
Kytkyttimestä
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1409
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002
Kytkyttimestä
No niin. Nyt sano sitten kytkin jollain tapaa sopimuksensa irti. Lähdin erään clubilaisen yllyttämänä liikennevaloista lappu lattiassa. Ykkösellä suti hienosti ja siinä vaiheessa kun tempasin kakkosen tupaan ja tarkotus oli jatkaa piirtelyä niin kierrokset kyllä nous mutta savua ei näkynyt joten kytkinhän se siellä luisti. Sama uudestaan seuraavasta risteyksestä ja taas kakkosella luisti. Sen jälkeen kiihdytys kolmosella 2500rpm -> ja siinä vaiheessa kun tuli täydet ahdot niin kytkin luistaa. Nyt oiskin kiva kuulla kommentteja että mistähän tuo mahtaisi johtua? Levynä on S.A.F.F.A:n 6-lapanen jousitettu sintteri ja jäykkä asetelma. Paketilla on nyt koneremontin jälkeen ajettu n.6000km ja koko muun ajan toiminut moitteetta jos ei lasketa mukaan ravistusta liikkeelle lähdettäessä. Nyt tossa vielä kotiin tullessani kokeilin vielä kolmosella kiihdytellä ja luisti edelleen. Huomasin sen että kun kytkin alkaa luistamaan rupeaa se ravistamaan samalla tavalla kun liikkeelle lähdettäessä. Kytkin ottaa aika ylhäällä ja sitä ei paljon tarvitse painaa tasakaasulla ajettaessa että rupeaa luistamaan. Automaattisäätöä tänään räpläsin ja automaattisäädön lipare on ihan sen hammastetun muovirattaan alussa. Polkimessa on kuitenkin väljää aluksi kun sitä painaa että siinä mielessä ei pitäisi olla vaijeri tiukalla ja sen takia kytkin koko ajan "päällä".. Ideoita otetaan vastaan.. 

Toyota Supra TT
-
- Viestit: 213
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 11. 23:23:35 2003
- Paikkakunta: Klövskog
- Viesti:
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
Kaksi asiaa...
Älkää puhuko kuparisista palakytkimistä sinttereinä, kun eivät ole, varsinkin myynti-ilmoituksissa pissaa joskus hunajaa, kun soittelee ja luulee olevan...
Toisekseen, palakytkimen luistatus hio pinnat toooooosi äkkiä sileeksi...
EDIT:
Ja ravistelu kielii yleensä väljästä laatikon vetoakselista... (siis sen laakerista, nusnus)....
Älkää puhuko kuparisista palakytkimistä sinttereinä, kun eivät ole, varsinkin myynti-ilmoituksissa pissaa joskus hunajaa, kun soittelee ja luulee olevan...
Toisekseen, palakytkimen luistatus hio pinnat toooooosi äkkiä sileeksi...
EDIT:
Ja ravistelu kielii yleensä väljästä laatikon vetoakselista... (siis sen laakerista, nusnus)....
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
Ford Ka

Fun is not a straight line
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
Mulla on ihan sellainen olo, että vaikka sitä täällä kuinka mietittäis, niin avaamatta ei selviä...Hena kirjoitti:Se on jännä juttu että ton ekan luistamisen jälkeen tuli tehtyä muutama kiihdytys 1 --> 3 ja se piti ihan hyvin. Jostain syystä vähän ajan päästä alkoi taas luistamaan..
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
Ford Ka

Fun is not a straight line