Turboa...*kuvia lisätty*

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Turboa...*kuvia lisätty*

Viesti Kirjoittaja JRZ » Ke Syyskuu 10. 16:16:43 2003

Onko ketään föönittänyt rs2k:ta?
#446

Vieras
Ylläpitäjä

Re:Turboa...

Viesti Kirjoittaja Vieras » Ke Syyskuu 10. 16:46:42 2003

On taatusti. Olikos jotain muuta sydämmellä?

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Re:Turboa...

Viesti Kirjoittaja JRZ » Ke Syyskuu 10. 22:08:14 2003

No yllätys taas. Lähinnä kaipaisin omakohtaisia kokemuksia joltain joka olis ko. projektin tehnyt...
#446

GreBe
Ylläpitäjä

Re:Turboa...

Viesti Kirjoittaja GreBe » Ke Syyskuu 10. 22:56:29 2003

On tainnut olla puhetta ja innostusta aiemminkin tuolle projektille, mutta se tekeminen on jäänyt tekemättä. Porukka pitäs olla varmaan ja rahaa palaa varmaan rutosti, että kaikki maksut voi kattaa, mutta joo. Suomessa ei taida olla vielä rekisterissä tuollaista, jos puhutaan näistä kattipeleistä.

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Re:Turboa...

Viesti Kirjoittaja JRZ » Ke Syyskuu 10. 23:03:44 2003

[quote author=GreBe link=board=2;threadid=14348;start=0#107802 date=1063223789]<br>On tainnut olla puhetta ja innostusta aiemminkin tuolle projektille, mutta se tekeminen on jäänyt tekemättä. Porukka pitäs olla varmaan ja rahaa palaa varmaan rutosti, että kaikki maksut voi kattaa, mutta joo. Suomessa ei taida olla vielä rekisterissä tuollaista, jos puhutaan näistä kattipeleistä.<br>[/quote]<br>Eipä taida olla joo...itellä olis meinaan vaan auton vm.-91 niin ei tarvis sitä päästötodistusta...
#446

glue
Viestit: 660
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 14:41:08 2001
Viesti:

Re:Turboa...

Viesti Kirjoittaja glue » Ke Syyskuu 10. 23:05:29 2003

onkohan tämä meinaan '91 auto vähäpäästöinen? kun '90-'92 on molempia.
Sierra Cosworth '89

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Re:Turboa...

Viesti Kirjoittaja JRZ » Ke Syyskuu 10. 23:09:58 2003

[quote author=glue link=board=2;threadid=14348;start=0#107806 date=1063224329]<br>onkohan tämä meinaan '91 auto vähäpäästöinen? kun '90-'92 on molempia.<br>[/quote]<br><br>onse
#446

Hannez
Viestit: 1172
Liittynyt: Ke Heinäkuu 17. 17:29:34 2002
Paikkakunta: Stadi
Viesti:

Re:Turboa...

Viesti Kirjoittaja Hannez » Ke Syyskuu 10. 23:39:16 2003

Tästä on ollut joskus paljon juttua. Ensinnäkin turbo-koneen rakentaminen ei käy ihan tyyliin, pulttaa turbo kiinni. RS2K:ssa puristuksetkin on jo niin suuret ettei tule onnistumaan ilman isompia muutostöitä.<br><br>Toiseksi päästöt. Tietääkseni RS2K on vuosimallista riippumatta vähäpäästöinen. Eli pitää suorittaa päästömittaus vtt:llä ja muistaakseni sen hinta oli jotain 10t mummonmarkkaa+alvi.<br><br>Että sellasta. Jos alotat projektin toki silloin alkaa vinkkejä tippumaan ihan varmasti..
Ford Focus RS
VW Golf Gti Endurance saloon
Laulan petroskoilaisessa eunukkikuorossa ja elämäni täyttyy rakkaudesta...

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Re:Turboa...

