BW T-56

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

BW T-56

Viesti Kirjoittaja ukormi » La Syyskuu 10. 21:40:28 2005

Kaveri osti jenkkilöistä kolari Camaron (tekniikanriisto tarkoituksessa) jossa on tuollainen Borg Warner T-56 laatikko.
Tästähän iski kevyt innostus moiseen laatikkoon. Mitenkäs tuollainen sitten istahtaa Cossuun? Camarossa ja Viperissä ainakin noita on ollut , Viperissä vaan paksummalla kytkinakselilla. Menisiköhän cossuun tuollainen pelkällä kytkinkopan vaihdolla. Jotakin sähköjä noissa on, ainakin nopeusmittari on sähköinen. Kunhan kaverille tuo auto tulee, voin ottaa laatikosta kuvia.

Onko kukaan moista tutkinut?
Viimeksi muokannut ukormi, La Syyskuu 10. 22:05:13 2005. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » La Syyskuu 10. 21:44:14 2005

Laittaa sen sinne sopimaan :lol:

Tuolta voi etsiä oikean laatikon ja kattoo mitä se kestää. http://www.tremec.com/English/products/T-56.asp



Edit: linkki.

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » La Syyskuu 10. 22:04:42 2005

Tuo laatikko on asennettuna aika tehokkaisiin myllyihin joten tuskin keston kanssa tulee olemaan ongelmia. Tuo sopivuus askarruttaa. Cossusta saanee kytkinkopan mutta mitenkähän sen saapi istumaan tuollaiseen laatikkoon. Toki saan tarkkaa infoa kunhan tuo auto saapuu kaverilleni. Auto vuosimalliltaan -01 ja oli joku Z1 tai jotakin. Kaverilla on jo tilattuna muutos sähkötkin että saa paketin istutettua toiseen pirssiin helposti. Noissa on aika hankalat johdotukset ja ilman muutoshommia ei konetta saa mitenkään toimimaan toisessa korissa.

Jos tuollaiseen joskus höyrähtää, niin onhan se tiedettävä saako laatikon kiinni cossuun. Ei ole mitenkään kovin edullinen laatikko.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

SiipiCozzu
Viestit: 618
Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 16:18:00 2001
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja SiipiCozzu » La Syyskuu 10. 22:19:42 2005

Kaikki roippeet saa kiinni, jos vaan on tarpeeksi mielenkiintoa ja aikaa ropata. Itselläkin olisi tarkoitus tuollainen sovittaa. Kytkinkopan pulttijaon muuttaa TIG:llä ja porakoneella, monilevykytkimiä löytyy mielin määrin joilla saadaan sopiva akseli ja 'offset' laatikolle.
Viimeksi muokannut SiipiCozzu, La Syyskuu 10. 22:22:16 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » La Syyskuu 10. 22:20:12 2005

http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... hp?t=86413

tuossakin oli jotain juttua T-56:sta
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

pylvis
Viestit: 687
Liittynyt: Su Lokakuu 6. 17:44:16 2002
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja pylvis » Ke Syyskuu 14. 18:57:10 2005

löysin yhdestä kirjasta jutun tosin loota on t46 http://koti.phnet.fi/mikap/t46/
#415
vapari on vaihtoehto
on mielivajaa kun fordilla-ajaa
http://www.speedimports.net/

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Syyskuu 14. 19:02:58 2005

pylvis kirjoitti:löysin yhdestä kirjasta jutun tosin loota on t46 http://koti.phnet.fi/mikap/t46/
kyllä on huonot kiihtyvyys arvot 6 vaihteisella.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ke Syyskuu 14. 19:27:47 2005

Noissa tuo kutonen on aika pahasti ylipitkä. Kyllähän tietty on eroa jos alla on +300 heppainen Cosworth verrattuna vakioon. Varmasti menee paremmin kutosella, mutta silti se on liian pitkävälitteinen. Jenkeissä noi tuntuu vielä olevan aika useasti 0.50 kutosvaihteella :?
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Viesti Kirjoittaja Cosesc » Ke Syyskuu 14. 20:50:31 2005

Vaihda 3.92 perävälitys. Toimis ehkä aika kivasti tolla laatikolla.
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » To Syyskuu 15. 1:16:20 2005

Mullakin on käynyt toi T-56:n mielessä muutaman kerran. Noita saa jenkeistä uutena noin 1500 taalalla, joten hinta jäis varmaan suunnilleen samaan euroina toimitettunakin.
Kaverin isä harrastaa mustangia aika kovasti ja hänen kanssaan kateltiin keväällä noita jenkkien nettisivuilta. Siellä oli hinnat välille 1500-2000 taalaa mallista riippuen ja sais valita välitykset ja väännönkestot suoraan taulukoista.

