Eri sierrojen kori erot

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Tupi
Viestit: 1001
Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Eri sierrojen kori erot

Viesti Kirjoittaja Tupi » Ma Marraskuu 3. 9:32:12 2003

haluaisin tietää onko cossun kori vahvempaa tekoa kuin normaali kyse siis sedanista oon omasta mielestä joskus jostain lukenut että niissä ei olis mitään eroa mutta en sitte oo varma tuli vaan kaverin kans juttua tästä laittakaa sitte vain fakta tietoa
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/

SiipiCozzu
Viestit: 618
Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 16:18:00 2001
Paikkakunta: Satakunta

Re:Eri sierrojen kori erot

Viesti Kirjoittaja SiipiCozzu » Ma Marraskuu 3. 9:53:15 2003

:-[ Kysy tekniikkapuolelta

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Re:Eri sierrojen kori erot

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Ma Marraskuu 3. 10:44:35 2003

Saataisko tästä TAAS taistelu aikaiseksi ::)
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Tharkad
Viestit: 1816
Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re:Eri sierrojen kori erot

Viesti Kirjoittaja Tharkad » Ma Marraskuu 3. 10:47:45 2003

Tekniikkapuolelta löytynee noi vanhat useemman sivun spekulaatiot... ???
http://www.monkijavarikko.fi | Cortina mk1 ja Mondeo mk4.

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Re:Eri sierrojen kori erot

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ma Marraskuu 3. 10:49:12 2003

Paikalllisen Ford liikkeen kanta on, että eivät enään kirjoita vastaavuustodistuksia tekniikanvaihto sierra cossuille, koska korit ovat erit.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

SiipiCozzu
Viestit: 618
Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 16:18:00 2001
Paikkakunta: Satakunta

Re:Eri sierrojen kori erot

Viesti Kirjoittaja SiipiCozzu » Ma Marraskuu 3. 11:15:55 2003

[quote author=Skorppi link=board=1;threadid=16275;start=0#122262 date=1067849352]
Paikalllisen Ford liikkeen kanta on, että eivät enään kirjoita vastaavuustodistuksia tekniikanvaihto sierra cossuille, koska korit ovat erit.
[/quote]
Sen enempää heidän asiantuntemustaan arvostelematta, näin he pääsevät vastuustaan eikä tarvitse selitellä sen enempää.
Yhden Ford liikkeen kanta on ollut myös se, että -86 mallin Cossuun ei löydy varaosia, koska valmistus on aloitettu vasta -88 >:(

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Re:Eri sierrojen kori erot

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ma Marraskuu 3. 11:19:22 2003

mutu teoria<br><br>varaosa filmi antaa cosulle varaosa korin numeroksi<br>saman korin kun on kattoluukulla olevan korin.<br>ja ilmaistoitu kori on kans sama <br>mut täähän on vain mutu teoriaa<br>varaosa filmin tarkkuutta en voi tarkastaa
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Re:Eri sierrojen kori erot

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ma Marraskuu 3. 11:19:45 2003

[quote author=SiipiCozzu link=board=1;threadid=16275;start=0#122271 date=1067850955]
[quote author=Skorppi link=board=1;threadid=16275;start=0#122262 date=1067849352]
Paikalllisen Ford liikkeen kanta on, että eivät enään kirjoita vastaavuustodistuksia tekniikanvaihto sierra cossuille, koska korit ovat erit.
[/quote]
Sen enempää heidän asiantuntemustaan arvostelematta, näin he pääsevät vastuustaan eikä tarvitse selitellä sen enempää.
Yhden Ford liikkeen kanta on ollut myös se, että -86 mallin Cossuun ei löydy varaosia, koska valmistus on aloitettu vasta -88 >:(
[/quote]

Näin juuri, eivät joudu ainakaan tulevaisuudessa AKE:lle selittelemään mitään kun eivät noita todistuksia kirjoita enään.

edit: Niin tosiaan tarkennukseksi vielä jos sitä joku ei kirjoituksestani huomannut, että en väittänyt mitään asian suhteen, enkä kertonunut omaa kantaani, vaan ainoastaan paikallisen Ford liikkeen kannan.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

jappes
Viestit: 276
Liittynyt: Pe Heinäkuu 5. 12:44:08 2002

Re:Eri sierrojen kori erot

Viesti Kirjoittaja jappes » Ma Marraskuu 3. 11:39:57 2003

oot siis käynyt meiltä kysymässä tota mutta ketä sulle sanoi ettei enää kirjoiteta??eroa niissä muistaakseni on vaan se että cossuun tehtiin kai jotain alle millin paksumpi rintapelti ja siitä vähän pohjaan päin tukevoittamaan koria, sivu ja vääntö voimia vastaan mutta en vannomaan mene vaan muistelin että katsottiin jostain vanhasta kirjasta tai filmistä täällä töissä kun joskus on saanut siihen jotain korjaus peltejä pohjaan alkuperäisinä vara-osina niin niissä olis ollut eroa vahvuudessa.ei tämä kuitenkaan tarkoita että se näin olis vaan näin muistaisin.

