2.9i V6 startit

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

2.9i V6 startit

Viesti Kirjoittaja jouni » Ma Helmikuu 21. 12:31:16 2005

Type9:iin tarkoitettu pikkustartti ei käy MT75:een, eikös näin ole? Type9:iin käyvässä startissa kiinnitetty kolmella pultilla ja kierteet startissa ja MT75:ssa kiinnistys kahdella pultilla ja kierteet kytkinkopassa.

Mutta onko type5 (2.8i ja 3.0 4v loota) 2.8 ja MT75 2.9 starteilla mitään eroa? Hyllyssä on yksi 2.8i automaatin (jos sillä mitään merkitystä on) iso startti ja näyttäisi kutakuinkin käyvä tuohon MT75:een, mutta tuleeko ongelmia kun koneessa on type9 vauhtipyörä?

Ja jottei nyt liian selvää olisi niin koneeseen tulee myös 24V Cossun alumiininen öljypohja, jossa on passelisti molemmilla puolilla öljyn paluuputket (tässä tapauksessa siis turboille, kun 24V:ssa kansien öljyn paluulle). Olikos pojilla 24V-projekteissa tilaongelmia juuri noiden öljynpaluukanavien/putkien ja startin kanssa...?
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ma Helmikuu 21. 12:40:29 2005

24v koneen automaatin startti sopii suoraan mt75 laatikkoon ja ei tule ongelmia öljyputken kanssa.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ma Helmikuu 21. 18:05:27 2005

Ei muuten sovi! Type-9 starttihan on kahdella ja MT-75 on kolmella pultilla. Mulla ei esim toi vanhan 2.8i:n möhkö-startti sopinut 24v koneeseen koska juurikin otti tuohon ö:n paluuseen kiinni. Avuksi osoittautui uudemman V6 Sierran välitetty pikkustartti joka sopi suoraan. Kirja antoi saman numeron Cossu Scorpillekin.

Oliko se näin?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ma Helmikuu 21. 18:23:01 2005

MouTine kirjoitti:Ei muuten sovi! Type-9 starttihan on kahdella ja MT-75 on kolmella pultilla. Mulla ei esim toi vanhan 2.8i:n möhkö-startti sopinut 24v koneeseen koska juurikin otti tuohon ö:n paluuseen kiinni. Avuksi osoittautui uudemman V6 Sierran välitetty pikkustartti joka sopi suoraan. Kirja antoi saman numeron Cossu Scorpillekin.

Oliko se näin?
No sovitaan sitte että ei sovi, mut omaani laitoin ainakin orkkis automaatin startin mt75:sen kylkeen, kuten tossa sanoin.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ma Helmikuu 21. 19:33:40 2005

Skorppi kirjoitti: No sovitaan sitte että ei sovi, mut omaani laitoin ainakin orkkis automaatin startin mt75:sen kylkeen, kuten tossa sanoin.
Hmmm... How come? Kun omaani laitoin nimenomaan tuollasen pikkustartin joka on sama uudemmissa XR4:ssa ja Cossu Scorpissa. Ja mulla Type-9. Tarkistan tuon pulttisuuden siitä vanhasta möhkö-startista, kun pääsen kotia.

Ei aleta tapelemaan. :D
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

MoloA
Viestit: 272
Liittynyt: To Tammikuu 8. 22:07:37 2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MoloA » Ma Helmikuu 21. 19:53:52 2005

Mulla kuutovetoisen startti on kolmella pultilla kiinni, käsittääkseni omanlaisensa verrattuna vanhempiin takavetoisen xr4in omiin.

Ja korvaavan tuollaisen löytäminen oli yllättävän vaikeaa
#682

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni » Ma Helmikuu 21. 21:09:13 2005

Niin siis minulla on hyllyssä myös tuon 2.9i:n mukana tullut startti (pieni); laatikkona siinä oli 4x4 type9 ja startti kiinni kolmella pultilla.

Ja Lindholm muisteli pultailleensa 2-reikäistä starttia etupuolelta 24V+MT75 tekniikkaiseen Capriinsa.
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

tumi
Viestit: 201
Liittynyt: Su Marraskuu 7. 21:45:51 2004

Viesti Kirjoittaja tumi » Ma Helmikuu 21. 21:39:44 2005

Sotketaan lisää, minä muistelen yhdessä xr4x4 2,9 -89ssä olleen startin kiinni kahdella pultilla mt75ssa, startti oli pieni mutta näytti käypäiseltä omaan autooni jossa iso vanha startti kahdella pultilla type-9ssä :?
-84 Sierra 2,0@3.0 twinturbo ms tfi
-07 Audi A8 4.2 quattro

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ma Helmikuu 21. 21:50:56 2005

Mulla on vaan vankasti sellanen kuva mielessä että Type-9 startti on kahdella pultilla ja MT-75:sen kolmella. No, kuten sanoin, vahvistan asian kun pääsen kotia.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

ylimark
Viestit: 920
Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja ylimark » Ma Helmikuu 21. 23:37:26 2005

Skorppi kirjoitti:24v koneen automaatin startti
=
MouTine kirjoitti:Kirja antoi saman numeron Cossu Scorpillekin.
;)
Sierra RS Cosworth -86
Cossu 4x4 x2
#654

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni » Ke Helmikuu 23. 22:35:28 2005

Skorppi kirjoitti:24v koneen automaatin startti sopii suoraan mt75 laatikkoon ja ei tule ongelmia öljyputken kanssa.
Oliko Mt75 vai type9 vauhtipyörä? Vai onko noissa hammaskehä samassa kohtaa...?

Moutine:

Vänkään vastaan; MT75 kahdella pultilla. Laatikko on tuossa tallin lattialla...
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » To Helmikuu 24. 8:01:17 2005

jouni kirjoitti:
Skorppi kirjoitti:24v koneen automaatin startti sopii suoraan mt75 laatikkoon ja ei tule ongelmia öljyputken kanssa.
Oliko Mt75 vai type9 vauhtipyörä? Vai onko noissa hammaskehä samassa kohtaa...?

Moutine:

Vänkään vastaan; MT75 kahdella pultilla. Laatikko on tuossa tallin lattialla...

Vauhtipyörä oli myös mt75:sen. Laatikko, vauhtipyörä ja kytkin tuli 2,9 sierrasta, kardaani ja polkimet dohc scorpiosta. Starttia en vaihtanut tosiaan koska se cossu scorpin startti sopi sinne suoraan.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

Vastaa Viestiin