2.9 kaipaa hoito-ohjeita viitaten

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

mako
Ylläpitäjä

2.9 kaipaa hoito-ohjeita viitaten

Viesti Kirjoittaja mako » Ma Helmikuu 14. 11:26:01 2005

Konsulttiapua kaverille antaen... Autosta on nyt löytynyt vikoja.
Mappi oletettavasti hajalla ja kaasuläppäanturi toimimattomana. Testautettu paremmin asioista tietävällä...
Noi maksaa helvetisti. :(
Ei keltään löytyisi noita hyllyyn jääneenä esim. megasquirtin asennuksen takia? Tai mistä niitä kannattaa lähteä kyselemään?

Toi map-anturi pelkästään maksaa vissiin yli 200€. Pitänee ite pysyä näissä helpommin ja halvemmin korjattavissa vehkeissä joihin löytyy vara-osiakin... eiku

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ma Helmikuu 14. 17:28:18 2005

Jos kovin lohduttoman kalliilta näyttää niin Keltainen Pörssi käteen ja ostaa vaikka koko varaosa-scorpion 2.9i:llä.. niitä on ollut ~600-1000e hintaan kilvettömänä silloin tällöin. ottaa tarvittavat osat (tai koko´koneen :twisted: ) itelle ja myy loput rojut pois..

Corleone
Viestit: 528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 1:26:23 2001
Paikkakunta: Lpr
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Corleone » Ma Helmikuu 14. 22:13:39 2005

2.9 Sierran mappi maksoi tarvikkeena 65€, Sittemmin 2.0 sierran sama osa 100€ samassa paikassa ja osa on siis ihan sama. Eli ei kyllä maksa 200€.

2.9 24V scorpion kaasuläppä anturi maksoi jotain muutamia kymppejä mutta kuitenkin reilusti alle satasen alkuperäisenä voortilta.

Eli kannattaa myös kysyä noiden uusien hinnat ennen koko romun ostoa.
Mondeo 2.2 Tdci Titanium Wagon -05
Mitsu Pajero 3.2 DID
Escort mk4 RWD 2.9 24V Cosworth tic kilpuri projekti
Jäsen 338

mako
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja mako » Ti Helmikuu 15. 8:21:42 2005

Mistä ihmeestä noita noin halvalla saa kun väittävät että maksaa 200?

mako
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja mako » Ti Helmikuu 15. 8:54:45 2005

Muuten vian ilmenemisestä... Epäilyksenä on, että ensin hajos kaasuläppä-anturi, joka väitti, että kaasu on koko ajan noin puolessa. Toimi hyvin täydellä kaasulla. Yski sitten imusarjaan kun sai liika ainetta, jonka takia hajotti sitten mapin.
Tuon jälkeen sitten ei enään tarvittukkaan muita vikoja kun rupes käymään "vähän" rikkaalla, poltti osan bensasta putkessa ja putken kuumenemisen takia melkein poltti koko auton...

Vois melkeinpä kuulostaa loogiselta... :?:

Vastaa Viestiin