ohc:n kansi

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

ohc:n kansi

Viesti Kirjoittaja ohc » Pe Syyskuu 9. 15:11:13 2005

Nyt kun pitäs alkaa tuota muokattua 1.6:sen kantta sovittelemaan 2-litrasen päälle, niin ongelmaksi muodostuu tietysti noi puristukset.

Kansi on laskettu 2mm (1.6) jolloin puristukset 1.6ohc:ssa oli luokkaa 11.2:1. Tarkoitus on avartaa palotiloja jolloin saan puristukset kohdalleen 2-litrasessa, mutta kysymys kuuluu onko jotain hyväksi havaittua kohtaa mistä noita palotiloja kannattaa lähteä avartamaan? Vai onko sillä palamiseen ja tehoihin nähden väliä mistä tuota palotilaa lähtee avartamaan?

Puristukset saisi tietysti mahlen männillä ja ohc:n kiertokangilla alemmas koska männät jää alle lohkotason selvästi. Mutta lisääkö tämä nakutusherkkyyttä jos männät jää alle lohkotason (n.2mm?) ?

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Re: ohc:n kansi

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Pe Syyskuu 9. 15:18:36 2005

ohc kirjoitti:Nyt kun pitäs alkaa tuota muokattua 1.6:sen kantta sovittelemaan 2-litrasen päälle, niin ongelmaksi muodostuu tietysti noi puristukset.

Kansi on laskettu 2mm (1.6) jolloin puristukset 1.6ohc:ssa oli luokkaa 11.2:1. Tarkoitus on avartaa palotiloja jolloin saan puristukset kohdalleen 2-litrasessa, mutta kysymys kuuluu onko jotain hyväksi havaittua kohtaa mistä noita palotiloja kannattaa lähteä avartamaan? Vai onko sillä palamiseen ja tehoihin nähden väliä mistä tuota palotilaa lähtee avartamaan?

Puristukset saisi tietysti mahlen männillä ja ohc:n kiertokangilla alemmas koska männät jää alle lohkotason selvästi. Mutta lisääkö tämä nakutusherkkyyttä jos männät jää alle lohkotason (n.2mm?) ?
etsippä semmonen topiiikki kun ohc:n männän sorvaus turbo käyttöön -siellä muistaakseni mua valaistiin tuosta paljealueesta/männän lohkotason alapuolelle jättämistä.

tuossa

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » La Syyskuu 10. 17:57:25 2005

Pitää kokeilla avartaa kantta venttiilien molemmilta puolilta niin paljon kuin sylinterin halkaisija antaa myöten. Eiköhän se vielä pysty avartaa jonnekin 11.5:1 puristussuhteelle.

Pitää laskeskella puristuksia vielä myöhemmin kun saa koneen porattua. Tarkotus on tehdä 2.1 litranen ohc, eli vakio iskulla vaatii ilmeisesti 93mm porauksen.

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

Markus
Viestit: 790
Liittynyt: Ti Syyskuu 3. 10:40:17 2002
Paikkakunta: Järvelä

Viesti Kirjoittaja Markus » Ma Syyskuu 12. 13:51:40 2005

93 mm poraus vakio iskulla on 2090cc

Vastaa Viestiin