Tästä sierraan sopivuudesta juttelin myös yhden jenkkejä harrastavan kaverin kanssa ja hänen mukaansa toi kytkinkoppa pitäisi olla jopa samalla jaolla kuin kaikki muutkin Fordin laatikot eli silloin T-5:n koppa kävis. Oiskohan jopa näin helppoa?

Ps. tässäkin ois hyvä kimppatilauskohde ensi keväälle :wink:

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » To Joulukuu 22. 23:35:31 2005

No niin...

Kaverille tuli Camaron raato talliin ja eikun tekniikkaa irroittamaan.

Tuumasi vaan että mahtuuko tuollainen 365 kaakisen V8 koneen perässä oleva laatikko Sierraan..

Kuvia:
KUVA
KUVA
KUVA
KUVA
KUVA
KUVA
KUVA
KUVA

BOORIT
LISÄÄ BOORIA
EDELLEEN

KARDAANIA
KARDAANIA
KARDAANIA
KARDAANIA

T56 VAIHDEKAAVIO

SS PAKETTI
CAMARO SS

Ja tekniikkapaketti tulee -59 vuosimallin amerikkalaiseen klassikkoon. Tuskin kukaan koskaan voisi kuvitella kyseiseen autoon tuollaista moottoria varustettuna kuusivaihteisella manuaalilla :lol:
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » To Joulukuu 22. 23:45:53 2005

Ah... Niin kaunista katseltavaa tuommoinen nykyaikainen Voimamoottori. Jotenkin taas tuli kauhea kuume johonkin uudehkoon jenkkisporttiin.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » To Joulukuu 22. 23:53:32 2005

Eiks ton vois tunkee johonkin läpimätään viistokeulataunuksen koppaan :twisted:

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » To Joulukuu 22. 23:55:18 2005

MouTine kirjoitti:Ah... Niin kaunista katseltavaa tuommoinen nykyaikainen Voimamoottori. Jotenkin taas tuli kauhea kuume johonkin uudehkoon jenkkisporttiin.
Tuonikäistä Camaroa ei tällä hetkellä saa millään suomen rekisteriin johtuen suomen saaste/yms määräyksistä. Ko. pelin saa leimalle saksassa mutta ei siis suomessa ilman lasien ja turvavarusteidenvaihtoa. Lisäksi sitten VTT päästömittaus.

Sama homma siinä uudessa Mussessa :shock:

Mutta onpa muuten sen verran sähköpiuhaa ettei ihan heikkohermoisin alkaisi tekemään yhtään mitään tuon kone/laatikkopaketin kanssa.

Kaveri laittaa piuhahässäkän menemään jenkkeihin ja siellä tekevät XXX taalaan konversion jossa tuo hässäkkä muutetaan kahdeksaan kytkettävään piuhaan :lol:

Ja enpä muuten enää luota pätkääkään noihin ajonestalaitteisiin, ainakaan jenkkimallien ajonestoihin. Auton mukana ei ollut tullut avaimia mutta kaveri kuitenkin ajoi auton talliin. Netistä löytyi ohjeet :shock:

Avaimet tulevat sitten perässä pikapostina..
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Tupi
Viestit: 1001
Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tupi » To Joulukuu 22. 23:58:29 2005

Olenkin tuollaisen SS camaron kyydissä istuskellut ja z28:lla jopa ajanut muutaman kerran, on ne vaan vehkeitä.Kauheesti ei nuiden uusien jenkkisporttien ulkonäöt kiihota mutta tuo pata johonki 68 camaroon tai 60 luvun 2 d impalaan niin nami nami :P
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » To Joulukuu 22. 23:59:19 2005

Tupi kirjoitti:Olenkin tuollaisen SS camaron kyydissä istuskellut ja z28:lla jopa ajanut muutaman kerran, on ne vaan vehkeitä.Kauheesti ei nuiden uusien jenkkisporttien ulkonäöt kiihota mutta tuo pata johonki 68 camaroon tai 60 luvun 2 d impalaan niin nami nami :P
Entäs Cadillaciin :lol:
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Pe Joulukuu 23. 0:02:34 2005

