apuva! 4x4 cossuun.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
2002rs
- Viestit: 226
- Liittynyt: Ti Joulukuu 16. 21:01:50 2003
- Viesti:
apuva! 4x4 cossuun.
Jaahans ensimmäinen huolenaihe ilmeni
kiihdytyksessä rupes nykimään niin perkeleesti, pääsin pihaan rupes käymään kolmella! aattelin oottaa aamuun ja ei lähteny enää olenkaan käymään.. tulpat pois 2 sylinterissä perkeleesti bensaa sekä 4:ssa
oisko oireeseen pikatietoo? luultavasti tulpat??
#643
RS2
RS2
-
sierra friikki
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
mulla on huomenna kahden v6 tulppien vaihto edessä.
niiden loppumisen huomaa alakierroksilla voimakkaan kiihdytyksen aikisena nykimisenä.
'aikoinaan cossussa huomasin saman ilmiön varsinkin kun ahtopaineet tulee mukaan.
silloin 10 vuotta sitten oli vaikea etsiä oikeita tulppia kun oli ahtoa laitettu lisää.
normaalisti korkeilla ahdoilla tulpat kesti 2000 - 5000km
niiden loppumisen huomaa alakierroksilla voimakkaan kiihdytyksen aikisena nykimisenä.
'aikoinaan cossussa huomasin saman ilmiön varsinkin kun ahtopaineet tulee mukaan.
silloin 10 vuotta sitten oli vaikea etsiä oikeita tulppia kun oli ahtoa laitettu lisää.
normaalisti korkeilla ahdoilla tulpat kesti 2000 - 5000km
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
2002rs
- Viestit: 226
- Liittynyt: Ti Joulukuu 16. 21:01:50 2003
- Viesti:
-
SLEI
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Mulla on DOHCissa sellainen "turboviive" 2.5-3krpm isommalla monolla kiihdyttäessä, ei tosin aina. Yhden tulpan katsoin eikä siinä mitään ihmeellistä näkynyt, pyörijän ja kannen jo vaihdoin. Vuotaako noissa hatut ja johdot kuinka hanakasti?sierra friikki kirjoitti:mulla on huomenna kahden v6 tulppien vaihto edessä.
niiden loppumisen huomaa alakierroksilla voimakkaan kiihdytyksen aikisena nykimisenä.
'aikoinaan cossussa huomasin saman ilmiön varsinkin kun ahtopaineet tulee mukaan.
silloin 10 vuotta sitten oli vaikea etsiä oikeita tulppia kun oli ahtoa laitettu lisää.
normaalisti korkeilla ahdoilla tulpat kesti 2000 - 5000km
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
sierra friikki
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
-
Tupi
- Viestit: 1001
- Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
- Paikkakunta: Raahe
- Viesti:
Kaverilla viime kesänä juuri samanlaiset oireet ja vikaa kun etsittiin niin ruiskuboxista oli suuttimien transistorit kyrvähtäny
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/
-
2002rs
- Viestit: 226
- Liittynyt: Ti Joulukuu 16. 21:01:50 2003
- Viesti:
-
2002rs
- Viestit: 226
- Liittynyt: Ti Joulukuu 16. 21:01:50 2003
- Viesti:
-
sierra friikki
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
boksin sisällä yleensä jäähdytys ripaan yhdistettynä2002rs kirjoitti:Missä tarkalleen ottaen nuo transistorit sijaitsee ja minkä hintaiset uudet olis?Tupi kirjoitti:Kaverilla viime kesänä juuri samanlaiset oireet ja vikaa kun etsittiin niin ruiskuboxista oli suuttimien transistorit kyrvähtäny
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
siipicossu
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
-
Tupi
- Viestit: 1001
- Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
- Paikkakunta: Raahe
- Viesti:
Ne ovat boksin toisessa laidassa "kylkeen" peltiliuskoilla kiinnitettynä ja välissä on piitahnaa ja kiillelevyt muistaa laittaa uusi tahna la levyt takaisin kasatessasi
Edit:levyjä ei tarvi uusia jos et hajota niitä
Edit:levyjä ei tarvi uusia jos et hajota niitä
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/
-
siipicossu
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
http://www.siipicossu.com/boxi.jpgTupi kirjoitti:Ne ovat boksin toisessa laidassa "kylkeen" peltiliuskoilla kiinnitettynä ja välissä on piitahnaa ja kiillelevyt muistaa laittaa uusi tahna la levyt takaisin kasatessasi
Edit:levyjä ei tarvi uusia jos et hajota niitä
kuvan alareunassa 6 kpl vierekkäin
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
2002rs
- Viestit: 226
- Liittynyt: Ti Joulukuu 16. 21:01:50 2003
- Viesti:
-
Cosesc
- Viestit: 1602
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
- Paikkakunta: Raswajokilaakso
Tarkista jäähdytysnesteen lämpöanturi ja sen pistoke sieltä imusarjan takaa. Jos irronnut/rikki, työntää reilusti polttoainetta moottoriin..
