...eli mitä luokkaa ne pitäisi olla ja kuinka paljon ahtopaine vaikuttaa niihin?
Eli ohc turbo sierra, weber DAT32/32 ja turbomallin bp-säädin (joku malpassi tma varmaankin), sähköinen bensapumppu. kabiinissa on bensanpainemittari ja se näyttää tyhjäkäynnillä 0,3bar ja maantiellä n 0,4bar mutta ahtopaineen noustessa 0,5bariin keikahtaa bensanpaine n 1,1bariin. onko liikaa painetta? bensa tuntuis vedättelyissä haisevan ja auto käy hivenen rikkaalla muutenkin.
sitten vielä sellainen temppu.. ekoja testejä 0,5 ahdolla ja yhtäkkiä kone sammui bensanpulaan. en ehtinyt katsoa bensanpainetta silloin mutta avattiin pelti ja ihmeteltiin minuutti, lähti ekasta kokeilusta avaimesta käyntiin normaalisti.. sit taas pelas, sen jälkeen huomasin tuon bensanpaineen kovan nousun ahdoilla. onkohan tuollaisen bensapumpussa (ei hajuakaan minkälainen se on tuossa) joku max. paine jonka ylittyessä se lyö syötön poikki eikä syötä ennen virran nollantumista?
Kaasariturbon bensanpaineet
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 2856
- Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
- Paikkakunta: Korsholm
Re: Kaasariturbon bensanpaineet
paine siinä 0.2-0.3 normaalisti sitte ahtojen mukana nousee saman verran ko ahtoja tulee näi mulla hyvin toimisamiharju kirjoitti:...eli mitä luokkaa ne pitäisi olla ja kuinka paljon ahtopaine vaikuttaa niihin?
Eli ohc turbo sierra, weber DAT32/32 ja turbomallin bp-säädin (joku malpassi tma varmaankin), sähköinen bensapumppu. kabiinissa on bensanpainemittari ja se näyttää tyhjäkäynnillä 0,3bar ja maantiellä n 0,4bar mutta ahtopaineen noustessa 0,5bariin keikahtaa bensanpaine n 1,1bariin. onko liikaa painetta? bensa tuntuis vedättelyissä haisevan ja auto käy hivenen rikkaalla muutenkin.
sitten vielä sellainen temppu.. ekoja testejä 0,5 ahdolla ja yhtäkkiä kone sammui bensanpulaan. en ehtinyt katsoa bensanpainetta silloin mutta avattiin pelti ja ihmeteltiin minuutti, lähti ekasta kokeilusta avaimesta käyntiin normaalisti.. sit taas pelas, sen jälkeen huomasin tuon bensanpaineen kovan nousun ahdoilla. onkohan tuollaisen bensapumpussa (ei hajuakaan minkälainen se on tuossa) joku max. paine jonka ylittyessä se lyö syötön poikki eikä syötä ennen virran nollantumista?
mulla vakio pumppu siirtää keruu säiliölle kone huoneeseen ja sieltä rst escon pumppu hoitaa bensan kaasareille säätimen kautta ainaki tähän asti piisannu ihan hyvin
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 925
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 14. 23:40:19 2004
- Paikkakunta: suomi
niin ja onko sulla kaasari vai ruisku koneen tankki
oli tossa timppaasen sierras kan aluks ongelmaa että veto loppu ku seinään ja alko pätkimään rst:n sähkö pumppu ei saanu imettyy tarpeeks Bensaa täys kaasu kiihdytyksissä. ongelma poistu tuolla bensan keruu säiliöllä ja siirto pumpun käytöllä

oli tossa timppaasen sierras kan aluks ongelmaa että veto loppu ku seinään ja alko pätkimään rst:n sähkö pumppu ei saanu imettyy tarpeeks Bensaa täys kaasu kiihdytyksissä. ongelma poistu tuolla bensan keruu säiliöllä ja siirto pumpun käytöllä

#914
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07