Scorpion takakelkka -> sierraan

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Hoppamiäs
Viestit: 318
Liittynyt: Ma Joulukuu 30. 22:03:27 2002
Paikkakunta: Ruovesi/ Tampere

Scorpion takakelkka -> sierraan

Viesti Kirjoittaja Hoppamiäs » To Lokakuu 6. 17:19:41 2005

Eli sopiiko toi scorpion vm.-85 takakelkka tohon -88 sierraan. Näyttäs hyvin samanlaiselta mutta onko?
# 684
Cortina Mk2 -68 1600 de luxe
Escort Mk1 -73 2,0
Escort Mk1 -74 1300 sport projekti
Audi A4 -03 1,9TDI Quattro

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » To Lokakuu 6. 17:31:53 2005

kyllä mun käsityksen mukaan menee..
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Re: Scorpion takakelkka -> sierraan

Viesti Kirjoittaja Skorppi » To Lokakuu 6. 17:42:26 2005

Hoppamiäs kirjoitti:Eli sopiiko toi scorpion vm.-85 takakelkka tohon -88 sierraan. Näyttäs hyvin samanlaiselta mutta onko?
Bolt on.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

Hoppamiäs
Viestit: 318
Liittynyt: Ma Joulukuu 30. 22:03:27 2002
Paikkakunta: Ruovesi/ Tampere

Viesti Kirjoittaja Hoppamiäs » To Lokakuu 6. 18:03:23 2005

Hyvä homma! :) Jatketaan viä että mites noi pyörän-navat eli muutos tolle nelipulttiselle jaolle. Käykö noi sierran rumpujarrullisen perän pyörän-navat vai täytyykö olla levyjarrullisesta perästä?
# 684
Cortina Mk2 -68 1600 de luxe
Escort Mk1 -73 2,0
Escort Mk1 -74 1300 sport projekti
Audi A4 -03 1,9TDI Quattro

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » To Lokakuu 6. 18:09:53 2005

Hoppamiäs kirjoitti:Hyvä homma! :) Jatketaan viä että mites noi pyörän-navat eli muutos tolle nelipulttiselle jaolle. Käykö noi sierran rumpujarrullisen perän pyörän-navat vai täytyykö olla levyjarrullisesta perästä?
Laippavetarillisen perän navat käy.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

Hoppamiäs
Viestit: 318
Liittynyt: Ma Joulukuu 30. 22:03:27 2002
Paikkakunta: Ruovesi/ Tampere

Viesti Kirjoittaja Hoppamiäs » To Lokakuu 6. 18:29:48 2005

Selvä homma. Taidampa sit pistää ton koko hoidon sierran alle. Ja tottakai uusilla puslilla ja jarruilla. Mikäs muuten toi perävälitys on (Scorpio oli 2 litrasella ruisku ohc: lla) verrattuna sierran (2.0 kaasari) välitykseen? Ja kiitos tiedoista, selvispähän tämäkin homma :)
# 684
Cortina Mk2 -68 1600 de luxe
Escort Mk1 -73 2,0
Escort Mk1 -74 1300 sport projekti
Audi A4 -03 1,9TDI Quattro

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » To Lokakuu 6. 21:49:28 2005

Välitys on 3.62 tai 3.9
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

McDj85
Viestit: 94
Liittynyt: To Heinäkuu 10. 14:42:49 2003
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja McDj85 » Su Lokakuu 9. 0:51:37 2005

muuten jos on samat ?kolmiotuet? (tulee iskari kiinni) niin sierassa paksummat ala jutut ku skorpparin iskarissa niin sierran iskaria pitää vetää rälläkä niinkuin ite justiin tein... ja scorpin iskari tulee kiinni 19mm kantaisella pultilla ku sierran oma 17mm...
Mercedes-benz W204 C200
Mercedes-benz W203 C220
EX:
Sierra saloon 87' 2.9i 12v
Escort coupe 91' 1.6i WRC korisarjalla
Sierra estate 89' 1.6i stockman turbo

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Lokakuu 9. 2:42:16 2005

Onko cossu scorpion takatukivarsissa erilaiset pyöränkulmat kun sierran? Olis ihan hieno bonus jos vaikka olis madallettuna suoremmassa kun sierran omilla.
Jäsen #606

Pappacosworth
Viestit: 414
Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
Paikkakunta: Koskenkorva

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth » Su Lokakuu 9. 9:44:26 2005

Scorpio Cosworth erot: Samat puslat kuin Sierra Cossussa, ja jäykemmät lyhyemmät jouset. Vaihdoin omaani 2.9 tarvikejouset taakse että perä olisi noussut vähän ylemmäksi kun on camberia 3-3.5 astetta ja renkaita menee kolmet kesässä. Jouset oli pitemmät mutta perä ei noussut yhtään. Vaihdan vielä kaikki takapään puslat ja sen jälkeen säädetään jos ei korjaannu.
Focus ST 2014, Honda Africa Twin DCT 2016 (Fiesta ST 2019)
https://texelectric.webnode.fi/

xrissane
Viestit: 1545
Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja xrissane » Su Lokakuu 9. 22:15:59 2005

Juupa juu... :x Scorpio Cossun taka-akselisto Konin iskareilla ja Lesjöforsin käypäisillä (kutos-Sierra) jousilla - toistaiseksi vielä alkuperäiset puslat (vaihtuu ensi talvena pu-sellaisiin) = camberit ihan casterillaan eli löytyy kokonaista 3,5 miinusta :evil: Imee kylläkin tiehen niin, jotta lompakossakin tuntuu :roll:
* # 71 *

Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09

Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04

Pappacosworth
Viestit: 414
Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
Paikkakunta: Koskenkorva

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth » Ma Lokakuu 10. 7:51:13 2005

xrissane kirjoitti: Imee kylläkin tiehen niin, jotta lompakossakin tuntuu :roll:
Joo kyllä mullekin kulmat passas hyvin jurvaan...
Focus ST 2014, Honda Africa Twin DCT 2016 (Fiesta ST 2019)
https://texelectric.webnode.fi/

scorpio4x4
Viestit: 252
Liittynyt: To Joulukuu 18. 20:16:46 2003
Paikkakunta: Suomen hollanti

Viesti Kirjoittaja scorpio4x4 » Ma Lokakuu 10. 8:44:20 2005

Nuo on kyllä tosi surkeet nuo lesjöforssit
itelle laitoin aikanaan omaan scorpioon ja alle vuoteen perä retkahti alas....
Seuraavat teetin vallilan takomolla... olleet alla 2,5v ja vieläkin ryhdissään
#636
Mitsu L200 Intense Magnum TCL -07
Mitsu Pajero 3.2 DI-D Elegance A. -03
Mitsu Pajero 3.2 DI-D Elegance A. -00
Oonkohan oikeessa kerhossa jäsenenä?????? Noo, taivaspaikka on jo ansaittu ;)

xrissane
Viestit: 1545
Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja xrissane » Ma Lokakuu 10. 19:33:40 2005

scorpio4x4 kirjoitti:Nuo on kyllä tosi surkeet nuo lesjöforssit
itelle laitoin aikanaan omaan scorpioon ja alle vuoteen perä retkahti alas....
Seuraavat teetin vallilan takomolla... olleet alla 2,5v ja vieläkin ryhdissään
:D Vai että semmoisia kokemuksia... No, Vallilasta sen verran hyviä kokemuksia - virittivät nuo mun nykyiset etujouset 0,04 euroa lyhyemmiksi, ja nyt keulaprofiili on autossa justiinsa kohdallaan :!: Måste prova det 8)
* # 71 *

Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09

Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Pe Tammikuu 20. 15:07:40 2006

Täälä nyt sanottiin että scorpio cosworth ja sierra cosworth taka-akselisto olis sama!

Itsellä loikoilee tuolla ulkoilmassa tuulettumassa :lol: scorpio cossun takatukivarret ja apurunko eli "länkirauta"

Kiinostaisi saada vähän paremmat pyörän kulmat sierraan kuin mitä vakio karvalakin romuilla saa...

Sitten onko xr4x4 tai xr4i minkälaiset camberit takana? Näyttäisi yhtäkkiä sanottuna samalta paskalta kuin mitä vakio sierrassa, mutta säätimeen ku veis niin tietäis :?

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Pe Tammikuu 20. 15:37:48 2006

xrissane kirjoitti:Juupa juu... :x Scorpio Cossun taka-akselisto Konin iskareilla ja Lesjöforsin käypäisillä (kutos-Sierra) jousilla - toistaiseksi vielä alkuperäiset puslat (vaihtuu ensi talvena pu-sellaisiin) = camberit ihan casterillaan eli löytyy kokonaista 3,5 miinusta :evil: Imee kylläkin tiehen niin, jotta lompakossakin tuntuu :roll:
Ethän vielä vaihtanut takatukivarsien puslia uretaanisiin?
Osta mieluummin sikahintaiset cossu Sierran orkkispuslat sinne.
Nuo uretaaniset antavat ainakin minun cossussani armottoman paljon periksi kun paikaltaan lähtee :?

Taidan vaihtaa orkkikset sinne kunhan valuuttavaranto antaa myöden.

Millaiset takatukivarsien puslat cossu Scorpiossa muuten on?
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Colognevsa
Viestit: 593
Liittynyt: Ma Syyskuu 22. 19:59:19 2003
Paikkakunta: VAASA

Viesti Kirjoittaja Colognevsa » Pe Tammikuu 20. 16:01:39 2006

ukormi kirjoitti:
Millaiset takatukivarsien puslat cossu Scorpiossa muuten on?
Mulla on ainaki PU, tiedä sit mitä siellä on joskus ollu.

xrissane
Viestit: 1545
Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja xrissane » La Tammikuu 21. 17:02:03 2006

ukormi kirjoitti:
xrissane kirjoitti:Juupa juu... :x Scorpio Cossun taka-akselisto Konin iskareilla ja Lesjöforsin käypäisillä (kutos-Sierra) jousilla - toistaiseksi vielä alkuperäiset puslat (vaihtuu ensi talvena pu-sellaisiin) = camberit ihan casterillaan eli löytyy kokonaista 3,5 miinusta :evil: Imee kylläkin tiehen niin, jotta lompakossakin tuntuu :roll:
Ethän vielä vaihtanut takatukivarsien puslia uretaanisiin?
Osta mieluummin sikahintaiset cossu Sierran orkkispuslat sinne.
Nuo uretaaniset antavat ainakin minun cossussani armottoman paljon periksi kun paikaltaan lähtee :?
Enhän minä vielä vaihtanut, vaikkakin tilauksessa tulivat. Täytyy varmaan kuitenkin toisaalta epäilemättä kokeilla ihan ite :twisted: Siinäpähän sitten nokkaa nostaa :wink:
* # 71 *

Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09

Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04

Vastaa Viestiin