Kytkin rikki...

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Zerus
Ylläpitäjä

Kytkin rikki...

Viesti Kirjoittaja Zerus » Ke Toukokuu 4. 18:30:59 2005

Mikä on vikana, ei irrota poljin tuntuu normaalilta. Luultiin että vaijeri on poikki mutta ei ollutkaan, kiristäminen ei hyödyttänyt.
Voiskohan asetelma voinut levitä?

ps: ei sit tulla välikopalla ratapäiville...

Maksalaatikko
Viestit: 1335
Liittynyt: Ma Huhtikuu 22. 19:14:42 2002
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Maksalaatikko » Ke Toukokuu 4. 18:52:40 2005

Onko ollu pitkäänkin ajamatta? Oon joskus omistanut Ooppelin josta ruostu levy vauhtipyörään kiinni jos oli ajamatta pihalla muutaman kuukauden. Oireet kuulostaa hyvin samanlaiselta.

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Ke Toukokuu 4. 19:17:54 2005

Neulalaakeri jumissa?? (kampura/kytkinakseli) :roll:

tinpe
Viestit: 14
Liittynyt: Ke Kesäkuu 23. 22:12:39 2004

Viesti Kirjoittaja tinpe » Ke Toukokuu 4. 19:53:20 2005

mulla oli sierrassa asetelma paskana kun ei irrottanu, mutta poljinkin tuntu sillon löysältä..voiskos tuo johtua siitä että levy jumittaa siihen akselin uritukseen..

m_pajula
Viestit: 1008
Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
Paikkakunta: hartola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m_pajula » Ke Toukokuu 4. 21:16:05 2005

Maksalaatikko kirjoitti:Onko ollu pitkäänkin ajamatta? Oon joskus omistanut Ooppelin josta ruostu levy vauhtipyörään kiinni jos oli ajamatta pihalla muutaman kuukauden. Oireet kuulostaa hyvin samanlaiselta.
on ollu viimesen 9v seisonnassa ja leimattu kolmen vuoden välein mutta nyt se kyllä on viimesen kuukauden ollu kovassa käytössä :wink:
mites se sen neulalaakerin jumittaminen vaikuttas?
kyllä sillää pystyy ajamaan ei mitään rutinoita tai mitään kuulu mutta kytkin ei vaan irrota...
ja oli menny yhtä äkkiä ihan kuin vaijeri ois katkennu ja siihen tuli löysää mutta se kiristi sen eikä silti ruvennu irrottamaan.

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Ke Toukokuu 4. 21:23:54 2005

m_pajula kirjoitti:mites se sen neulalaakerin jumittaminen vaikuttas?
kyllä sillää pystyy ajamaan ei mitään rutinoita tai mitään kuulu mutta kytkin ei vaan irrota...
Mulla jumi kerran toi neulalaakeri ihan käytössä olevasta escosta.
Ensin alkoi auto nykimään eteenpäin vaikka oli kytkin pohjassa, ja toi nykiminen ja vaihteiden huono päälle meneminen vaan paheni..
Kävin ostaan uuden levyn, asetelman ja painelaakerin, ja kun kytkintä rupesin vaihtamaan oli melkoinen työ saada laatikko irti koneesta. (nalkissa :lol: )
..moh, tulipa vaihdettua samalla kytkinpaketti vaikka olis riittänyt pelkkä neulalaakerin vaihto.
:?

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » To Toukokuu 5. 13:45:28 2005

Kokeile startata kytkin ja jarru pohjassa vaihde päällä. Vaikka luulis sen irtoovan jos sillä ajelee. Ainakin tolla tavalla irtos yhdessä escortissa kun oli kytkin juuttunu. Ottaa vaan jonkun verran startin päälle.
Jäsen #606

Vastaa Viestiin