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Re:Eri sierrojen kori erot

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ke Marraskuu 5. 19:24:35 2003

nelikko cossussa on 0.3mm vahvempi pohjalevy kuin 2WD tai normi sierrassa. jappes mainitsi jotain ohuemmasta rintapellistä. sekin voi pitää paikkansa mutta toi itse pohjalevy ON paksumpaa. on eri varaosanumerollakin. jotain muitakin eroja siellä oli vakio sierran koppaan verrattuna.<br>
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

SiipiCozzu
Viestit: 618
Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 16:18:00 2001
Paikkakunta: Satakunta

Re:Eri sierrojen kori erot

Viesti Kirjoittaja SiipiCozzu » Ke Marraskuu 5. 22:24:26 2003

Voi Kristus!<br>Kyllä nelikkocossu kuskit voi ajella turvallisin mielin, kun pohja on prässätty 3 kymppiä paksummasta pellistä, ei taivu kori eikä ruostu puhki. Ja että sitten rintapeltiä olisi taas ohennettu, ettei painossa mennä yli vai? Vielä ei ole kukaan ruvennut jälleen loruilemaan uretaanilla täytetyistä koteloista.... <br><br>Mitä tuo varaosanumero ero todistaa, paljon Fordilla & muilla merkeillä myydään samaa tavaraa eri numeroilla. :P

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Re:Eri sierrojen kori erot

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Ke Marraskuu 5. 23:36:18 2003

No selittyyhän se 4wd ja 2wd pohjalevyjen eri varaosanumero jo sillä, että nelikossa on jakolaatikolle tehty tilaa vaihteiston oikealle puolelle > eri pohjalevy(ja numero).<br><br>Tää on sellanen uskon asia, et mä en ainakaan jaksa enää vääntää tästä kenenkään kanssa. Joka toinen sanoo, et on eroa ja joka toinen, et ei oo eroa. Mieti sitä sitten! Itsellä aito Cossu pihassa eikä tartte pähkäillä.
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

RubberDuck
Ylläpitäjä

Re:Eri sierrojen kori erot

Viesti Kirjoittaja RubberDuck » Ke Marraskuu 5. 23:50:49 2003

vahvistettu kori johtuu kattoluukusta eikä mistään cossusta..

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Re:Eri sierrojen kori erot

Viesti Kirjoittaja Hectori » To Marraskuu 6. 0:02:32 2003

kyllä toi 3 kymppää on helvetin paljon pohjalevyn vahvuudessa. kokeileppas vaikka .5 millisen pellin taipumista ja .7 millistä niin huomaat eron. ja sitten kun pelti ei ole suora vaan siinä on pokkauksia niin asia kertaantuu.<br>en tuosta kevennyksestä tiedä sen enempää, en siitä puhunutkaan. ja tota uretaani juttua en ole kuullutkaan.<br><br>ja uskokoot kuka haluaa mutta fordilla tonkivat tuon 0.3 milliä mulle kun kyselin sieltä olisko saanut uutta pohjalevyä.ja olis saanut mutta makso noin niinkuin pellinsoiroksi aika paljon. olisi saanut vaan helvetin hyviä korjauspaloja pohjaan kun olis saanut isoina paloina vaihtaa, ja olis ennenkaikkea tullut siisti. (esim, kuplaan kannattaa vaihtaa koko pohjalevy kun se ei maksa juuri mitään.)<br><br>RubberDuck. en kyllä ole tuosta kattoluukusta samaa mieltä.ei kattoluukun takia pohjaa tartte jäykistää.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Re:Eri sierrojen kori erot

Viesti Kirjoittaja SHR » To Marraskuu 6. 10:21:59 2003

Kuinkahan monta vuotta tasaisella syklillä tätä hyttiero höpötystä jatkuu, kannattaa kommentoida sitten vasta kun on vakio ja kossu poikki pihalla, ja viralliset clubin valtuuttamat mittaajat toteaa eroavaisuudet ::) tai sitten jos jollakin on suhteita fordin suunnitteluinssiin 80-luvulle :o

SiipiCozzu
Viestit: 618
Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 16:18:00 2001
Paikkakunta: Satakunta

Re:Eri sierrojen kori erot

Viesti Kirjoittaja SiipiCozzu » To Marraskuu 6. 13:06:42 2003

[quote author=SHR link=board=2;threadid=16275;start=0#123163 date=1068106919]<br>Kuinkahan monta vuotta tasaisella syklillä tätä hyttiero höpötystä jatkuu, kannattaa kommentoida sitten vasta kun on vakio ja kossu poikki pihalla, ja viralliset clubin valtuuttamat mittaajat toteaa eroavaisuudet ::) tai sitten jos jollakin on suhteita fordin suunnitteluinssiin 80-luvulle :o<br>[/quote]<br>Niinpä, kannattaisi kuitenkin laittaa se vaiva johonkin hyödyllisempään. Eipä tuosta tiedosta loppujen lopuksi kukaan paljon kostu.

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Re:Eri sierrojen kori erot

Viesti Kirjoittaja Hectori » To Marraskuu 6. 22:21:18 2003

ei se vaadi mitään muuta kuin silmät päähän ja sellaisen 250mm aukeavan kaarimikrometrin. sitten vain kynnyskotelon ylitse mittaa cossun pohjan paksuuden ja toistaa saman normi sedanille. kyllä mittaero näkyy. tarkkaa mittaa ei siitä saa mutta kyllä tollanen kymppien ero näkyy.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

Vastaa Viestiin