Heti alkuun: se joka keksii ratkaisun tähän ongelmaan saa kymmenen pistettä ja papukaijamerkin

Elikkä muistatte moni varmaan ongelman joka mulla oli sierran kanssa ennenkun riisikipon ostin. Elikkä tyhjäkäyntikierrokset 1500 - 2000. Ongelma lepäs typerällä ajellessani, mutta nyt riisikipon ollessa moottorivaihdossa on taas sierra alla väh. viikon.
Elikkä: moottori toimii jos: 1. saa ilma-bensa seosta. 2. Saa kipinän oikeana hetkenä. 3. Mekaanisesti kunnossa jotta pitää paineet ja pyörii.
Virranjakajan ja sytkäohjauksen vaihdolla sain tyhjäkäyntikierrokset nousemaan 1500-2000rpm riippuen moottorin lämmöstä. Elikkä ainoastaan kipinä muuttui. No, kokeilin asettaa perusennakon kaikkeen väliltä naputus - sammuu liian myöhäseen kipinään. JA kierrokset silti olivat noin korkealla.
Mistä tämä johtuu on se päivän kysymys? Monen ihmisen voimin ollaan pähkäilty, eikä kukaan ole osannut sanoa syytä. Oletus nyt kun on että jos mihinkään muuhun kun kipinän tuottajaan ei ole koskettu, ja kipinänohjaus vain säätää millon kipinä tulee, samoin kuin perusennakko, niin kipinänohjaus sekä virranjakaja vain määräävät minä hetkenä kipinä iskee. Säätöväli uudella vjakajalla sekä sytkäohjauksella on koko käytettävä väli, ja silti ei sitä moottoria saannut toimimaan samalla tavalla kuin vakioboksilla.
Nyt siis vaihdoin vanhan virranjakajan ja auton oman boksin takasin ohjaamaan sytytystä, ja hörähti käyntiin ~900rpm tyhjäkäyntiä lämpimänä.