Turboa...*kuvia lisätty*
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1171
- Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
- Paikkakunta: Finland
-
- Viestit: 1171
- Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
- Paikkakunta: Finland
Re:Turboa...
No yllätys taas. Lähinnä kaipaisin omakohtaisia kokemuksia joltain joka olis ko. projektin tehnyt...
#446
-
- Ylläpitäjä
Re:Turboa...
On tainnut olla puhetta ja innostusta aiemminkin tuolle projektille, mutta se tekeminen on jäänyt tekemättä. Porukka pitäs olla varmaan ja rahaa palaa varmaan rutosti, että kaikki maksut voi kattaa, mutta joo. Suomessa ei taida olla vielä rekisterissä tuollaista, jos puhutaan näistä kattipeleistä.
-
- Viestit: 1171
- Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
- Paikkakunta: Finland
Re:Turboa...
[quote author=GreBe link=board=2;threadid=14348;start=0#107802 date=1063223789]<br>On tainnut olla puhetta ja innostusta aiemminkin tuolle projektille, mutta se tekeminen on jäänyt tekemättä. Porukka pitäs olla varmaan ja rahaa palaa varmaan rutosti, että kaikki maksut voi kattaa, mutta joo. Suomessa ei taida olla vielä rekisterissä tuollaista, jos puhutaan näistä kattipeleistä.<br>[/quote]<br>Eipä taida olla joo...itellä olis meinaan vaan auton vm.-91 niin ei tarvis sitä päästötodistusta...
#446
-
- Viestit: 660
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 14:41:08 2001
- Viesti:
Re:Turboa...
onkohan tämä meinaan '91 auto vähäpäästöinen? kun '90-'92 on molempia.
Sierra Cosworth '89
-
- Viestit: 1171
- Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
- Paikkakunta: Finland
Re:Turboa...
[quote author=glue link=board=2;threadid=14348;start=0#107806 date=1063224329]<br>onkohan tämä meinaan '91 auto vähäpäästöinen? kun '90-'92 on molempia.<br>[/quote]<br><br>onse
#446
-
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ke Heinäkuu 17. 17:29:34 2002
- Paikkakunta: Stadi
- Viesti:
Re:Turboa...
Tästä on ollut joskus paljon juttua. Ensinnäkin turbo-koneen rakentaminen ei käy ihan tyyliin, pulttaa turbo kiinni. RS2K:ssa puristuksetkin on jo niin suuret ettei tule onnistumaan ilman isompia muutostöitä.<br><br>Toiseksi päästöt. Tietääkseni RS2K on vuosimallista riippumatta vähäpäästöinen. Eli pitää suorittaa päästömittaus vtt:llä ja muistaakseni sen hinta oli jotain 10t mummonmarkkaa+alvi.<br><br>Että sellasta. Jos alotat projektin toki silloin alkaa vinkkejä tippumaan ihan varmasti..
Ford Focus RS
VW Golf Gti Endurance saloon
Laulan petroskoilaisessa eunukkikuorossa ja elämäni täyttyy rakkaudesta...
VW Golf Gti Endurance saloon
Laulan petroskoilaisessa eunukkikuorossa ja elämäni täyttyy rakkaudesta...
-
- Viestit: 1171
- Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
- Paikkakunta: Finland
Re:Turboa...
Siinä olis vähän kuvia mahdollisesta tulevasta toteutuksesta...<br><br>http://photo.jippii.fi/fi/image//data/p ... peg<br><br>
#446
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Re:Turboa...*kuvia lisätty*
Toteutus ei varmaankaan ole mahdoton tai edes vaikea, mutta leimaaminen on ja kallista.<br>Koneita joissa on puristussuhde yksitoista (11:1) on turbotettu ja käytetään pumppubensalla ilman rutistusten laskua. Helpoiten kai tälläisen RS2000 turbon saa kilpiin, kun hankkii jonkun TUV (TYV)-hyväksytyn satsin.<br>Kai sellaisia Saksassa on tehty?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 1171
- Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
- Paikkakunta: Finland
Re:Turboa...*kuvia lisätty*
No juu puristukset menee sillä et otetaan männistä 1mm pois,mut se leimaaminen on tosiaan kallista.pitäis varmaan tiedustella hintoja jostain?
#446
-
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ke Heinäkuu 17. 17:29:34 2002
- Paikkakunta: Stadi
- Viesti:
Re:Turboa...*kuvia lisätty*
[quote author=SLEI link=board=2;threadid=14348;start=0#107970 date=1063290654]
Toteutus ei varmaankaan ole mahdoton tai edes vaikea, mutta leimaaminen on ja kallista.
