Sierra 88 i-kaasari eroavaisuudet

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

FordEscort
Ylläpitäjä

Sierra 88 i-kaasari eroavaisuudet

Viesti Kirjoittaja FordEscort » Su Joulukuu 26. 11:07:54 2004

Eli miten ruiskusierra ja kaasarisierra eroaa jos muutoskatsastais ton sierran ruiskumoottorille tai vaikka vaan kaasarin vaihtais ruiskuun ja kannen. Jarruthan ei eroa mitenkään?

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Su Joulukuu 26. 12:06:12 2004

tein samanlaisen projektin pari vuotta sitten.
vaihdoin
-tankin
-asensin pumpulle telineen varapyöräkotelon alle.
-vedin taakse virta piuhan pumpulle.
-käytin alkuperäisiä polttoaine linjoja( riittää vakiolle).
vaihdoin moottorin kokonaisuudessaan ja tulipeltiin akun alle reijän johtosarjaa varten.
asensin boksin auton sisälle hanskalokeron taakse.
kytkin johdot yhteen ja käynnistin.
sitten alkoi homman hauskuus.

auto oli -87 mallia ja koska se oli jotain saaste määräystä tiukempi (loppui -86) niin autoon piti laittaa catti.
jos moottorista olisi ollut dokumentti että on -87 tai uudempi niin kattia ei olisi tarvinnut laittaa.
se että moottorin ruisku järjestelmä ei tue kattia ei ole ongelma ,se katti vaan pitää olla siellä.
mittaus arvot kylläkin on ne mitkä katittomalta vaditaan.
Eli mitä se katti siellä tekeekään?
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Su Joulukuu 26. 18:28:55 2004

sierra friikki kirjoitti:Eli mitä se katti siellä tekeekään?
Samaa haukoteltu monesti. Taisi olla se idea että kun moottori on viritetty tai vanhempaa tyyppiä, niin katin katsottiin poistavan niitä ylim.päästöjä joita tulee -ajotilanteessa-.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Vastaa Viestiin