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84
"KAIKEN SAA RIKKI"
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84
"KAIKEN SAA RIKKI"
-
SLEI
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Jake kirjoitti:Ja brittien mukaan tuon anturin toimivuuden voi testata liittämällä johdon pistokkeet yhteen vaikka johdon pätkällä , tämä toimenpide antaa eculle signaalin lämpimästä koneesta .
Resistanssi +80oC: 0.29-0.364kohmia, 100 ohmia n. +130C, eli johdot yhdessä kone luulee käyvänsä tosi kuumana ja varmasti ECU heittää vikakoodia tai tekee jotain muuta temppua. 220 ohmisia vastuksia muistaakseni on olemassa sehän olisi aika hyvä käyntilämpö?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
2002rs
- Viestit: 226
- Liittynyt: Ti Joulukuu 16. 21:01:50 2003
- Viesti:
Mahtaakohan kyseinen mööpeli olla imusarjan alla auton rungossa kiinni mihin menee imusarjasta alipaineletku? Ainakin kyseinen alipaineletku oli murtunut poikki, liekkö vika siinä? En vielä kerennyt tarkemmin testata.Cosesc kirjoitti:Tarkista jäähdytysnesteen lämpöanturi ja sen pistoke sieltä imusarjan takaa. Jos irronnut/rikki, työntää reilusti polttoainetta moottoriin..
#643
RS2
RS2
-
Cosesc
- Viestit: 1602
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
- Paikkakunta: Raswajokilaakso
Se anturi on aivan siellä kannen/imusarjan takapäässä rintapellin lähellä,öljytikku on ihan siinä vieressä, anturin yläpuolella on vesiletku joten anturia ei näy päällepäin vaan on kokeiltava kädellä liittimen kiinnitys. Anturin/liittimen väri on sininen. Tuo anturi jota varmaankin tarkoitit on MAP- anturi joka on kuskin sisälokasuojassa ylösalaisin.
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84
"KAIKEN SAA RIKKI"
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84
"KAIKEN SAA RIKKI"
-
ckolli
- Viestit: 441
- Liittynyt: To Joulukuu 23. 8:51:11 2004
- Paikkakunta: Riihimäki
-
siipicossu
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Se on map anturi johon menee alipaine letku2002rs kirjoitti:Mahtaakohan kyseinen mööpeli olla imusarjan alla auton rungossa kiinni mihin menee imusarjasta alipaineletku? Ainakin kyseinen alipaineletku oli murtunut poikki, liekkö vika siinä? En vielä kerennyt tarkemmin testata.Cosesc kirjoitti:Tarkista jäähdytysnesteen lämpöanturi ja sen pistoke sieltä imusarjan takaa. Jos irronnut/rikki, työntää reilusti polttoainetta moottoriin..
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
2002rs
- Viestit: 226
- Liittynyt: Ti Joulukuu 16. 21:01:50 2003
- Viesti:
-
paperman
- Viestit: 1699
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
- Paikkakunta: Muikkukukko #496
Saako tuota yläkuolokohdan anturia ihan varaosa liikkeistä?ckolli kirjoitti:Paas putsaten siivapyörän anturi ja kerro auttoko. Voit ottaa sen jopa kokonaan pois ja uuniin 50-70 astetta ja takas paikalleen. Saattaa olla hiushalkeamia.
Edit: Ecusta mittaus ohmimittarilla Cosescin mainitsemille antureille.
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
-
siipicossu
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Jeppaperman kirjoitti:Saako tuota yläkuolokohdan anturia ihan varaosa liikkeistä?ckolli kirjoitti:Paas putsaten siivapyörän anturi ja kerro auttoko. Voit ottaa sen jopa kokonaan pois ja uuniin 50-70 astetta ja takas paikalleen. Saattaa olla hiushalkeamia.
Edit: Ecusta mittaus ohmimittarilla Cosescin mainitsemille antureille.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
2002rs
- Viestit: 226
- Liittynyt: Ti Joulukuu 16. 21:01:50 2003
- Viesti:
-
paperman
- Viestit: 1699
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
- Paikkakunta: Muikkukukko #496
Eli mitä tästä opimme? Emme kaiketi mitään. Näköjään jos cossuun iskee käyntivikaa, kannattaa tarkistaa mappi ekana. Nimimerkkillä kokemusta on.2002rs kirjoitti:Map anturin letkussa vika, poikki!! Taas tuhisee
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!