Koneita joissa on puristussuhde yksitoista (11:1) on turbotettu ja käytetään pumppubensalla ilman rutistusten laskua. Helpoiten kai tälläisen RS2000 turbon saa kilpiin, kun hankkii jonkun TUV (TYV)-hyväksytyn satsin.
Kai sellaisia Saksassa on tehty?
[/quote]
TUV-hyväksyttyjä satseja ei vaan ole kaupan. Joo tiedetään et WRC-autoissa puristukset on jotain 10:5-11:1, mut eipä vastaavilla puristuksilla olevaa katuautoa ole vielä tullut vastaan. No voihan sitä kokeilla leegojen kestävyyttä kestävyyttä, jos on perstasku kunnossa.
Toteutus ei varmaankaan ole mahdoton tai edes vaikea, mutta leimaaminen on ja kallista.
Koneita joissa on puristussuhde yksitoista (11:1) on turbotettu ja käytetään pumppubensalla ilman rutistusten laskua. Helpoiten kai tälläisen RS2000 turbon saa kilpiin, kun hankkii jonkun TUV (TYV)-hyväksytyn satsin.
Kai sellaisia Saksassa on tehty?
[/quote]
TUV-hyväksyttyjä satseja ei vaan ole kaupan. Joo tiedetään et WRC-autoissa puristukset on jotain 10:5-11:1, mut eipä vastaavilla puristuksilla olevaa katuautoa ole vielä tullut vastaan. No voihan sitä kokeilla leegojen kestävyyttä kestävyyttä, jos on perstasku kunnossa.
Ford Focus RS
VW Golf Gti Endurance saloon
Laulan petroskoilaisessa eunukkikuorossa ja elämäni täyttyy rakkaudesta...
VW Golf Gti Endurance saloon
Laulan petroskoilaisessa eunukkikuorossa ja elämäni täyttyy rakkaudesta...
-
- Viestit: 1171
- Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
- Paikkakunta: Finland
Re:Turboa...*kuvia lisätty*
streetturbosta kysyin ja sanoi siellä että näin toimitaan...siis männistä 1mm pois.
#446
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Re:Turboa...*kuvia lisätty*
[quote author=Hannez link=board=2;threadid=14348;start=0#108037 date=1063307553]<br><br>TUV-hyväksyttyjä satseja ei vaan ole kaupan. Joo tiedetään et WRC-autoissa puristukset on jotain 10:5-11:1, mut eipä vastaavilla puristuksilla olevaa katuautoa ole vielä tullut vastaan. No voihan sitä kokeilla leegojen kestävyyttä kestävyyttä, jos on perstasku kunnossa.<br>[/quote]<br>Ainakin DOCH_TURBO väitti että sen doch(sierassa) oli tehty vakio koneeseen ja pitäneen siinä 0,6 paineita ja kokeilleen kiloa.Sittemmin käynnyt dochilaiset ja kansi halennut(näi itse ymmärtänyt).
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 1171
- Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
- Paikkakunta: Finland
Re:Turboa...*kuvia lisätty*
[quote author=Aksu link=board=2;threadid=14348;start=0#108045 date=1063309312]<br>[quote author=Hannez link=board=2;threadid=14348;start=0#108037 date=1063307553]<br><br>TUV-hyväksyttyjä satseja ei vaan ole kaupan. Joo tiedetään et WRC-autoissa puristukset on jotain 10:5-11:1, mut eipä vastaavilla puristuksilla olevaa katuautoa ole vielä tullut vastaan. No voihan sitä kokeilla leegojen kestävyyttä kestävyyttä, jos on perstasku kunnossa.<br>[/quote]<br>Ainakin DOCH_TURBO väitti että sen doch(sierassa) oli tehty vakio koneeseen ja pitäneen siinä 0,6 paineita ja kokeilleen kiloa.Sittemmin käynnyt dochilaiset ja kansi halennut(näi itse ymmärtänyt).<br>[/quote]<br>Vakiopuristukset on edelleen vakiopuristukset
#446
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Re:Turboa...*kuvia lisätty*
<br><br>Juu ei oo Vihdissäkään tullut vastaan, mutta Porsche Boxteriin Jenkeissä tehdään tupla turbo settiä, jossa käytetään vakio puristuksia 11:1 ahdot 0.6bar.<br><br>TUV-hyväksyttyjä satseja ei vaan ole kaupan. Joo tiedetään et WRC-autoissa puristukset on jotain 10:5-11:1, mut eipä vastaavilla puristuksilla olevaa katuautoa ole vielä tullut vastaan. No voihan sitä kokeilla leegojen kestävyyttä kestävyyttä, jos on perstasku kunnossa.<br>Hannez kirjoitti:<br>
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Ylläpitäjä
Re:Turboa...*kuvia lisätty*
Puristukset/p-paineet määräytyy myös nokkaprofiilin mukaan.