Muuttoautonahan niitä on kilvitetty. Oliko se '96 ja siitä uudemmat kaikki Suomessa kilvissä olevat Musset ovat muuttoautoja. Pistää oikein vihaksi ettei kunnon autoja saa saatana kilpiin olemattomien ominaisuuksien takia.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Pe Joulukuu 23. 0:06:46 2005

MouTine kirjoitti:Muuttoautonahan niitä on kilvitetty. Oliko se '96 ja siitä uudemmat kaikki Suomessa kilvissä olevat Musset ovat muuttoautoja. Pistää oikein vihaksi ettei kunnon autoja saa saatana kilpiin olemattomien ominaisuuksien takia.
Ja kun jenkeissä yleensä on paljon tarkemmat saaste ja turvalliuuskriteerit.

No ehkäpä sieltä joku juttu puuttuu verrattuna EU standardeihin..

Mutta toisaalta nyt näitä nykyaikaisia BW -T56 laatoikoita on mahdollista saada :D

Käypikö tuollainen cossuun ilman suuria muutoksia?
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Pe Joulukuu 23. 0:21:06 2005

Mikä vm toi camaro on? Mein hallilla on tommonen joku -96 camaron rutku taas projektissa...käyteltiin just viime vloppuna pelkillä Hookerin pakosatseilla,kun saatiin loota paikoillen remontin jäljiltä,kyllä laulaa! 8) Muuten sitten onkin oikein jenkkisportteja. 50ml on mittaris niin joka ikinen tiiviste ja stefa vuotaa ja laatikostakin jo syncroja ym paskana.Tosin noi hommat voi olla suoraan verrannollisia takapyörien pinnan kulumiseen(3paria kesässä)... :lol:
#446

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Pe Joulukuu 23. 0:26:28 2005

JRZ kirjoitti:Mikä vm toi camaro on? Mein hallilla on tommonen joku -96 camaron rutku taas projektissa...käyteltiin just viime vloppuna pelkillä Hookerin pakosatseilla,kun saatiin loota paikoillen remontin jäljiltä,kyllä laulaa! 8) Muuten sitten onkin oikein jenkkisportteja. 50ml on mittaris niin joka ikinen tiiviste ja stefa vuotaa ja laatikostakin jo syncroja ym paskana.Tosin noi hommat voi olla suoraan verrannollisia takapyörien pinnan kulumiseen(3paria kesässä)... :lol:
Tää taitaa olla 2003 tai 2004. Kysäisen kaveriilta tarkan vuosimallin. Ajettu on 35t miles.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Pe Joulukuu 23. 0:40:15 2005

ukormi kirjoitti:
JRZ kirjoitti:Mikä vm toi camaro on? Mein hallilla on tommonen joku -96 camaron rutku taas projektissa...käyteltiin just viime vloppuna pelkillä Hookerin pakosatseilla,kun saatiin loota paikoillen remontin jäljiltä,kyllä laulaa! 8) Muuten sitten onkin oikein jenkkisportteja. 50ml on mittaris niin joka ikinen tiiviste ja stefa vuotaa ja laatikostakin jo syncroja ym paskana.Tosin noi hommat voi olla suoraan verrannollisia takapyörien pinnan kulumiseen(3paria kesässä)... :lol:
Tää taitaa olla 2003 tai 2004. Kysäisen kaveriilta tarkan vuosimallin. Ajettu on 35t miles.
Joo,kattelinki et perä näytti hieman erilaiselta.lamput näyttäis kyllä olevan samat...Loota on ainakin samanlainen. Ja mottikin vissiin LT1.
#446

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Pe Joulukuu 23. 7:26:08 2005

MouTine kirjoitti:Muuttoautonahan niitä on kilvitetty. Oliko se '96 ja siitä uudemmat kaikki Suomessa kilvissä olevat Musset ovat muuttoautoja. Pistää oikein vihaksi ettei kunnon autoja saa saatana kilpiin olemattomien ominaisuuksien takia.
Kyllä niitä kunnon jenkkisportteja saa helpolla kilpiin, corvetten kanssa ei ole mitään ongelmaa :) Ihan asiallisen oloinen toi sevyn uudempi alumiinlohkonen 350 tosiaan on, faijalla on sama kone ´98 C5 vetessä ja hienosti toimii eikä edes kuluta oikein mitään.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

Vastaa Viestiin