Viesti Kirjoittaja JRZ » To Syyskuu 11. 2:55:51 2003

Siinä olis vähän kuvia mahdollisesta tulevasta toteutuksesta...<br><br>http://photo.jippii.fi/fi/image//data/p ... peg<br><br>
#446

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Re:Turboa...*kuvia lisätty*

Viesti Kirjoittaja SLEI » To Syyskuu 11. 17:30:54 2003

Toteutus ei varmaankaan ole mahdoton tai edes vaikea, mutta leimaaminen on ja kallista.<br>Koneita joissa on puristussuhde yksitoista (11:1) on turbotettu ja käytetään pumppubensalla ilman rutistusten laskua. Helpoiten kai tälläisen RS2000 turbon saa kilpiin, kun hankkii jonkun TUV (TYV)-hyväksytyn satsin.<br>Kai sellaisia Saksassa on tehty?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Re:Turboa...*kuvia lisätty*

Viesti Kirjoittaja JRZ » To Syyskuu 11. 22:05:50 2003

No juu puristukset menee sillä et otetaan männistä 1mm pois,mut se leimaaminen on tosiaan kallista.pitäis varmaan tiedustella hintoja jostain?
#446

Hannez
Viestit: 1172
Liittynyt: Ke Heinäkuu 17. 17:29:34 2002
Paikkakunta: Stadi
Viesti:

Re:Turboa...*kuvia lisätty*

Viesti Kirjoittaja Hannez » To Syyskuu 11. 22:12:33 2003

[quote author=SLEI link=board=2;threadid=14348;start=0#107970 date=1063290654]
Toteutus ei varmaankaan ole mahdoton tai edes vaikea, mutta leimaaminen on ja kallista.
Koneita joissa on puristussuhde yksitoista (11:1) on turbotettu ja käytetään pumppubensalla ilman rutistusten laskua. Helpoiten kai tälläisen RS2000 turbon saa kilpiin, kun hankkii jonkun TUV (TYV)-hyväksytyn satsin.
Kai sellaisia Saksassa on tehty?
[/quote]

TUV-hyväksyttyjä satseja ei vaan ole kaupan. Joo tiedetään et WRC-autoissa puristukset on jotain 10:5-11:1, mut eipä vastaavilla puristuksilla olevaa katuautoa ole vielä tullut vastaan. No voihan sitä kokeilla leegojen kestävyyttä kestävyyttä, jos on perstasku kunnossa.
Ford Focus RS
VW Golf Gti Endurance saloon
Laulan petroskoilaisessa eunukkikuorossa ja elämäni täyttyy rakkaudesta...

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Re:Turboa...*kuvia lisätty*

Viesti Kirjoittaja JRZ » To Syyskuu 11. 22:40:03 2003

streetturbosta kysyin ja sanoi siellä että näin toimitaan...siis männistä 1mm pois.
#446

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re:Turboa...*kuvia lisätty*

Viesti Kirjoittaja Aksu » To Syyskuu 11. 22:41:52 2003

[quote author=Hannez link=board=2;threadid=14348;start=0#108037 date=1063307553]<br><br>TUV-hyväksyttyjä satseja ei vaan ole kaupan. Joo tiedetään et WRC-autoissa puristukset on jotain 10:5-11:1, mut eipä vastaavilla puristuksilla olevaa katuautoa ole vielä tullut vastaan. No voihan sitä kokeilla leegojen kestävyyttä kestävyyttä, jos on perstasku kunnossa.<br>[/quote]<br>Ainakin DOCH_TURBO väitti että sen doch(sierassa) oli tehty vakio koneeseen ja pitäneen siinä 0,6 paineita ja kokeilleen kiloa.Sittemmin käynnyt dochilaiset ja kansi halennut(näi itse ymmärtänyt).
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Re:Turboa...*kuvia lisätty*

Viesti Kirjoittaja JRZ » To Syyskuu 11. 23:34:25 2003

[quote author=Aksu link=board=2;threadid=14348;start=0#108045 date=1063309312]<br>[quote author=Hannez link=board=2;threadid=14348;start=0#108037 date=1063307553]<br><br>TUV-hyväksyttyjä satseja ei vaan ole kaupan. Joo tiedetään et WRC-autoissa puristukset on jotain 10:5-11:1, mut eipä vastaavilla puristuksilla olevaa katuautoa ole vielä tullut vastaan. No voihan sitä kokeilla leegojen kestävyyttä kestävyyttä, jos on perstasku kunnossa.<br>[/quote]<br>Ainakin DOCH_TURBO väitti että sen doch(sierassa) oli tehty vakio koneeseen ja pitäneen siinä 0,6 paineita ja kokeilleen kiloa.Sittemmin käynnyt dochilaiset ja kansi halennut(näi itse ymmärtänyt).<br>[/quote]<br>Vakiopuristukset on edelleen vakiopuristukset
#446

