mk4 escortin alustasta

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

force110
Viestit: 68
Liittynyt: Ti Heinäkuu 19. 0:18:41 2005
Paikkakunta: Tampere

mk4 escortin alustasta

Viesti Kirjoittaja force110 » To Syyskuu 1. 19:30:10 2005

Eli auto on xr3i vm.88. Powerflexin puslat pitäisi tässä asennella ja alkuun hieman ihmettelin tuota alustaa. Eli pitäisikö kaikissa xr3i:ssä olla takana kallistuksenvakaaja? omasta autosta en kyllä löytänyt. Ja mihinkä kohdin takatukivartta sen pitäisi kiinnittyä?

Entäs etupäässä olen jäännyt siihen uskoon että alatukivarsien sisäpäässä ei pitäisi olla kumipuslaa. Noh ainakin kun auton alla ihmettelin niin jotkin kumit siellä näkyy olevan. Tosin en ole tukivartta irti ottanut joten tarkemmin en osaa sanoa.

Näihin jos joku tietävämpi voisi vastata.

TulBOsliperi
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja TulBOsliperi » To Syyskuu 1. 20:02:17 2005

ei ole ollenkaa xr3 taka kallistuksenvakaajaa..

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » To Syyskuu 1. 22:30:26 2005

riippuu kuulkas hyvät herrat ihan vuosimallista. -90 xr3issä on ainakin.
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

force110
Viestit: 68
Liittynyt: Ti Heinäkuu 19. 0:18:41 2005
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja force110 » To Syyskuu 1. 23:02:50 2005

Kuinkas tuosta taka kallistuksenvakaajasta on hyötyä?
Niin ja purin tuossa etutukivarret irti ja jonkinlainen metalliholkki siellä vain näytti olevan eli ilmeisesti sinne ei kannata polyuretaanipuslia vaihtaa niiden tilalle.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » To Syyskuu 1. 23:11:04 2005

Näin näppituntumalla voisin sanoa että se 12mm vakaaja on yhtä tyhjän kanssa. 16mm vakaaja sen sijaan alkaa jo pistämään vastaankin, tosin kaikki kiinnikkeet alkaa taipumaan taas sitten kun ovat ilmeisesti mitoitettu tuolle 12mm vakaajalle alunperin.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

force110
Viestit: 68
Liittynyt: Ti Heinäkuu 19. 0:18:41 2005
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja force110 » Pe Syyskuu 2. 12:06:23 2005

Osaako kukaan sanoa vielä noista etutukivarsien sisäpään puslista. Eli kuuluuko siellä olla puslat vai metalliholkki. Kun ainakin powerflex ilmoittaa että xr3i:ssä on puslat, mutta taas rs turbossa metalliholkki.

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Pe Syyskuu 2. 12:10:42 2005

mk3 escossa on pusla ja kaikissa mk4 escoissa on jokin holkki tjsp, joka ei ole vaihdettavissa.
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Pe Syyskuu 2. 13:31:34 2005

Siis mk4:sissa on tosiaan kuulanivel ja kumiset suojat (samannäköiset kuin esim raidetangon pään nivelessä) kummallakin puolella. Likaisena nämä äkkiä katsottuna näyttää kyllä hieman puslalta.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

force110
Viestit: 68
Liittynyt: Ti Heinäkuu 19. 0:18:41 2005
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja force110 » Pe Syyskuu 2. 16:13:22 2005

nyt hieman vastustaa eli atuo on levällään tallissa ja pitäisi powerflexejä sovitella paikoilleen. Osanumeroiden perusteella puslien pitäisi olla oikeat tähän. Mutta esim. taka alatukivarren sisäpusla on halkaisijaltaan 43mm ja reikä on 39mm. Porailin vanhan puslan pois, mutta pitäisikö siitä vielä joku metallirinkula lähteä ulkokehältä? En ainakaan itse sellaista huomannut. Tuskinpa kukaan muistaa omasta kulkineesta minkä kokoinen tuo reikä on?

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Pe Syyskuu 2. 17:01:22 2005

En muista reiän kokoa, mutta ei mulla ainakaan rs turbossa ollut mitään metalli renkuloita, pelkät kumipuslat.

force110
Viestit: 68
Liittynyt: Ti Heinäkuu 19. 0:18:41 2005
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja force110 » Pe Syyskuu 2. 17:24:31 2005

Juu kyllä tuntuu puslat olevan kummallista kokoa. Eli taakse alatukivarsiin ei sovi mitkään puslat vaikka numeroiden perusteella pitäisi olla mk4 escorttiin.En tiedä sitten mikä mättää powerflexin mitoissa. Tuli vaan yksi tukivarsi teurastettua kun porailin nuo vanhat puslat pois, mutta ilmeisesti täytyy pistää takaisin paikoilleen vanhoilla kumipuslilla.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Pe Syyskuu 2. 19:57:26 2005

Kyllä sieltä yleensä otetaan se vanha pusla kokonaisena eli se metallinen sisä ja ulkoholkki myös. Tiedän että on myös puslia joissa ohjeet käskevät nimenomaan jättämään vanhan puslan ulkoholkin paikalleen. Sama pätee myös takatukivarsien ulkopusliin.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

force110
Viestit: 68
Liittynyt: Ti Heinäkuu 19. 0:18:41 2005
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja force110 » Pe Syyskuu 2. 21:27:40 2005

Kyllä tutkin tukivarsia sen verran tarkkaan että ei siitä mitään ulkoholkkia löytynyt. Ja powerflexin puslat oli niin monta milliä isommat ettei kyllä oman järjen mukaan mene millään paikoilleen vaikka siitä joku holkki löytyisikin.

Tai sitten en vaan osaa :?:

Vastaa Viestiin