0 kirjoitti:milläs muuten tommosen ilmamäärämittarin voi pestä?
CRC:llä on tuohon ihan oma tököttinsä, oiskohan Mass air flow sensor cleaner nimeltään.
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » Ti Tammikuu 30. 10:00:48 2007

Krisse kirjoitti:
Suh0 kirjoitti:milläs muuten tommosen ilmamäärämittarin voi pestä?
CRC:llä on tuohon ihan oma tököttinsä, oiskohan Mass air flow sensor cleaner nimeltään.
CRC - Air Sensor Clean, vajaa kympin purkki.
#6
Escort -75

Suh0
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Huhtikuu 14. 17:43:58 2006
Paikkakunta: Akaa, Toijala

Viesti Kirjoittaja Suh0 » Ti Tammikuu 30. 13:11:08 2007

selvä homma,pitää käydä ostaan,ja imusarjan voi vetää jarrukliinerillä ? mistähän paikoista semmone ultraäänipesuri mahtas löytyä missä noi suuttimet sais pestyä ?...jostain oon lukenu että tota ilmamäärämittarin jotain jousta voi säätää ? mutta mistä ja mitä vaikutusta ?
Nissan Cedric -86 2,8l TD

j.kangas
CRSC jäsen 2015
Viestit: 216
Liittynyt: Ti Syyskuu 6. 9:47:13 2005

Viesti Kirjoittaja j.kangas » Ti Tammikuu 30. 13:25:34 2007

Suh0 kirjoitti:selvä homma,pitää käydä ostaan,ja imusarjan voi vetää jarrukliinerillä ? mistähän paikoista semmone ultraäänipesuri mahtas löytyä missä noi suuttimet sais pestyä ?...jostain oon lukenu että tota ilmamäärämittarin jotain jousta voi säätää ? mutta mistä ja mitä vaikutusta ?
Ei ehkä kyllä kannata noita jousia pahemmin säädellä, voipi toi toimivuus kärsiä jonkin verran.
ESCORT MK3/4

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ti Tammikuu 30. 13:27:35 2007

Jousen säätö tulee kysymykseen vain paljon ajetuissa ilmamäärämittareissa joissa jousi on veltostunut ja antaa tarpeettoman paljon ainetta pienillä kuormituksilla. Maksimisyöttöä ei saa lisää vaikka poistaisi koko vieterin! Mieluummin pykälä tiukemmalle kuin löysemmälle, mutta jos seosruuvissa riittää säätövara sopivan seoksen löytämiseksi niin jouseen ei pidä kajota.

Itse jouduin yhden pykälän tiukkaamaan n. 350000 km kohdalla kun co meni hiukan yli sallitun ja ruuvissa ei vara riittänyt laihentaa. Kulutus putosi samalla hiukan.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » Ti Tammikuu 30. 15:48:43 2007

Suh0 kirjoitti: mistähän paikoista semmone ultraäänipesuri mahtas löytyä missä noi suuttimet sais pestyä ?
käytettynä pienikoisia on näkynyt ihan kohtuu hinnallakin myynnissä 100-200€.
Voihan ne käyttää pestävänäkin. pari vuotta sitten hinnat oli jotain 25-30€ suutin muistaakseni espoon dieselhuollossa.
#6
Escort -75

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » Ti Tammikuu 30. 16:30:53 2007

Krisse kirjoitti:
Suh0 kirjoitti:milläs muuten tommosen ilmamäärämittarin voi pestä?
CRC:llä on tuohon ihan oma tököttinsä, oiskohan Mass air flow sensor cleaner nimeltään.
Ilkka_H kirjoitti:CRC - Air Sensor Clean, vajaa kympin purkki.
Edelleenkin ohc ruiskusierrassa on ILMAMÄÄRÄMITTARI eikä ILMAMASSAMITTARI

Ilmamassamittariin omat töhnänsä herkästi katkeavien kuumalankojen takia mutta se ohcn ilmamäärämittari menee ihan millä tahansa liuottimella/jarrusprayllä yms tai vaikka bensalla

Mittari siis sisältää vain läpän joka liikkuu ilmavirran mukaan ja liikuttaa kotelon sisällä "neulaa/viisaria" vastusradan päällä, eli ei mitään herkästi hajoavaa

Niin ja onhan siellä imuilman lämpöanturi joka sekään ei miksikään mene kun ei mekaanisesti hajota

Vastaa Viestiin