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Re:Turboa...*kuvia lisätty*

Viesti Kirjoittaja SLEI » Pe Syyskuu 12. 1:31:06 2003

Hannez kirjoitti:<br>
<br><br>TUV-hyväksyttyjä satseja ei vaan ole kaupan. Joo tiedetään et WRC-autoissa puristukset on jotain 10:5-11:1, mut eipä vastaavilla puristuksilla olevaa katuautoa ole vielä tullut vastaan. No voihan sitä kokeilla leegojen kestävyyttä kestävyyttä, jos on perstasku kunnossa.<br>
<br><br>Juu ei oo Vihdissäkään tullut vastaan, mutta Porsche Boxteriin Jenkeissä tehdään tupla turbo settiä, jossa käytetään vakio puristuksia 11:1 ahdot 0.6bar.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Karmann
Ylläpitäjä

Re:Turboa...*kuvia lisätty*

Viesti Kirjoittaja Karmann » Pe Syyskuu 12. 1:39:55 2003

Puristukset/p-paineet määräytyy myös nokkaprofiilin mukaan.

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Re:Turboa...*kuvia lisätty*

Viesti Kirjoittaja SHR » Pe Syyskuu 12. 11:49:28 2003

[quote author=JRZ link=board=2;threadid=14348;start=0#108044 date=1063309203]<br>streetturbosta kysyin ja sanoi siellä että näin toimitaan...siis männistä 1mm pois.<br>[/quote] Jokseenkin kyseenalaista alkaa vakiomännistä ohentaa hattua kun vielä rasitukset (etenki lämpö) lisääntyy, kannattaa miettiä rakentaako pulaturboa vaivalla ja riskillä että pääsee sanoo että on turbotettu ja ajaa 0.6 paineilla jolla ei ihmeitä tapahdu. Jos koneen ahtaa on se tehtävä kunnolla=maksaa paljon, alakerta uusiksi, kytkin, ruisku, jne. Parempi vaihtoehto on ostaa orkkis turboauto, säästyy jo katsastus ressiltä, ja yleensä orkkisturbossa kuten kossussa voi käyttää omaa ruiskua edullisesti melko pitkälle. Mielestäni RST on erittäin hyvä vaihtoehto 200hv turboautoksi, ja sitten jos haluaa enemmän tai paljon enemmän mikä on parempi/halvempi/kestävämpi kuin kossu? :) toki jokainen voi harrastaa, mutta ei kannata itkeä jos lopputulos ei miellytä ja samalla rahalla olis saanu muutakin......

Repa
Viestit: 4
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 16:16:50 2001
Viesti:

Re:Turboa...*kuvia lisätty*

Viesti Kirjoittaja Repa » Pe Syyskuu 12. 15:41:36 2003

Katsokaapas Alfamerin escort viritysoppaasta.
Siellä kerrotaan Brodie Brittain Racingin tekemästä rs2000 turbosta -> vakiomännät, vakio puristussuhde 10,3:1 T25 garrett, ahtopaine 0,5bar ja tehonlisäys 60%.

Itse tuota ahtamis asiaa selvittelin noin 1.5 vuotta sitten
ja totesin että TODELLA kalliiksi tulee kun täytyy se VTT:n päästömittauskin tehdä.

Rs turbo escortin pakosarja sopii rs2000:sen kanteen.
Unichipillä saa ehkä sopat ja sytytykset kohdalleen, mutta jollei ni sitte tarvitaan kokonaan uusi moottorin ohjaukset. Vakiosuuttimet pitäis riittää.

http://www.rs2000-16v.com/frames.htm
ja tuolta -> grazy mods
siellä kuvia bbr turbosta.

http://home.tiscali.se/avdic1/pezon/escort_1.jpg
http://home.tiscali.se/avdic1/pezon/escort_2.jpg
http://home.tiscali.se/avdic1/pezon/escort_3.jpg
http://home.tiscali.se/avdic1/pezon/escort_4.jpg
http://home.tiscali.se/avdic1/pezon/escort_5.jpg
http://home.tiscali.se/avdic1/pezon/escort_6.jpg
http://home.tiscali.se/avdic1/pezon/escort_7.jpg

Tuolla ruotsalaisen kaverin rs2000 turbo + NOS

http://www.motorsport-developments.co.u ... rs2000.htm

Ja tuolla brittipoijaat
Ex kulkuneuvo ->Ford Escort Rs 2000 -93
Nykyinen ->Nissan 200sx -99

Vastaa Viestiin