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Re:Turboa...*kuvia lisätty*
[quote author=JRZ link=board=2;threadid=14348;start=0#108044 date=1063309203]<br>streetturbosta kysyin ja sanoi siellä että näin toimitaan...siis männistä 1mm pois.<br>[/quote] Jokseenkin kyseenalaista alkaa vakiomännistä ohentaa hattua kun vielä rasitukset (etenki lämpö) lisääntyy, kannattaa miettiä rakentaako pulaturboa vaivalla ja riskillä että pääsee sanoo että on turbotettu ja ajaa 0.6 paineilla jolla ei ihmeitä tapahdu. Jos koneen ahtaa on se tehtävä kunnolla=maksaa paljon, alakerta uusiksi, kytkin, ruisku, jne. Parempi vaihtoehto on ostaa orkkis turboauto, säästyy jo katsastus ressiltä, ja yleensä orkkisturbossa kuten kossussa voi käyttää omaa ruiskua edullisesti melko pitkälle. Mielestäni RST on erittäin hyvä vaihtoehto 200hv turboautoksi, ja sitten jos haluaa enemmän tai paljon enemmän mikä on parempi/halvempi/kestävämpi kuin kossu?
toki jokainen voi harrastaa, mutta ei kannata itkeä jos lopputulos ei miellytä ja samalla rahalla olis saanu muutakin......

-
- Viestit: 4
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 16:16:50 2001
- Viesti:
Re:Turboa...*kuvia lisätty*
Katsokaapas Alfamerin escort viritysoppaasta.
Siellä kerrotaan Brodie Brittain Racingin tekemästä rs2000 turbosta -> vakiomännät, vakio puristussuhde 10,3:1 T25 garrett, ahtopaine 0,5bar ja tehonlisäys 60%.
Itse tuota ahtamis asiaa selvittelin noin 1.5 vuotta sitten
ja totesin että TODELLA kalliiksi tulee kun täytyy se VTT:n päästömittauskin tehdä.
Rs turbo escortin pakosarja sopii rs2000:sen kanteen.
Unichipillä saa ehkä sopat ja sytytykset kohdalleen, mutta jollei ni sitte tarvitaan kokonaan uusi moottorin ohjaukset. Vakiosuuttimet pitäis riittää.
http://www.rs2000-16v.com/frames.htm
ja tuolta -> grazy mods
siellä kuvia bbr turbosta.
http://home.tiscali.se/avdic1/pezon/escort_1.jpg
http://home.tiscali.se/avdic1/pezon/escort_2.jpg
http://home.tiscali.se/avdic1/pezon/escort_3.jpg
http://home.tiscali.se/avdic1/pezon/escort_4.jpg
http://home.tiscali.se/avdic1/pezon/escort_5.jpg
http://home.tiscali.se/avdic1/pezon/escort_6.jpg
http://home.tiscali.se/avdic1/pezon/escort_7.jpg
Tuolla ruotsalaisen kaverin rs2000 turbo + NOS
http://www.motorsport-developments.co.u ... rs2000.htm
Ja tuolla brittipoijaat
Siellä kerrotaan Brodie Brittain Racingin tekemästä rs2000 turbosta -> vakiomännät, vakio puristussuhde 10,3:1 T25 garrett, ahtopaine 0,5bar ja tehonlisäys 60%.
Itse tuota ahtamis asiaa selvittelin noin 1.5 vuotta sitten
ja totesin että TODELLA kalliiksi tulee kun täytyy se VTT:n päästömittauskin tehdä.
Rs turbo escortin pakosarja sopii rs2000:sen kanteen.
Unichipillä saa ehkä sopat ja sytytykset kohdalleen, mutta jollei ni sitte tarvitaan kokonaan uusi moottorin ohjaukset. Vakiosuuttimet pitäis riittää.
http://www.rs2000-16v.com/frames.htm
ja tuolta -> grazy mods
siellä kuvia bbr turbosta.
http://home.tiscali.se/avdic1/pezon/escort_1.jpg
http://home.tiscali.se/avdic1/pezon/escort_2.jpg
http://home.tiscali.se/avdic1/pezon/escort_3.jpg
http://home.tiscali.se/avdic1/pezon/escort_4.jpg
http://home.tiscali.se/avdic1/pezon/escort_5.jpg
http://home.tiscali.se/avdic1/pezon/escort_6.jpg
http://home.tiscali.se/avdic1/pezon/escort_7.jpg
Tuolla ruotsalaisen kaverin rs2000 turbo + NOS
http://www.motorsport-developments.co.u ... rs2000.htm
Ja tuolla brittipoijaat
Ex kulkuneuvo ->Ford Escort Rs 2000 -93
Nykyinen ->Nissan 200sx -99
Nykyinen ->Nissan 200sx -99